K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 09-07-2012, 15:16   #21
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Der findes ingen lovgivning der kan give dig ret til det, når du er på sygedagpenge.

Den eneste mulighed du reelt har, er enten en sød sagsbehandler der vil se gennem fingrene med det. Ellers må du melde sig rask.
- det er desværre de eneste to muligheder.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-07-2012, 15:20   #22
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Jeg tror ikke du finder nogen lovgivning du kan støtte dig op ad..

Som sygemeldt på sygedagpenge er der ingen mulighed for at tage på ferie.

Og evt. rekreation er op til sagsbehandlerens goodwill.

Ifølge loven må du ikke.. så hvis du tager afsted kan du fratages retten til sygedagpenge, så det bedste er nok at blive hjemme.. og så søge om personlig hjælp, hvis du ikke kan klare dig selv. Det vil også støtte din sag iøvrigt, så det bliver mere synliggjort at du ikke kan klare dig selv i dagligdagen.
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-07-2012, 15:20   #23
Bananen
Afhængigheds tegn af K10
 
Bananens avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2012
Lokation: Tårnby den hårde kommune, det kun noget jeg hørt ;)
Indlæg: 329
Styrke: 13
Bananen er ny på vejen
Ja det er meget muligt, er selv havnet i den situation, og tænker dette er en af de gode ting hvor kommunen internt ikke snakker sammen, for det ene centre prøver at hjælpe mig og det andet ser mig helst død, men tjek lige lovgivningen som jeg sendte i tråd nummer 16*
__________________
Man skal være rask for at kunne være syg

Bananen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-07-2012, 15:22   #24
L.S.
Lever på K10
 
L.S.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2010
Indlæg: 1.553
Styrke: 17
L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Der findes ingen lovgivning der kan give dig ret til det, når du er på sygedagpenge.

Den eneste mulighed du reelt har, er enten en sød sagsbehandler der vil se gennem fingrene med det. Ellers må du melde sig rask.
- det er desværre de eneste to muligheder.

Og jeg har i et indlæg længere oppe i tråden påpeget din mulighed for - i dine egne sagsakter - at finde stærke argumenter der måske kan overbevise din sagsbehandler om det rimelige i det....

Men der er to spor i dette spørgsmål:
1) HVIS du 'bare' er en almindelig sygelmeldt på sygedagpenge, der gerne vil et smut på ferie med familien - ja så er du ganske rigtigt overladt til en given sagsbehandlers grad af 'flinkhed', da loven klart sætter en grænse hvor sjovt man må have det på sygedagpenge.

2) er du derimod FAKTUELT afhængig af pleje/døgnhjælp, og er det tilfældigvis din familie der er udpeget som plejere, ja så ser situationen alderledes positiv ud.
Det er derfor du skal læse dine papirer og lede efter det jeg har beskrevet.

Sidst redigeret af L.S.; 09-07-2012 kl. 15:31.
L.S. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-07-2012, 16:03   #25
famenr1
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 03-03 2012
Indlæg: 8
Styrke: 0
famenr1 er ny på vejen
Hej
Jeg var godt klar over at man ikke kan holde ferie som sygemeldt, men jeg har talt med en der påstod, at man gerne må følge med sin familie til et andet EU land, dette skulle der være afsagt en EU dom om, så langt tid man var til at få kontakt med, og dette kan jo gøres i dag ved at oplyse ens mobilnr.
famenr1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-07-2012, 17:41   #26
Toxic
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-04 2011
Lokation: Odense
Indlæg: 92
Styrke: 14
Toxic er ny på vejen
Det er desværre nok sådan i din situation at du er rendt ind i en sur og kontrær sagsbehandler!

Hun sidder helt og aldeles på magten og kan bestemme om du skal ha lov...eller ikke ha lov! Og ja, man føler sig som et barn der skal spørge far og mor om lov.

Det kan godt være at loven ikke umiddelbart gir dig lov til at holde ferie...men sagsbehandleren har alligevel bemyndigelse til at give dig lov til at tage udenlands.

Nu ved jeg ikke om du er i en slags arbejdsprøvning eller andet...men skal man ha ferie må det ikke forlænge ens arbejdsprøvning. Undtaget er hvis job stedet holder ferie lukket...så må man. Ved dog ikke om det også gælder udlandet.

Hvis jeg var dig ville jeg satse lidt på at du er afhængig af deres hjælp. Og så bede om svaret skiftligt...er det er afslag skal du selvfølgelig klage. Er det ferien i år du har på spil...så må jeg dog sige at du er lidt sent ude...;-)

Jeg har selv fået ny sagsbehandler i forbindelse med at jeg søgte ferie. Hun behandlede mig ikke efter reglerne og jeg fik en beklagelse fra hendes chef...og en ny rigtig sød sagsbehandler.

Må indrømme at jeg også har tænkt at det er en overtrædelse af menneskerettighederne...jeg har i den grad følt mig trådt på omkring den korte ferie jeg har holdt. Jeg har i alt holdt 5 dages ferie hvoraf de to af dagene var i weekenden. Så jeg syntes egentlig ikke jeg har forlangt for meget.

Jeg kan sagtens forstå at man som sygemeldt ikke kan tage på trekking i 3 mdr i Himalaya bjergene...så er man vist ikke så syg....men en ganske almindelig familie ferie er sgu en menneskeret. Og så har man oven i købet hjælpen med sig.
Toxic er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-07-2012, 17:46   #27
Papdronning
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 05-07 2012
Indlæg: 39
Styrke: 12
Papdronning er ny på vejen
Måske ment den person du har talt med den afgørelse : EF forordning nr.1408/71
Den siger at en EU borger kan tage sin sygedagpenge med hvis borgeren flytter eller tager midlertidigt ophold i et andet EU land.
Den forordning gælder ikke for ferieophold desværre.
En anden aspekt af din problematik er, hvis du er kronisk syg og du har lavet om på din behandling indenfor de sidste to måneder så er din tilstand ikke stabilt og du vil ikke være dække af det gule bevis hvis ikke dit udlandsophold er blevet godkendt i forvejen. Det kan du læse mere om på den link :
http://www.sos.dk/da/Consumer/DenOff...rgsmaalogsvar/
Papdronning er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-07-2012, 18:16   #28
famenr1
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 03-03 2012
Indlæg: 8
Styrke: 0
famenr1 er ny på vejen
Hej

Jeg er ikke særlig mobil, men jeg kan da være der og dele næste de oplevelser de har.

Lige nu venter jeg på at jeg i uge 31 skal starte på tværfaglig smertecenter og så passer jeg min hjemmetræning, hvor mit program først skal tilpasses/reguleres af fysioterapeuten i uge 32.
Så med andre ord skal jeg ikke noget før uge 31.

Familien har jeg sendt af sted, så dette års ferie er ødelagt og igen er mine børn blevet gidsel i at jeg er sygemeldt med kronisk nervesmerter som følge af at jobcentret sendt mig til træning i et træningscenter, hvor deres fysioterapeut første gang jeg var der, lavede en brusk og menisk skade på mig og som følge af flere menisk operationer er jeg nu kronisk smertepatient.

Som tingene ser ud nu, kan jeg jo risikere at være overladt til min "venlige" sagsbehandler næste år som derfor vil det være dejligt at kende reglerne så hun evt. ikke kan gøre det samme næste år.
famenr1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-07-2012, 20:05   #29
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af L.S. Se meddelelser
Og jeg har i et indlæg længere oppe i tråden påpeget din mulighed for - i dine egne sagsakter - at finde stærke argumenter der måske kan overbevise din sagsbehandler om det rimelige i det....

Men der er to spor i dette spørgsmål:
1) HVIS du 'bare' er en almindelig sygelmeldt på sygedagpenge, der gerne vil et smut på ferie med familien - ja så er du ganske rigtigt overladt til en given sagsbehandlers grad af 'flinkhed', da loven klart sætter en grænse hvor sjovt man må have det på sygedagpenge.

2) er du derimod FAKTUELT afhængig af pleje/døgnhjælp, og er det tilfældigvis din familie der er udpeget som plejere, ja så ser situationen alderledes positiv ud.
Det er derfor du skal læse dine papirer og lede efter det jeg har beskrevet.
hvorfor skriver du alt det til MIG???

Jeg er førtidspensionist og kan ryge og rejse som jeg vil
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-07-2012, 20:21   #30
Pophår
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-10 2009
Lokation: Syd-Vest DK
Indlæg: 367
Styrke: 15
Pophår er ny på vejen
Hehe, han skriver ikke til dig Helene, han bruger bare dit indlæg.

LS starter hans indlæg med et "og", for at fortælle at, udover det du råder til, har han også givet råd tidligere i debatten.
Pophår er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Sygemeldt på kontanthjæl - Ferie i udlandet troldepigen Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 27 20-06-2013 14:55
Nu er vi sgu TO i familien! DAM Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 39 22-09-2010 19:06
Familien svigter Cillenolle Accept fra vores omgivelser 10 02-03-2010 19:47
Ophold/ferie i udlandet under sygdom gittedl Politik og Samfund 6 02-09-2008 21:40




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:53.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension