K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 15-07-2011, 19:20   #1
viggo
Slettet bruger
 
Tilmeldingsdato: 29-05 2011
Indlæg: 436
Styrke: 13
viggo er ny på vejen
Motiron

Er der nogen af jer der får motiron mod adhd?
Hvad er jeres dosis på?

Jeg syntes at det er meget svært at finde ud af hvad at der er passende ,fordi at jeg aner jo ikke hvad at det vil sige at have det normalt
Jeg spiser 20 mg morgen 20mg middag og 10 mg eftermiddag (jeg vil nok have dosis lidt op eftermiddag/aften) der mærker jeg noget til alle adhdsymptomerne
Disse piller har forbedret min livskvalitet enormt Det er meget underligt at man som 52 årig pludselig oplever hvordan livet er for (normale)
Jeg føler mig snydt
Jeg har ingen af de bivirkninger man hører om. Jeg sover som jeg plejer, tager en lur når at jeg har lyst o.s.v
Appetitten har det fint minus meget af impulsæderiet
Det vigtigste af alt opnår jeg fred i hovedet som jeg aldrig har oplevet før
Nogen siger at det er noget narkohalløj, jeg oplever intet der ligner en rus
og det ønsker jeg heller ikke
Må jeg høre nogle af jeres erfaringer med motiron?

Sidst redigeret af viggo; 15-07-2011 kl. 20:05.
viggo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-07-2011, 21:17   #2
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af viggo Se meddelelser
Nogen siger at det er noget narkohalløj, jeg oplever intet der ligner en rus
og det ønsker jeg heller ikke
Det er jo fordi, at du har behov for det.

Havde du ikke haft ADHD, så havde du sikkert reageret helt anderledes på din medicin.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-07-2011, 21:34   #3
viggo
Slettet bruger
 
Tilmeldingsdato: 29-05 2011
Indlæg: 436
Styrke: 13
viggo er ny på vejen
Ja

Ja sådan må det være, det er helt fjollet jeg ved det godt men ved ikke hvorfor , jeg føler lidt skyld som om at jeg svindler mig til narkoagtigt noget
Min bror siger også at det er noget pjat, når diagnosen er rigtig så er det en hjælp til at leve normalt og intet andet men Hvis diagnosen ikke passer så virker det ved at gøre en beruset

Sidst redigeret af viggo; 15-07-2011 kl. 21:41.
viggo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-07-2011, 22:00   #4
AAA
Afhængigheds tegn af K10
 
AAAs avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-07 2011
Lokation: Djursland
Alder: 51
Indlæg: 384
Styrke: 13
AAA er ny på vejen
Hej Viggo

Jeg har også ADHD, og fik diagnosen da jeg var 37 .. og pludselig passede alle brikkerne sammen på hvorfor jeg siden barnsben har haft så svært ved mange ting, og jobs kom og gik .. sammen med depritioner oveni

Jeg får ritalin, og får 20 mg 4 gange om dagen, og det fungerer bare godt, kan lave noget mere end 10 minutter af gangen, og oven i købet få nogle ting gjort færdige også .

Jeg tager også fuld dosis om afnen kl ca 20, da jeg ellers slet ikke er samlet til at få lavet en pind herhjemme, har også 3 børn hvoraf de 2 er med ADHD også .. så der er nok at gøre ... men det var en åbenbaring at begynde på ritalin, der kommer noget ro i hovedet, og koncentrationen bliver jo meget bedre, kan du ikke også mærke du er meget mere "samlet" ?

Det er rigtigt der er desværre et enormt marked med misbrug af adhd medicin, så det på tv2.
AAA er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-07-2011, 22:01   #5
Vibbe
Afhængigheds tegn af K10
 
Vibbes avatar
 
Tilmeldingsdato: 11-04 2011
Lokation: Sønderjylland
Alder: 58
Indlæg: 375
Styrke: 14
Vibbe er ny på vejen
Tro mig Viggo : havde du ikke behov for den medicin havde du jo heller ikke oplevet en positiv effekt !

Som du ved producerer jeg ikke enzymer i min mund og er nødt til at tage forskellige tilskud fra apoteket - og du producerer åbenbart heller ikke et eller andet stof - så det er da lige ud af landevejen !
Får du det bedre er det fordi du har brug for den medicin - ellers havde du jo ikke mærket så positive ting.

Og selvfølgelig er det en overvindelse pludselig i vores alder at finde ud af at vi har en "defekt" der måske kunne være opdaget i tide - eller helbredt noget før - undgået alle de mærkværdige forsøg i de hvide kitlers verden - eller forebygget - reddet os fra skilsmisser og økonomiske ruin ..... MEN MEN men det er fortid ! Fortiden kan vi ikke gøre noget ved - vi kan overvinde fortiden - vi kan sikre at vi aldrig mere skal derhen hvor vi har været - vi kan sikre os at vi lige nu er på vej i den rigtige retning - og at fremtiden vil se lysere ud end fortiden .....
KH
Vibbe
Vibbe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-07-2011, 22:39   #6
viggo
Slettet bruger
 
Tilmeldingsdato: 29-05 2011
Indlæg: 436
Styrke: 13
viggo er ny på vejen
Til AA
Jeg har oplevet det samme som dig Pluselig faldt alle brikkerne på plads
Du har også ret i at alting bliver samlet på en eller anden måde
Næste gang at jeg taler med psykiateren vil jeg også tale med ham om at øge dosis fra 10 til 20 mg om eftermiddagen og evt 10 mg aften
Således at jeg er mere dækket hele dagen Jeg vil helst ikke over på de der piller med forsinket udløsning Det har jeg ganske enkelt ikke råd til
AA har du som jeg heller ingen bivirkninger?

Til Vibbe
Du har selvfølgelig ret det nytter ikke at klynke men det er meget tungt som 52 årig og se tilbage på et ****eliv hvor at man har fejlet og fået masser af nederlag smadret sin økonomi og derved fremtidige handlemuligheder
Ikke været for sine børn/familie som at man burde, forspildt masser af muligheder Jeg føler selvfølgelig nogen oprejsning når det på en måde kan forklares. Mine Børn/familie elsker mig heldigvis trods alt og jeg føler håb på en måde jeg aldrig har prøvet før. Af og til føler jeg mig pludselig glad oven i købet, ofte helt uden grund, det er også temmelig uvant
Det er også blevet nemmere at takle min epilepsi og de andre skavanker
fordi at der er ro i mit hovede og jeg ikke vader rundt i en konstant krise
Min bror siger til mig at nu skal jeg bare nyde det hele, og ikke tænke på andet fordi at jeg fortjener det

Sidst redigeret af viggo; 15-07-2011 kl. 22:48.
viggo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-07-2011, 22:47   #7
AAA
Afhængigheds tegn af K10
 
AAAs avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-07 2011
Lokation: Djursland
Alder: 51
Indlæg: 384
Styrke: 13
AAA er ny på vejen
Hej Viggo

Jeg har ingen bivirkninger, det er dejligt.Og jeg er heller ikke til depotmedicin.
Jeg har det også bedst med at være nogenlunde ens dækket hele dagen,og aftnen .. ellers synes jeg godt det kan give nogle dyk jeg gerne ville være foruden.
Min psykiater/læge søgte om tilskud ved lægemiddelstyrelsen til mit medicin, og der gik ikke 14 dage så fik jeg tilskud.
Der bliver priserne jo sat ned på egenbetaling på medicinen når den der ctr saldo stiger ... skal egentlig ikke købe ret meget før det udløser 85% rabat ..
AAA er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-07-2011, 22:54   #8
viggo
Slettet bruger
 
Tilmeldingsdato: 29-05 2011
Indlæg: 436
Styrke: 13
viggo er ny på vejen
Depot

De siger jo ellers at man er mere ensartet dækket når at man får depotmedicin
i modsætning til de tabletter som du og jeg spiser
Problemet er bare at depotpillerne koster det dobbelte gys
Min læge sagde også at han ville søge tilskuddet til mig men jeg har intet hørt
håber ikke at han har glemt det og han er lige taget på ferie så jeg kan ikke spørge
Jeg har en recept på 5 pakker a 100kr jeg er ikke meget for at gå ned og hente/ betale dem og så dagen efter få tilskuddet så jeg ku hente dem for 15kr pr pakke
Tror i at man kan hente en æske ad gangen selv om at der er 5 æsker på recepten

Sidst redigeret af viggo; 15-07-2011 kl. 23:10.
viggo er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 04:35.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension