K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 22-12-2011, 20:32   #11
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Gilerajohannes Se meddelelser
Jeg ville ikke gøre det for det hjælper sikkert ikke ens sag .
undskyld men det var da en latterlig påstand...

Det skader ikke nogens sag, men hjælper en studerende...

Skal alt man laver hjælpe en selv?

Og man kan være 110% anonym hvis man ønsker det... så det kun er forfatter der kender en...
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-12-2011, 20:32   #12
Wibsen
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 29-11 2010
Indlæg: 57
Styrke: 14
Wibsen er ny på vejen
Jammen jeg forstår ikke, Rickey, du mangler to sider af din bachelor? Hvad betyder det?
For at blive eks. pædagog skal ens bachelor godkendes...
Wibsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-12-2011, 20:36   #13
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Wibsen Se meddelelser
Jammen jeg forstår ikke, Rickey, du mangler to sider af din bachelor? Hvad betyder det?
For at blive eks. pædagog skal ens bachelor godkendes...
Ja, men det skal sgu da skrives først... og for at kalde sig socialrådgiver skal man bestå alle eksamener til og med 6 semester, og bacheloren er så toppen af kransekagen, så man kan få papir på det...


Det er VITALT for en bachelor opgave på socialrådgiver studiet at man kan få interviewet et par stykker, men der er ikke mange der svarer på henvendelser...

Vi skriver om anbragte unge, og hvad der gør en anbringelse god, men ingen institutioner har svaret på vores henvendelser... så er det ikke nemt...
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-12-2011, 20:40   #14
Wibsen
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 29-11 2010
Indlæg: 57
Styrke: 14
Wibsen er ny på vejen
Ja, jeg er helt med på at den sgu skal skrives først. Men mig bekendt er man ikke socialrådgiver førend alle eksamener og opgaver er bestået?
Jeg var blot af den opfattelse at du var uddannet socialrådgiver?
Wibsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-12-2011, 20:42   #15
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Man må kalde sig socialrådgiver efter 6 semester hvis man har bestået alle eksaminer.. og det har jeg, med et snit på 10, et eller andet...

Jeg har aldrig sagt at jeg var helt færdig ;-) Men har arbejdet som det siden 2009... fuldtidsjob, fuldtids studie...

20. januar skal jeg forsvare min bachelor
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-12-2011, 20:51   #16
Wibsen
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 29-11 2010
Indlæg: 57
Styrke: 14
Wibsen er ny på vejen
Jeg har siddet og læse lidt på det nu, og kan ingen steder finde belæg for det du siger.
Kan du ikke belyse det, for syntes da ærlig talt det er en smule utrygt hvis der sidder uddannede socialrådgivere derude, som ikke er færdigt uddannet.. Jeg har en klar forventning om at de mennesker der varetager min meget komplicerede sag er færdig uddannede.
Wibsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-12-2011, 20:58   #17
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Hvem vil du helst have hjælp af?

Frisøren eller mig?

Så skal vi også være bekymrede for dem som arbejder som skolelærer efter 1. semester? Pædagogerne efter 2.? Fysioterapeuterne? ergoterapeuterne?

Du skal være bekymret for dem som ikke kender de socialfaglige principper, ikke om de mangler lidt af uddannelsen.. Du skal være bekymret for at de "andre" ikke har faget jura, hvor der time mæssigt er mære undervisning i social-lovene end juristerne har. Du skal være bekymret for mekanikeren der mener han kan styre et bosted, som han skifter jul...

Belægget er at man efter 6 semester iflg. praksis fra socialrådgiver foreningen må ansættes i en fuldtidsstilling...
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-12-2011, 21:12   #18
Wibsen
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 29-11 2010
Indlæg: 57
Styrke: 14
Wibsen er ny på vejen
Måske er det bare mig. Jeg troede bare du var færdiguddannet socialrådgiver. For mig er det signifikant.

Lad os stoppe den her.

God jul

/Wibsen
Wibsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-12-2011, 21:28   #19
malofa
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 06-05 2010
Indlæg: 378
Styrke: 15
malofa er ny på vejen
Ricky har heldigvis ikke på noget tidspunkt lagt skjul på, at han endnu ikke var helt færdiguddannet...
Men lidt pudsigt at I faktisk må praktisere efter 6. semester. Jeg tror ikke, vi ergoer må praktisere på egen hånd, før vi har vores autorisation i hånden efter endt uddannelse.

Hvorom alting er, så tror/ved jeg, der er mange der har gavn af din viden herinde. Og garanteret du osse selv får lidt ud af det oveni. Så ren win win :-)
malofa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-12-2011, 21:47   #20
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af malofa Se meddelelser
Ricky har heldigvis ikke på noget tidspunkt lagt skjul på, at han endnu ikke var helt færdiguddannet...
Men lidt pudsigt at I faktisk må praktisere efter 6. semester. Jeg tror ikke, vi ergoer må praktisere på egen hånd, før vi har vores autorisation i hånden efter endt uddannelse.

Hvorom alting er, så tror/ved jeg, der er mange der har gavn af din viden herinde. Og garanteret du osse selv får lidt ud af det oveni. Så ren win win :-)
HEH.. takker

Igen som jeg skrev før? Hvad er bedst den der har studeret i minimum 3 år, for at kunne sidde på pinden, eller den der slet ikke har... det er en ren filosofisk diskussion, indtil der kommer lovkrav, ala dem i sundhedssektoren
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
En sagsbehandlers opgave? Kid2 Alt det andet 19 31-08-2012 15:41
Kilde søges til opgave på journalisthøjskolen: melevy Politik og Samfund 0 23-05-2012 13:09
Hjort: Vi er på en svær opgave! buster Politik og Samfund 5 04-04-2010 13:17
Opgave om fleksjob minsally Spørgsmål ang fleksjob 2 09-06-2009 08:48
forskel på jobkonsulenternes opgave. annette Dit og Dat 8 09-02-2007 14:22




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:16.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension