K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 03-04-2012, 11:18   #11
joka
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
jokas avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-12 2011
Lokation: Herlev
Alder: 67
Indlæg: 314
Styrke: 13
joka er ny på vejen
I mellem tiden er jeg frustreret over mine kollegaers manglende forståelse overfor mine smerter. Jeg har bedt om siddende arb, og fik lov til det ifølge min arb giver, men når hun bad nogen af mine kollegaer om at flytte sig for mig (altså for at jeg kan få mere siddende arb må kollegaer ofre sin siddende stilling og have mere stående arb). Men det drejer sig kun om 3 timer hver dag, så er skuffet over at der ikke er mere velvillighed på min arb plads, over at jeg kan sidde ned, da jeg har virkelig svære smerter, og kan dårligt nok klare at stå oppe fra 9-13 hver dag.

håber at nogen vil svare. MVH Stefansson.[/QUOTE]


På min gamle arbejdsplads, var det ligesådan, kollegaerne ville ikke gå med at at der var nogle der fik skånejobbet. For næste gang var det dem der var slidt ned pga. det hårde arbejde.

Sådan var tonen, Så man kunne ligeså godt sygemelde sig helt, forståelse for nogen ting var der ikke, uanset hvem der var syge på arbejdet.

Mvh. Karin
__________________
Ftp fra 01.03.2012
joka er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-04-2012, 20:27   #12
stefansson
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-03 2012
Indlæg: 59
Styrke: 13
stefansson er ny på vejen
tusind tak for svar jeg vil kigge nærmere på sagen.

Jeg tror jeg er blevet misforstået mht. at få lægen til at forlænge mine sygedagpenge. Jeg ville aldrig bede en læge om at lyve, men det jeg vil er at han tager udgangspunkt i hvordan jeg har det, og giver de rigtige oplysninger til kommunen. Jeg har været ude for en læge (der aldrig har snakket med mig) der gav besked til kommunen om at jeg sagtens kan klare et arbejde, fordi min lidelse ikke normalt giver smerte, og kommunen var klar til at sende mig på arbejde næste dag

Så derfor ønsker jeg denne gang at lægen er reel og skriver det rigtige til kommunen, og jeg håber at lægen vil tage det seriøst at jeg dårligt nok kan klare at arbejde pga. dette. Det virker som om at kommunen vægter lægens ord meget mere end ens eget, har jeg i hvert fald oplevet, så derfor må lægen ikke skrive at jeg sagtens kan arbejde, når jeg dårligt nok kan hænge sammen på arb fra 9-13.

Men det hele afhænger af kommunen kan jeg forstå, er nu igen meget i tvivl om jeg bare skal sygemeldes helt, men må se tiden an. Har fri i en uge nu i påsken, hvor jeg kan tænke yderligere over sagen. Nemt bliver det nok ikke uanset, og det kommer til at blive et langt forløb jeg skal igennem.

Tusind tak for gode råd alle, det betyder så meget for mig.
MVH Stefansson
stefansson er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-04-2012, 20:30   #13
stefansson
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-03 2012
Indlæg: 59
Styrke: 13
stefansson er ny på vejen
lige et ekstra spørgsmål

Jeg er foruden fagforening med i akassen, kan de gøre noget for at hjælpe i sagen, og hvad med sygedagpenge, kan man ikke få det fra dem hvis kommunen ikke ønsker at forlænge sagen?
stefansson er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-04-2012, 11:25   #14
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 14
jasch er ny på vejen
Man kan ikke få sygedagpenge fra sin fagforening, men de kan og skal hjælpe dig med rådgivning o.v.s med hensyn til din sygemelding.

Så prøv og ring til dem.
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-05-2012, 12:45   #15
stefansson
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-03 2012
Indlæg: 59
Styrke: 13
stefansson er ny på vejen
Opdatering

Jeg har nu arbejdet fra kl.09 indtil kl13 hver dag, ca. selv om det har været ekstremt hårdt. Jeg var ovre på Riget d.26. april, hvor jeg får at vide at de næsten ikke kan gøre mere med min tilstand, og oveni dette har de aldrig haft en patient som mig før, hvor mine VM sidder så dybt i muskulaturen og bag nyrer og lever. De vil ikke give mig flere scleroterapi behandlinger, da de er bange for at ramme organerne, og de må ellers erkende at de behandlinger jeg hidtil har fået ikke har virket godt nok på mine smerter. Den sidste symptombehandling jeg skal prøve er at tage blodfortyndende s.c. nu i 1 måned, for at se om det kan opløse de blodpropper jeg danner i mine venekomplekser, og forhåbentlig vil mine smerter blive mindre. De mener at mine smerter skyldes at mine blodkar hæver og at blodet klumper sammen til blodpropper, da det ikke kan løbe videre i mine unormale blodkar.

Jeg venter på svar fra kommunen om mine sygedagpenge kan blive forlænget, og forventer næste ikke at de vil forlænge dem, da min tilstand er kronisk, og for at være ærlig tror jeg ikke at jeg nogensinde vil have et fuldtidsjob igen.

Jeg har været hjemme fra arbejde nu i 2 dage, da mine smerter har været for meget til stående arbejde, at jeg måtte tage time out. Forhåbentlig har jeg det bedre på mandag, hvor jeg så må tage flere siddepauser hvis jeg tager på arbejde.

Jeg er så frustreret over situationen, og er i syvende sind over hvad jeg skal gøre. Skal jeg stoppe helt på jobbet, men hvordan vil situationen så være for mig? Ja jeg vil få mindre smerter igen, men bliver min mand eneforsørger hvis mine sygedagpenge ikke bliver forlænget? Kan jeg få revalidering? Eller er der visse betingelser man skal opfylde først?

Håber nogen har nogle fornuftige ord til mig, er ret lost lige nu.

MVH Stefansson
stefansson er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-05-2012, 14:06   #16
Bananen
Afhængigheds tegn af K10
 
Bananens avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2012
Lokation: Tårnby den hårde kommune, det kun noget jeg hørt ;)
Indlæg: 329
Styrke: 13
Bananen er ny på vejen
Hej Stefansson
Aner intet om din sygdom, men jeg kan hjælpe dig med infomationen omkring den, hvis du har en Google konto (bare for at gøre det nemt) så bliver du automatisk tilknyttet en oversætter, det betyder at hvis du søger på din sygdom i Google og alle links er på engelsk så vil Google spørge om de skal oversætte det til dansk...
Angående dig og din fagforening så er det helt normalt svar på det du har spurgt om, de er helt på det rene med du elsker dit arbejde, men via din sygehistorie så vil du være bedst tjent med en revalidering eller ftp, men det jo dig der skal være ærlig overfor dig selv, hvad TROR eller VED du angående sygdommen og er der behandling..
Omkring den konflikt med dine kollegaer, så må du huske at der er ALLE folkene bange for at blive fyret, I har sikkert også blevet beskåret i antal og alle skal arbejde hurtigere, oven i det så vil du havde de skal gøre det nemmere for dig også... Dette skal ikke forstås at jeg mener det er okay at det er sådan, men enten så fortæller du om din sygdom og hvad den gør ved dig, hvad der jo bliver svært, da du jo selv har problemer med at få Info om den, så tænk på hvad problemer dine kollegaer har for at forstå den.. Hvis du ikke får sygdagpenge mere, ja så skal du desværre nok forsørges af din bedre halvdel, det kommer helt and på hvor meget I ejer...
Jeg ønsker dig held og lykke til, uanset hvad du end beslutter, og ikke for at være lyseslukker, det kan blive en meget grim, trist og lang fremtid du måske skal igennem, så tag en beslutning og hold den for øje, lad være med at tag operationer eller sige ja til alt, fordi du føler dig presset, af omgivelserne. Jo mere viden du har, omkring din sygdom jo bedre vil du måske holde modet oppe, for så ved du hvorfor du har det som du har fysisk, for som jeg læser det, du skrevet, så ser det hele bare sort ud lige nu, men tag en beslutning, så er der et problem mindre at skulle takle..
__________________
Man skal være rask for at kunne være syg

Bananen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Har brug for hjælp. Trolden02 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 11 26-10-2012 13:48
Brug for hjælp!!! cph2011 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 7 10-09-2011 23:52
jeg har brug for hjælp. tulle35 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 07-11-2009 10:53
brug for et råd hjælp c.l.e.o. Spørgsmål ang fleksjob 19 18-10-2009 10:14
Har Brug For Hjælp ! spedersen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 7 13-11-2006 15:37




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:07.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension