K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-05-2012, 15:46   #11
mand
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2011
Indlæg: 971
Styrke: 13
mand er ny på vejen
De 2 gange jeg har været ude i en arbejdsprøvning har jeg selv fundet

arbejdspladsen, vil heller selv finde noget, frem for at komme ud i noget

som jeg ikke syntes om,

man har også pligt til selv at gøre noget, det er i en egen interesse
mand er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-05-2012, 16:12   #12
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
ja jeg vil give mand ret...søg selv og så har i lidt medindflydelse..jeg har aldrig haft jobkonsulent til at søge noget for mig..enten har jeg banket døre el.haft anoncer i avisen og efterfølgende kontaktet jobkonsulent..man kan måske også godt virke mere aktiv ved at søge selv...
fp 2010
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-05-2012, 16:51   #13
nielsen17
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2012
Lokation: vejle
Alder: 56
Indlæg: 160
Styrke: 13
nielsen17 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af stribe Se meddelelser
ja jeg vil give mand ret...søg selv og så har i lidt medindflydelse..jeg har aldrig haft jobkonsulent til at søge noget for mig..enten har jeg banket døre el.haft anoncer i avisen og efterfølgende kontaktet jobkonsulent..man kan måske også godt virke mere aktiv ved at søge selv...
fp 2010
Jeg er bare ikke blevet oplyst om ,før nu, at man selv kunne finde et sted!!! og hvordan gør man rent praktisk ?? skal jeg skrive en annonce i avisen hvor der står at de skal tjekke min arbejdsevne?? de skal vel godkendes på en eller anden måde eller kan "hr. hvemsomhelst" der har et firma arbejdsprøve mig??hvordan gør man?? jeg har aldrig før prøvet det så jeg ved intet om det!!!
nielsen17 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-05-2012, 18:37   #14
mand
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2011
Indlæg: 971
Styrke: 13
mand er ny på vejen
Du kan sende en mail til et firma som du gerne vil arbejde i,

jeg har nu altid været ude og spørge om de kunne hjælpe mig,

ang. en arbejdsprøvning i nogle mdr (gratis)

men vil så også lige sige, det er meget svært,

de fleste siger nej tak.
mand er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-05-2012, 19:49   #15
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
du finder et sted du godt kunne tænke dig og hvis de er interesseret kontakter du jobkonsulent,som hjælper med det rent praktiske..så er du langt..jeg ville undersøge hvad der var i nærheden af bopælen - rimelige km og så tage en dag og gå ud og snakke med dem..du koster jo ingenting..jeg har bare gjort det sådan og mente det som et venligt råd......
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-05-2012, 21:05   #16
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Jeg vil lige tilføje, at hvis kommunen ønsker, at du skal afprøves på et reva-center, så er der ingen mening i, at du selv leder efter et sted til din arb.prøvning.

Man skal også være obs på, at man skal afprøves bredt, altså ikke kun indenfor et enkelt fag.

Skriv evt. til din sb og spørg, om det er en arb.prøvning på et revasted de ønsker, eller om det er en virksomhedspraktik.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-05-2012, 08:14   #17
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Hvis du IKKE kan vende tilbage til ordinært arbejde, kræves en bred afklaring af arbejdsevne.

Det betyder, at man har de bedste muligheder i et reva-center.

Via div. praktikpladser, skal man ofte igennem flere, før dette krav er opfyldt, og sygedagpengene risikere at ryge efter den første.

Husk SKRIFTLIGE spørgsmål, og ref. til sagsbehandler.

vh Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-05-2012, 08:26   #18
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
- jeg vil bare indskyde som partsræpresentant, at dét med at man selv finder et sted at blive arbejdsprøvet, kan give bagslag.

Kommunen og sagsbehandleren gjorde et MEGA nummer ud af, at min bekndte selv kunne finde et sted. Det blev endda noteret i ressourceprofilen som værende en kæmpe ressource af overskud, gå på mod og viljestyrke. Hvilket ikke just lige rimede på førtidspension

Endvidere sagde de senere, at arbejdsprøvningen ikke duede som dokumentation på begrænsninger af arbejds og funktionsevne, da stedet ikke havde psykolog, vejleder og/eller en sagsbehandler, der efterfølgende kunne skrive en brugbar proggressionsrapport til sagen

Så hvis jeg var dig, så ville jeg pænt vente til kommunen fandt noget. For at finde noget selv, kan meget vel blive den ekstra omvej man bare ikke orker at gå......
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-05-2012, 09:06   #19
Bobbi
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 14-07 2011
Indlæg: 172
Styrke: 13
Bobbi er ny på vejen
Hej

Jeg har også selv søgt mine praktikker jeg har mødt op på arbejdspladsen spurgt om de kunne være behjælpelig med en arbejdsprøvning. Jeg har været i 2 arbejdsprøvninger i 2 forskellige erhverv.
Mvh Bobbi
Bobbi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-05-2012, 10:01   #20
mand
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2011
Indlæg: 971
Styrke: 13
mand er ny på vejen
Ninja.

Det vil sige, at det et lige meget hvad man gør så er det forkert,

der vil altid være nogle sagsbehandler som er negativ over for alt,

finder du selv noget så er det galt, gør du ikke noget, så er du ikke aktiv

nok,

jeg vil stadigvæk sige, hvis man viser lidt interasse for sin egen sag

så går det bedre,
mand er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
arbejdsprøvning - så barsel - og nu tilbage til arbejdsprøvning, eller? Whattodo Fremtiden for fleksjob og førtidspension 9 19-01-2013 14:58
ventetid rose Alt det andet 7 28-10-2011 01:27
Ventetid og atter ventetid Claudine Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 16-04-2010 12:13
Arbejdsprøvning - ventetid Risa Alt det andet 3 19-01-2010 22:32
Ventetid Mai-Britt Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 0 28-10-2008 15:32




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:35.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension