K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-01-2009, 16:43   #1
knudsen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 19-09 2008
Indlæg: 134
Styrke: 16
knudsen er ny på vejen
boligkøbsbevis

hej. jeg vil høre om der er nogen der har kunnet få et boligkøbsbevis gennem banken på en ftp. og hvad de kræver for at udlevere sådan et. skal lige siges jeg er enlig.
knudsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-01-2009, 20:10   #2
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
Må tilstå at jeg har ingen erfaring m boligkøbsbevis men som jeg forstår det så er det jo en form for bekræftelse fra bankens side at du er fundet kreditværdig.

Altså lige som et hvert andet lån, når man skal optage det, så undersøger banken om de synes at du har et stort nok rådighedsbeløb tilbage hvis du optager et lån.


Du får så blot et stykke papir på at du kan købe et hus, bil what ever, i den og den størelsesorden så du har mulighed for at tilbagebetale dit lån til banken
og selvfølgelig stadig har penge til overs til alle de uforudsete udgifter såsom mad, el, varme osv

Håber jeg har givet et brugbart gæt på hvordan det hænger sammen.
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-01-2009, 00:45   #3
mokkasine
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 05-09 2007
Indlæg: 178
Styrke: 17
mokkasine er rigtig godt på vej
Hej Knudsen.

Jeg har fået lavet et boligkøbsbevis i min bank og jeg er førtidspensionist. Jeg kigger nu på ejerbolig, fordi banken kunne se, det kunne lade sig gøre.

Bankens beregninger er blot vejledende, som oftest kan man låne mere hos kreditforeningen.

Men altså, det kan lade sig gøre, fremvis et realistisk budget og hav helt styr på din økonomi, før du mødes med din bankmand.

Hos mig, blev det regnet ud efter at jeg skulle have 5000,- i rådighedsbeløb, dette er et minimumsbeløb vil jeg tro.
mokkasine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-01-2009, 22:10   #4
knudsen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 19-09 2008
Indlæg: 134
Styrke: 16
knudsen er ny på vejen
jeg har spurgt min bank hvad de kræver for at udlevere et lånebevis. og fik at vide jeg skulle vise et dokument fra kommunen om hvad beløb der vil gå ind på min konto hver måned. håber jeg kan få sådan et fra kommunen hvis jeg kan få tildelt ftp.
knudsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-01-2009, 22:17   #5
Neurosmølf
Ved at flytte ind på K10
 
Neurosmølfs avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-11 2007
Indlæg: 553
Styrke: 19
Neurosmølf er fast beboer på K10Neurosmølf er fast beboer på K10Neurosmølf er fast beboer på K10
Hej knudsen
Hvis Du tilkendes førtidspension, vil Du blive bedt om oplysninger til beregning af pensionens størrelse, dvs. dine evt. indkomst, formue og evt. samlever/ægtefælles indkomst osv. Efter færdig beregning får Du på skrift hvad Du får i brutto pension, så med en forskudsopgørelse der er justeret efter din nye indkomst kan Du selv , eller banken regne ud, hvad der bliver udbetalt hver måned.
Se evt. på borger.dk om beregning af førtidspensionens størrelse, der er en skabelon så man kan "prøveudregne" lidt selv.

mvh Nøvsen
Neurosmølf er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-01-2009, 02:10   #6
mokkasine
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 05-09 2007
Indlæg: 178
Styrke: 17
mokkasine er rigtig godt på vej
Knudsen, din bank kan jo så let som ingenting se, hvad der går ind på din konto hver måned. Det gjorde min bankmand, for jeg får ikke længere tilsendt papir med pensionsbeløbet.
mokkasine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-01-2009, 16:19   #7
Camille
Afhængigheds tegn af K10
 
Camilles avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-04 2008
Alder: 38
Indlæg: 390
Styrke: 17
Camille er ny på vejen
Knudsen: Jeg står selv og er ved at købe bolig, jeg er dog ikke på ftp, men på sygedagpenge, og min samlever er lønmodtager.

Så vidt jeg har forstået, behøver du ikke et købsbevis for at kunne købe bolig, bare fordi du er på ftp.

Et købsbevis, var bare godt i "gamle dage" da der ikke var krise, for så hvis du fandt et hus eller en lejlighed, så kunne du lægge papiret med det samme, så du havde "forkøbsret" til huset eller lejligheden, fordi at banken havde bevilget dig pengene.

Det behøver du ikke idag, fordi vi har krise, og fordi der ikke ligefrem er rift om boligerne Så lad være med at spild penge på et købsbevis (der er nogen der tager penge for det)

Held og lykke på boligmarkedet
__________________
A wise girl kisses, but doesn't love, listen but doesn't believe, and leaves before she's left..

- Marilyn Monroe
Camille er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
bank og boligkøbsbevis knudsen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 9 25-02-2010 08:23




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:15.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension