K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 24-08-2009, 02:08   #11
superhoax
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-06 2008
Lokation: København
Indlæg: 472
Styrke: 16
superhoax er ny på vejen
Det meste af det der blev brugt penge på var leasing-aftaleer og manglende hensættelser; men nok om det, da manden jo er dømt.

2,8 af de storre er mange penge - men se det fra den lyse side om 43200 år har Københavns Kommunes bygge og teknikforvaltning brugt et tilsvarende beløb på straf-porto

eller for at få nogle tal man kan forholde sig til så er det lige godt 1,65 * budgetoverskridelse for DR-byggeprojektet... Det sidste regnestykke er nok mere skræmmende end det første
superhoax er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-08-2009, 08:08   #12
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af forvired Se meddelelser
Jeg ved få lidt om Brixtofte, så det er bedst at jeg lade være at udtale mig om ham.
Personlig mener jeg, at manden er lidt special.
Han har en masse tid at tænke i fengslet og måske efter afsoning kommer en anden udgave af ham.
Alle mennesker skal få en chance til .

Det er godt at vi k10-ere er forskellige. Det give grundt til saftige debater.

Tak for jeres indlæg .

P.S. Brixtofte udgiver den 29.08 en bog ”Mit Horserød”.
Absolut... men jeg har bare ikke set noget positivt fra den mand endnu, så ind til dette er sket er han i min verden det han har vist mig han er... en lovbryder, der flere gange har opført sig som Løkke Rasmussen (pamperi for skatteydernes penge), og i øvrigt lavet ulovlige aktiveringsanstalter i Farum.

Venstre politikere har det med at tale med store ord evig og altid, men det bliver altid ved ordene... så ind til han har vist mig at han står ved det han siger nu, så er hans ord for mig ikke en disse værd... bare se på resten af alt det alle de andre Venstre politikere siger, uden at gøre noget.

Men jeg HÅBER da, at manden i sin bog så vil angre de ting han gjorde overfor ledige da han var borgmester i Farum, men ud fra det han selv har sagt på det seneste, så ANGRER HAN INTET, OG VILLE GØRE DET IGEN...

Så hvad skal den mand have så mange chancer og respekt for?... han får intet fra mig, det er sikkert og vidst.

Sidst redigeret af Razmo; 24-08-2009 kl. 08:11.
  Besvar med citat
Gammel 24-08-2009, 08:11   #13
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af superhoax Se meddelelser
eller for at få nogle tal man kan forholde sig til så er det lige godt 1,65 * budgetoverskridelse for DR-byggeprojektet... Det sidste regnestykke er nok mere skræmmende end det første
Men hvad med hans behandling af ledige!? ... er det helt gået i glemmebogen? ... eller handler det igen kun om pengesagerne? ... tjaa, det er der vel intet nyt i... hvad man laver af andre umenneskeligheder er ligegyldigt, så længe det er mennesker på overførselsindkomst, for de fortjener det jo... ikke?
  Besvar med citat
Gammel 24-08-2009, 08:14   #14
superhoax
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-06 2008
Lokation: København
Indlæg: 472
Styrke: 16
superhoax er ny på vejen
@Razmo det er netop i forhold til behandling af ledige at vi er ueninge (jævnfør mine tidligere indlæg)
superhoax er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-08-2009, 08:44   #15
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Der er sjovt nok stadig rosende ord om Brixtofte i Farum kommune! Der er rigtig mange borgere i Farum der er glade for de tiltag kan gjorde, og mange af de ting han fik bygget, er kommenen en stor gavn i dag.....
Jeg kender en dame derude, og hun betaler gladeligt de ekstra kroner, for som hun siger, så gik pengene jo ikke kun til rødvin, de gik også til idrætsanlæg, sportshaller, glade pensionsiter der kom på dejlige rejser, liv i byen osv.....så byen er sådan set delt op i to grupper. De tilfredse og de utilfredse.

Selv har jeg ikke nogle mening om ham, for jeg kender ham ikke rigtigt og har ikke fulgt Farum sagen ret nøje og har altid kedet mig en lille smule når talen faldt på Brixtofte.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-08-2009, 09:26   #16
Mælkebøtten
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
Mælkebøttens avatar
 
Tilmeldingsdato: 31-03 2009
Lokation: Hedensted
Alder: 50
Indlæg: 23
Styrke: 16
Mælkebøtten er ny på vejen
Jeg vil ikke udtale mig omkring Brixtofte som person, da jeg ved for lidt omkring det...
Men jeg læser den sætning, som at ældre og syge får samme behandling som indsatte i et fængsel.. Til det vil jeg sige, Nej - de ældre og syge får en værre behandling end de som sidder i fængsel..

Kan de ældre og syge komme til sygeplejerske dagligt?
Kan de komme til læge en gang i ugen?
Kan de komme til psykiater en gang i ugen?
Kan de nøjes med at betale 38 kr for transport med offentlige transportmulighed, uanset hvor i Danmark de skal hen?
Har de ca 1000 kr kun til mad, drikke, tobak hver uge?

Så ved jeg godt at der er andre ting, så som de skal søge om at komme på udgang, nogen må ikke gå alene ud, de skal passe et arbejde ( men det er langt fra i samme tempo som et regulært arbejde), nogle kan så komme i skole i stedet for at arbejde, de skal holde dem på egen afdeling.

Forskellen er jo bare at når man er indsat i et fængsel, er der en meget stor sandsynlighed for at man selv er skyld i det..
Hvorimod det sjældent er selvforskyldt at man bliver syg, og ældre regner de fleste vel med at blive..

Personligt mener jeg bare IKKE at man kan sammenligne forholdene for de indsatte med de forhold der er for de syge og ældre






Citat:
Oprindeligt indsendt af forvired Se meddelelser
I dag i EB har Brixtofte udtalt sig om fangers ydmygelser: "De eneste, der kommer i nærheden af at blive behandlet lige så dårligt som indastte, er de ældre og de syge".
Fange har skabt sig sådan situation selv, mens de ældre og de syge bliver fanget i den.
Det er også tænke vækkende at han udtale sig om det som eksborgmester.
Mælkebøtten er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-08-2009, 09:30   #17
Lilli Susanne
Elsker at være her på K10
 
Lilli Susannes avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-04 2009
Lokation: tilflytter til Slagelse
Alder: 67
Indlæg: 68
Styrke: 16
Lilli Susanne er ny på vejen
Fanger har det bedre end gamle

Citat:
Oprindeligt indsendt af Mælkebøtten Se meddelelser
Jeg vil ikke udtale mig omkring Brixtofte som person, da jeg ved for lidt omkring det...
Men jeg læser den sætning, som at ældre og syge får samme behandling som indsatte i et fængsel.. Til det vil jeg sige, Nej - de ældre og syge får en værre behandling end de som sidder i fængsel..

Kan de ældre og syge komme til sygeplejerske dagligt?
Kan de komme til læge en gang i ugen?
Kan de komme til psykiater en gang i ugen?
Kan de nøjes med at betale 38 kr for transport med offentlige transportmulighed, uanset hvor i Danmark de skal hen?
Har de ca 1000 kr kun til mad, drikke, tobak hver uge?

Så ved jeg godt at der er andre ting, så som de skal søge om at komme på udgang, nogen må ikke gå alene ud, de skal passe et arbejde ( men det er langt fra i samme tempo som et regulært arbejde), nogle kan så komme i skole i stedet for at arbejde, de skal holde dem på egen afdeling.

Forskellen er jo bare at når man er indsat i et fængsel, er der en meget stor sandsynlighed for at man selv er skyld i det..
Hvorimod det sjældent er selvforskyldt at man bliver syg, og ældre regner de fleste vel med at blive..

Personligt mener jeg bare IKKE at man kan sammenligne forholdene for de indsatte med de forhold der er for de syge og ældre
Indespærret på små værelser og ingen gåture i det fri. Sådan behandler vi vores ældre mennesker på plejehjem.


Fangerne i de danske fængsler har ret til én times frisk luft om dagen. Og hvis en mand ikke sørger for at lufte sin hund hver dag, risikerer han at blive meldt til politiet.

http://www.bt.dk/nyheder/fanger-har-det-bedre-end-gamle
Lilli Susanne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-08-2009, 19:42   #18
Neurosmølf
Ved at flytte ind på K10
 
Neurosmølfs avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-11 2007
Indlæg: 553
Styrke: 19
Neurosmølf er fast beboer på K10Neurosmølf er fast beboer på K10Neurosmølf er fast beboer på K10
Hov,hov nu ..
Jeg vil lige minde jer om at bruge en ordentlig tone overfor hinanden, jeg er nok ikke admin af nogen art, ej heller "smagsdommer", men husk herinde går vi efter bolden, ikke efter manden.. Det gælder flere indlæg.
Udover det... meninger omkring politik hører hjemme i den anden afdeling af forum.

Omkring Brixtofte kan man sige han bliver straffet for at have brudt loven, ellers var han ikke dømt. Ideologien han brugte i sin embedsførelse vil der jo altid være en eller anden part der har gavn af, det kan vi vel ikke være uenige om,men det er argumentationen i forhold til overholdning af lovgivning som vi jo alle bøvler med i det her forum, derfor er det nok svært at se ham i et positivt lys.

mvh Nøvsen
__________________
Waste no more time argueing about what a good man should be. Be one.
Marcus Aurelius
Neurosmølf er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-08-2009, 20:08   #19
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Nøvsen har helt ret , tal pænt drenge og ja ja jeg sladrede til en admin og fik ham til at flytte tråden

Nu er jeg heller ikke admin men ved at Web ikke har det godt i dag så siger lige på hans vegne ...

Gå efter bolden og ikke manden .. husk det ...

  Besvar med citat
Gammel 24-08-2009, 20:26   #20
forvired
Hjemmevant på K10
 
forvireds avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-06 2009
Lokation: Midtjylland
Indlæg: 210
Blog Indlæg: 39
Styrke: 15
forvired er ny på vejen
Jeg har skrevet indlæg kun pga. sammenligning

fanges, aldres og sygemenneskes behandling af systemet.
Var ikke klar over at det vil vække her så saftig politisk retorik . Vi har andre mål at bruge kræfter på.
__________________
What a blessing it would be if we could open and shut our ears as easily as we open and shut our eyes!
- Georg Christoph Lichtenberg
forvired er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:44.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension