K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Din historie

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Din historie Her kan du skrive din historie om det at være fleksjobber (feks hvordan det er at søge fleksjob erfaring med kommune osv)

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 31-05-2011, 00:33   #21
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Ja, og det kan kun gå for langsomt.

Ubehøvlede JK.

Du kan evt forfatte en mail, hvor du udbeder dig svar for hans negative holdning, mv.
herunder at du igen gerne vil have svar vedr stol, som hjælpemiddel.

Spørg din chef om det vil være ok, at ref. hans opfattelse også.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-05-2011, 07:51   #22
LJensen
Ved at vænne sig til K10
 
LJensens avatar
 
Tilmeldingsdato: 23-05 2011
Lokation: Venslev
Alder: 38
Indlæg: 21
Styrke: 13
LJensen er ny på vejen
Hej, ja han er ansat på kommunen. Vi har også sammen skrevet en mail, hvor vi giver udtryk for vores utilfredshed. Han svarede meget hurtigt tilbage, hvor han forklare at det var hans opfattelse af tingene, selvom vi aldrig har givet udtryk for, at jeg var opgivende.

Jeg bor i frederikssund kommune.....
__________________
I'd rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy. -Tom Waits
LJensen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-05-2011, 08:02   #23
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Du skriver at det er JK har du ikke også en sagsbehandler ?
Nogen gange hjælper det at man sender mail til dem begge for spænder jk ben eller kommer med urigtige oplysninger , så vil det mange gange gøre det svære for sagsbehandler at lave sit arbejde ordentligt , så jeg syntes også at du skulle sende din mail til sagsbehandler og skrive at den skal lægges ind i din sag..

Samtidig så spørg ind til hvordan du forholder dig med hjælpemidler når der nu ikke er hjælp at hente ved JKen ..
skriv gerne at det jo ikke vil kunne give et korrekt billede af din arbejdsprøvning når div hjælpemidler ikke er stillet til rådighed ..
  Besvar med citat
Gammel 05-07-2011, 12:42   #24
LJensen
Ved at vænne sig til K10
 
LJensens avatar
 
Tilmeldingsdato: 23-05 2011
Lokation: Venslev
Alder: 38
Indlæg: 21
Styrke: 13
LJensen er ny på vejen
nå, så er vi på banen igen efter en lang pause:-)
Jeg er endelig blevet henvist til smerteklinik, så jeg håber at høre noget fra dem snarrest...

nu har jeg været i praktik på planteskolen i de aftalte 3 måneder. Til det opfølgende møde siger SB'en fra kommunen at de ikke rigtig ved hvad de skal gøre omkring min sag, men siger at de er blevet enige om at den bedste løsning ville ifølge dem, ville være at nu blev jeg ansat med løntilskud, fordi at de mener 20t/u er for meget til fleks. Men de har ikke taget højde for mit fravær, som virkede som en kæmpe overraskelse på JK'en, selv om han havde fået det at vide til de sidste 2 møder... Jeg er nogen uger nede på under 13 t/u og har ingen overskud i privaten...
Men planteskolen ville ikke ansætte mig i løntilskud pga mit fravær, de fik ikke nok arbejdskraft ud af mig, men de ville se tiden an de næste 2 måneder, i håb om at jeg hurtigt kom i smertebehandling og de ville kunne se en bedring og jeg blev forlænget med 2 måneder...

Jeg lægger min "dagbog" op lige om lidt, det er en tekst jeg har sammenfattet under min praktik, hvor jeg skriver hvordan jeg har det...
__________________
I'd rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy. -Tom Waits
LJensen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-07-2011, 12:43   #25
LJensen
Ved at vænne sig til K10
 
LJensens avatar
 
Tilmeldingsdato: 23-05 2011
Lokation: Venslev
Alder: 38
Indlæg: 21
Styrke: 13
LJensen er ny på vejen
Her er hvordan jeg oplever min praktik...

Første uge.

Jeg er rigtig glad for at være i gang, men jeg er fuldstændigt kvæstet efter arbejde. Jeg forsøger at hvile mens jeg er på kontoret, men jeg får meget lidt til ingen lindring.
Når jeg kommer fra arbejde, tager jeg ca. det samme antal smertestillende som da jeg var oppe på 30 timer hos Jobform, og enkle dage flere.
Jeg er rigtig ked af at være steget så meget i forbrug af smertestillende, når det er uden effekt. Jeg tager smertestillende ca. 3 gange om dagen. Jeg har problemer med meget mavesyre og hyppigt næseblod.

Jeg føler mig uden overskud og er drænet for energi. Fra jeg ankommer og går i gang med at arbejde går der ca. en time til halvanden før jeg begynder at få rigtigt ondt i ryggen. Efter ca. to en halv time, bliver jeg nød til at ligge mig ned med benene oppe, for at aflaste ryggen.
Jeg sover stadig uroligt og kan ikke hjælpe til i det daglige der hjemme pga. ondt i ryggen.
Jeg kunne godt tænke mig en super ergonomisk stol til kontoret, evt. også en ligge briks.

Anden uge.

Jeg har rigtigt ondt i ryggen efter kort tid og bliver nød til at hvile med benene oppe, uden at det letter på smerterne. Jeg laver nogle få øvelser, men det forværrer mine smerter.
Jeg har prøvet alle stolene på kontoret men der er ikke nogen der passer til mit rygproblem. Pt. Sidder jeg omvendt på en kontorstol, men det er ikke bedre.

Hjemme hviler jeg næsten uafbrudt fra jeg kommer hjem til jeg går i seng. Det er kun de mest nødvendige ting jeg ordner, resten tager min kæreste sig af, men det er meget begrænset da hun først er hjemme 19- 19,30 om aftenen…

I dag tirsdag, har jeg har brugt det meste af formiddagen, på at ringe rundt. Kl. 10,45 måtte jeg tage smertestillende og kl. 11,30 måtte jeg lægge mig ned og hvile. Jeg hvilede i 2 timer og sov i ca. 30 minutter.
Onsdag, har jeg så stærke smerter jeg måtte ligge mig efter 25 min og hvile i halvanden time. Og igen efter kort tid, i ca. 1 time.

Jeg bliver gradvist mindre og mindre smertefri. Før jeg startede i praktik, kunne jeg på en god dag være smertefri omtrent halvdelen af dagen (op til 5). Nu er jeg på en god dag smertefri i højest et par timer (op til 9). Jeg har svært ved at holde smerterne væk med håndkøbssmertestillende og sover meget uroligt om natten. Jeg har rigtigt svært at komme igennem dagen.

Det gik rigtigt godt, med at være ude at køre. Jeg havde mindre ondt i ryggen, da jeg kom tilbage, end da jeg tog af sted.
Kørsel mandag, tredje uge gik ok. Jeg havde ondt i ryggen da jeg kom på arbejde (ca. 4) og efter kundebesøg (ca. 7.5) Trænger til hvile og piller. Jeg har oplevet at ryggen låser efter jeg har hvilet og jeg skal gå lidt før den bliver bevægelig igen (nogen gange).

Resten af tredje uge gik med stigende rygsmerter og jeg var ikke effektiv når arbejdsdagen var slut. Jeg har været nød til at få smertestillende af min nabo, som har virket mod spidsbelastningen, men i korter tid.

Mandag fjerde uge var jeg på kundebesøg. Jeg oplever lette problemer i forbindelse med kørsel til kunder i form af siddestillinger. Jeg havde til middag så ondt i ryggen, at jeg måtte tage hjem(10). Jeg tog piller og sov fra 13,30 til 18,00 og hvilede resten af aftenen(10). Om natten kunne jeg ikke falde i søvn pga. smerterne. Lige meget hvilken stilling jeg lå i, skød det stærke smerter gennem ryggen på mig(10). Til morgen har jeg så ondt, at jeg ikke har nogen appetit og jeg kan ikke stå op uden støtte. Køreturen til xxxx var slem, fordi ryggen er så følsom. Jeg oplever flere problemer i det daglige. Jeg skal hvile mere og tage flere piller end hidtil. Jeg får stadig ikke lindring af at hvile under arbejdstiden. Turen til Island var godt for ryggen. Nær hotellet lå der en geotermisk svømmehal, hvor der var varmtvand bassiner fra 38-50 grader. Det var rigtigt godt at blive varmet igennem i disse bassiner. Men jeg har stadig mange problemer i det daglige og på arbejdet.



Jeg er rigtigt glad for det jeg laver hos xxxxx, at køre ud og snakke med folk, er det bedste jeg har prøvet længe. Jeg får rigtigt meget positiv respons og det gør mig glad. Det er rart at have en stilling hvor man bliver taget seriøst og hvor jeg kan holde mine sociale kompetencer ved lige.
Jeg vil blive skuffet, hvis det viser sig at jeg ikke har mulighed for at fortsætte med dette arbejde, da jeg selv synes jeg er god til det og det er noget der passer rigtigt godt til mig.

Samtidig bekymre jeg mig om fremtiden, mht. om min sag når at blive afsluttet inden sygedagpenge perioden ophøre og hvordan vi klare os finansielt. Jeg tænker meget over regeringens udspil med deres genopretningsplan. Vi er stadig meget presset rent økonomisk og jeg er nervøs for om vi f.eks. har råd til at blive boende eller om vi bliver tvunget til at sælge. Der er rigtigt meget bureaukrati som jeg ikke forstår.

Jeg har kontaktet min læge og fået nogen stærkere smertestillende, men jeg kan stadig kan køre bil. Jeg får nogen lindring, men smerterne er kun dulmet i den tid jeg tager pillerne og ikke væk.

Jeg er begyndt på nogle andre smertestillende, som skulle virke på nervebanerne. De er noget ubehagelige, for det føles som om hele kroppen sitre og som om at de modvirker de andre smertestillende. Jeg har f.eks. ikke kunne mærke, hvis folk har nevet mig. Jeg skal kun være på de her piller i en uge, så skal jeg snakke sammen med min læge om dosissen skal øges eller om vi skal prøve nogen andre piller.

Ryggen føles stadig meget belastet. Jeg har afleveret den stol jeg havde på prøve tilbage, og afventer svar fra Paxxx om jeg kan få en stol til låns fra hjælpemiddelscentralen.
Jeg har undersøgt mht. diætist og det koster ca. 1500 kr. for et forløb. Min egen læge forslog at få et program hos hans sygeplejerske, men det frarådede kommunen.

Jeg er rigtigt glad for det jeg laver hos xxxxxx og synes det er rigtigt rart, at komme ud og snakke med så mange forskellige mennesker. Jeg føler også at det har en mening, det jeg laver og ikke er ligegyldigt.

Det er stadigt hårdt at køre i min egen bil, da jeg ikke har ordentlig lændestøtte. Om morgenen når jeg køre til Bxxxx er mine smertestillende ikke oppe på fuld virkning, så jeg sidder i bilen og får ondt.

Jeg er blevet sat op i dosis af min læge og jeg skal konferere med ham ved ugens udgang og jeg skal endnu højere op. Jeg har mange smerter i det daglige og hvis jeg af en eller anden årsag ikke får taget mine piller, så er der kontant afregning. Jeg har ondt og jeg bliver meget træt.

Jeg har nu været i gang med mit forløb af smertestillende i et stykke tid, og jeg er fortsat på Gapapentin og har haft prøvet Lyreca som ikke havde nogen virkning. Men jeg er blevet henvist til smerteklinik og har mulighed for at komme på privat hospital.

Jeg er begyndt at føle, at der ikke er så meget entusiasme tilbage fra planteskolens side og jeg tror at til slutningen af august, så vil de ikke mere. Jeg har en endelig slutdato på min sygedagpenge periode og det er to måneder senere, altså til oktober. Jeg er nervøs og bange for hvad der kommer til at ske og det påvirker mig meget.
Kommunen er stadig opsat på, jeg skal være selvforsørgende, men jeg føler at jeg er i mindre og mindre tilstand til dette. Jeg har fået at vide, at 20 timer om ugen er for meget til fleksjob og det er alt for meget, for førtidspension. Jeg kan bare ikke forstå det, for jeg er langt mindre på arbejde end 20 t/u. nogle dage er jeg kun på arbejde i ca 1½ time, før jeg må give op og køre hjem, eller ligge mig til at hvile på kontorets 1. sal. Så en reel uge er jeg nede på 13½ time og nogen uger er jeg under dette.
Jeg har fået andre arbejdsopgaver og de er meget hårde for ryggen. Jeg har lige haft 4 sygedage i træk. Indtil videre er de, de første rigtige sygedage, hvor jeg tidligere kun har haft dage hvor jeg er kørt hjem pga. ondt i ryggen.
__________________
I'd rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy. -Tom Waits
LJensen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-07-2011, 23:05   #26
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Åååh hvor ville jeg dog ønske, at du havde skrevet herinde noget tidligere, sådan at vi kunne have givet dig lidt mere vejledning med på vejen.

F.eks. mener jeg, at du burde have skrevet en mere udførlig dagbog, hver eneste dag, f.eks. som denne: http://www.k10.dk/showthread.php?t=9...ghlight=dagbog

Har du en smerteskala som du har givet kommunen, så de ved hvad du mener med de tal du bruger?

I min smerteskala står der følgende ved 10, "10. Bevidstløs. Smerterne får dig til at besvime."

I stedet for at holde ud på arb.pladsen og så være slidt ned til sokkeholderne så man ikke er til en skid derhjemme bør man sige fra og gå hjem og så skrive om det i sin dagbog.

Så hvad det angår er det måske meget godt, at du skal fortsætte i din praktik.

Som jeg har skrevet før, så synes jeg, at du skal tænke dig godt om og passe på din ryg, du skal trods alt leve med den resten af dit liv, det er ikke alt lægerne kan reparere.

Hvis du fortsætter i samme spor risikerer du meget nemt, at der kommer en dag hvor du hver eneste dag har det, som du nu har det efter endt arb.dag, også selvom du evt. ender på pension.
Er det det værd?
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-07-2011, 23:57   #27
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Lyt nøje til Vovse :-)
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-07-2011, 02:28   #28
Drone696
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 11-07 2011
Indlæg: 5
Styrke: 0
Drone696 er ny på vejen
Hej Lars.

Er selv ny herinde, men kender til dit problem.
Har selv haft en diskusprolaps, som de ikke ville operere, smerte 10, for jeg besvimede faktisk 2 gange pga det..

Det eneste jeg får lyst til at sige til dig er, GIDER du godt få en sygemelding, og stoppe med at arbejde.
Du skader din ryg, mere og mere. Jeg har også efterfølgende, fået slidgigt i nederste del af ryggen, og jeg kan hverken arbejde, eller sidde stille.

Oveni det har jeg så Ad/Hd, og følgesygedomme deraf.
Jeg blev rådet til at forsøge mig med Fiskeolie.
Et råd jeg sent glemmer, da det stortset halverede smerterne i ryggen.
Det føltes helt seriøst, som om ens knogler, var blevet rykket fra hinanden, og samlet igen med frisk olie imellem leddene.

Så jeg ville prøve max dosis fiskeolie, og forsøge at stoppe med at arbejde.
Det bliver desværre aldrig godt, før man indser det.
Drone696 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-07-2011, 09:52   #29
LJensen
Ved at vænne sig til K10
 
LJensens avatar
 
Tilmeldingsdato: 23-05 2011
Lokation: Venslev
Alder: 38
Indlæg: 21
Styrke: 13
LJensen er ny på vejen
Jeg kan godt se mine smerter i forhold til de forskellige smerteskalaer er lidt lavere end 10. i følge tabellen så er jeg på mellem 8-9 det meste af tiden. Der var smader rart at se en ordentlig skala for det har kommunen ikke givet mig. udlevering af papirmateriale fra deres side af har været på et minimum.

@Drone696, jeg er jo sygemeldt og under afklaring. (men hvad jeg er under afklaring til, bliver jeg mere og mere usikker på... ) jeg er ikke ansat, men i en praktik. jeg har ikkke været i arbejde siden oktober '09... Jeg spurgte min chef i sidste uge om vi vidste hvad der ville ske til september hvor min praktik slutter, og til det svarrede han at det ikke var klart endnu. Det afhang meget af om mine smerter ville blive forbedret, i forbindelse med at jeg kommer på smerteklinik.

Jeg var til fest i weekenden sammen med mine naboer, som begge er hjemmehjælpere, og de blev noget chokeret over at se den cocktail af piller jeg tog og hvor lang tid der egenligt gik, før de virkede... De der Gapapentin er nogen underlige nogen... jeg synes ikke de virker på ryggen, tilgengeld kan jeg pille frisk kogte æg, uden at de føles varme at holde på... Så der er ikke noget der er så skidt at det ikke er godt for noget :-)
__________________
I'd rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy. -Tom Waits
LJensen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-07-2011, 10:07   #30
LJensen
Ved at vænne sig til K10
 
LJensens avatar
 
Tilmeldingsdato: 23-05 2011
Lokation: Venslev
Alder: 38
Indlæg: 21
Styrke: 13
LJensen er ny på vejen
kom til at tænke, kan det skade ens sag, hvis man søger om agtindsigt? Jeg er sku lidt nysgerrig om hvad de har om mig....
__________________
I'd rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy. -Tom Waits
LJensen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Søger K10 tråd Ragdoll Alt det andet 5 13-10-2010 17:28
ny tråd c.l.e.o. Hjælp til Forum Brug 1 21-04-2010 01:37
For at gøre en lang historie kort...eller lang... chico Din historie 5 12-02-2010 10:37
Forsvundet tråd Gittemor Dit og Dat 3 13-08-2008 08:27




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:19.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension