K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 04-04-2012, 19:28   #21
Camille
Afhængigheds tegn af K10
 
Camilles avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-04 2008
Alder: 38
Indlæg: 390
Styrke: 17
Camille er ny på vejen
Her er lige en opdatering og jeg har brug for hjælp, for jeg er bange for at min veninde er ved og dumme sig!

Jeg fortalte min veninde idag hvad I har fortalt mig - Altså at muligheden for at de siger nej til ferie.
Hun bliver selvfølgelig stædig og siger at hvis de siger nej, så vil hun tage afsted alligevel og hvis de så tager hendes KH fra hende, vil hun bare skifte kommune så hun kan få sin KH igen.
Er det muligt? Jeg tænker.. Følger sagsakterne ikke med til en ny kommune? Og så vil de afvise en KH fordi hun har sat sig imod hvad hendes gamle kommune sagde til hende?

På forhånd tak og god påske
__________________
A wise girl kisses, but doesn't love, listen but doesn't believe, and leaves before she's left..

- Marilyn Monroe
Camille er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-04-2012, 20:00   #22
tumnus
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 07-03 2007
Indlæg: 696
Styrke: 18
tumnus er ny på vejen
At trodse kommunen er det dummeste at gøre efter min mening. De kan meget vel sidestille det meden raskmelding

Hun kan blive beskyldt for socialt bedrageri ved at have modtaget en ydelse hun ikke er berettiget til

Vil du sige til hende at det også kan få konsekvenser for hendes erstatning, hvis hun pludselig er "rask"

Kan godt se at det er ærgerligt -sådan er livet en gang immellem for os alle
tumnus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-04-2012, 20:13   #23
Camille
Afhængigheds tegn af K10
 
Camilles avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-04 2008
Alder: 38
Indlæg: 390
Styrke: 17
Camille er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af tumnus Se meddelelser
At trodse kommunen er det dummeste at gøre efter min mening. De kan meget vel sidestille det meden raskmelding

Hun kan blive beskyldt for socialt bedrageri ved at have modtaget en ydelse hun ikke er berettiget til

Vil du sige til hende at det også kan få konsekvenser for hendes erstatning, hvis hun pludselig er "rask"

Kan godt se at det er ærgerligt -sådan er livet en gang immellem for os alle
Tusind tak for svar, jeg vil bringe beskeden videre.
__________________
A wise girl kisses, but doesn't love, listen but doesn't believe, and leaves before she's left..

- Marilyn Monroe
Camille er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-04-2012, 20:59   #24
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Hvie kommunen giver hende en sanktion i form af at hun ikke kan få kontanthjælp for de måske to uger hun har været afsted - vil den følge hende til en ny kommune.. hun kan ikke få en anden kommune til at betale kontanthjælp for den periode.

Det er desuden langt dyrere at flytte, end at undvære to ugers kontanthjælp..

Det er jo ikke sådan at hun kan nægtes kontanthjælp fremover.. bare i den periode hun nægter at følge kommunens anvisninger.

Men hvis hun ønsker udredning er det bedre at samarbejde.

Kommunen giver jo lov til ferie medmindre det er midt i en planlagt aktivering...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-04-2012, 22:17   #25
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jeg har altså ALDRIG nogensinde hørt, at kommunen modsætter sig at man tager ferie - og da SLET IKKE hvis man selv betaler, og ikke modtager kontanthjælp i den periode hvor man rejser....og jeg har alligevel været i systemet mere end 20 år!!

Det eneste det handler om er, at hun ikke modtager kontanthjælp under ferien. Og det gør hun jo ikke, når hun melder kontanthjælpen fra de 14 dage....eller hvor meget det nu er det drejer sig om.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-04-2012, 23:38   #26
nocturne
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 29-05 2011
Indlæg: 566
Styrke: 13
nocturne er ny på vejen
jeg fandt denne artikel om ferie efter 12 mdr på kontanthjælp.
Men på Borger.dk står der intet, så måske er det en and ?

Hold ferie fra kontanthjælpen
http://politiken.dk/debat/profiler/k...ntanthjaelpen/


nu ser jeg at Ninja skrev anderledes tidlige - exkjuse me
nocturne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-04-2012, 10:34   #27
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Nocture, problemet er her, at ''veninden'' ikke har være på kontanthjælp i mere end 12 mdr, og kan derfor ikke komme under de nye regler fra 1 April 2012. Veninden har kun været på kontanthjælp nogle måneder. Derfor skal hun selv betale sin ferie og har som sådan, ikke ret til ferie, og skal bede om særskilt tilladelse til at holde den ferie.

Dog mener jeg ikke det er et problem, så længe hun ikke modtager kontanthjælp i den periode hun afholder ferie.

Som jeg læser det, så er veninden hverken i aktivering, eller arbejdsmarkedsparat, da hun stadig er sygemeldt. Så på den måde ''bryder'' hun jo ikke nogen handleplaner......og holder i princippet allerede ''ferie'' i det hun er fritstillet.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-05-2012, 18:25   #28
Bananen
Afhængigheds tegn af K10
 
Bananens avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2012
Lokation: Tårnby den hårde kommune, det kun noget jeg hørt ;)
Indlæg: 329
Styrke: 13
Bananen er ny på vejen
DE NYE REGLER ANGÅENDE FERIE & NÅR MAN ER PÅ KONTANTHJÆLP
TJEK DEN KOMUNNE DU BOR I
Har lige været på kommune, der åbenbart ikke fælles fodslag i div kommuner, nogle kommuner trækker i ens kh hvis man f.Eks tager ferie fra torsdag til tirsdag, men hvis man tager 3 uger i rap så bliver man ikke, fik en masse forklaringer, så mit råd er at spørge ens ydelsescenter hvis du påtænker at holde ferie..
HELD & LYKKE TIL
__________________
Man skal være rask for at kunne være syg

Bananen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-05-2012, 18:40   #29
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
jeg ville absolut heller ikke tage afsted uden lov..hvad nu hvis hun bliver undersøgt i lufthavnen..det er socialbedrageri og gir ballade,sikkert også ved arbejdsskadestyrelsen..hun kan hade hendes sb nok så meget,men det gir altid det bedste resultat at arbejde med kommunen og ikke imod dem..de har magtet og pengene..hun kunne jo skrive og spørge skriftelig..jeg har været flere gange på ferie på sdp..men det har været kortere udlandsture i bil af max en uges varighed og med sb -er tilladelse..så hun skal tænke sig om
fp 2o1o
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-05-2012, 19:06   #30
emks
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 07-01 2009
Indlæg: 125
Styrke: 16
emks er ny på vejen
Lige hvad der dukkede op med en hurtig søgning på Google

http://www.detfagligehus.dk/Aktuelt_ret_til_ferie.html
emks er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Må man tage fag på VUC? Mama Spørgsmål ang fleksjob 2 20-06-2013 07:33
Kan de tage min FP fra mig Tullepigen90 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 5 12-09-2012 16:35
kan jeg tage en udd.? Chin Spørgsmål ang fleksjob 2 08-03-2011 13:58
Kan Man tage et lån når man er på SDP? Samiam Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 7 30-01-2011 15:01
Kan de tage flexen fra mig? Chin Spørgsmål ang fleksjob 7 26-10-2010 16:27




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:29.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension