K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 21-12-2011, 22:31   #21
Adi
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2006
Lokation: 7430 Ikast
Indlæg: 94
Styrke: 19
Adi er ny på vejen
hejsa

Jeg har overhovedet ikke på noget tidspunkt haft intentioner om at snyde systemet. Jeg ventede ikke at få en regning på 1700 for tre huller og en gammel rod der skal opereres ud. Jeg har normalt( gennem de sidste over 10 år ) kun haft et enkelt hul eller ingen. Så ja jeg havde brugt penge for meget så jeg ikke havde til en tandlægeregning i den størrelsesorden. Men jeg har ikke bevidst brugt for mange penge for at kunne få penge til regningen af kommunen. Men december måned har jeg også termin på mit hus så den her måned er i forvejen stram( tandlægeregning eller ej)
Adi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-12-2011, 22:41   #22
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Adi, det er der skam heller ingen som påstår... De forklarer bare hvorfor reglerne er som de er
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-12-2011, 22:44   #23
Adi
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2006
Lokation: 7430 Ikast
Indlæg: 94
Styrke: 19
Adi er ny på vejen
hejsa

Nej det ved jeg godt. Jeg forklarede også bare hvorfor jeg har svært ved at betale så stor en regning.
Adi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-12-2011, 22:50   #24
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ricky M. Se meddelelser
Adi, det er der skam heller ingen som påstår... De forklarer bare hvorfor reglerne er som de er
Som overskiftet siger så mangler der en paragraf. Hvorfor mon det? Ganske enkelt fordi kommunen SKAL foretager en individuel vurdering. En individuel vurdering har intet med reglerne at gøre.

Sidst redigeret af Karo; 21-12-2011 kl. 23:05.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-12-2011, 23:27   #25
0401AMvB
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 31-01 2011
Indlæg: 94
Styrke: 14
0401AMvB er ny på vejen
Måske burde man gøre det at man gemte hver eneste kontoudtog, regning, bilag, faktura osv. minimum 1-2 år baglæns - OG anbragte hver eneste lap papir i en dertil indrettet papkasse. Når kommunen begyndte at spille med musklerne kunne man tage sin lille kasse med alle papirerne, gå op på kommunen og hælde hele baduljen ud over SBerens skrivebord - gerne så det flyder ud over det hele!! Een ting er at kræve dokumentation for div. udgifter, noget andet er vel at kræve at det skal afleveres på nydelig og velordnet vis.... !
0401AMvB er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-12-2011, 00:26   #26
maruus
Ved at flytte ind på K10
 
maruuss avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-04 2009
Lokation: Gladsaxe
Alder: 75
Indlæg: 533
Styrke: 16
maruus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af 0401AMvB Se meddelelser
Måske burde man gøre det at man gemte hver eneste kontoudtog, regning, bilag, faktura osv. minimum 1-2 år baglæns - OG anbragte hver eneste lap papir i en dertil indrettet papkasse. Når kommunen begyndte at spille med musklerne kunne man tage sin lille kasse med alle papirerne, gå op på kommunen og hælde hele baduljen ud over SBerens skrivebord - gerne så det flyder ud over det hele!! Een ting er at kræve dokumentation for div. udgifter, noget andet er vel at kræve at det skal afleveres på nydelig og velordnet vis.... !

fyhhhh - ha ha ha - sikke en griner
maruus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-12-2011, 08:15   #27
Jøsses
Mit andet hjem K10
 
Jøssess avatar
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2008
Lokation: Norddjurs
Alder: 65
Indlæg: 643
Styrke: 16
Jøsses er ny på vejen
Uha...sårn små kasser skal jeg vist få lavet

Har søgt om fornyelse om medicinbevilling...det 3 gang den skal fornyes...og for hver gang er der nye krav de stiller...

Sidst havde sagsbehandler været inde på told og skat og trukket oplysninger ud.

de vil have salgsvudering på bilen...på trods af den er vel dokumenteret..som der står i min sag....se lejekontrakt...selv om de har den...og har boet her siden 1-11-2006 ....

Så hvad de kan og vil se....kan vist spænde meeeeeget vidt....
__________________
Jøsses fleksjobber d. 27-06-2012 Kl. 13.25
Jøsses er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-12-2011, 08:41   #28
Zastrow
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2006
Lokation: Københavns
Alder: 76
Indlæg: 394
Styrke: 18
Zastrow er ny på vejen
Hmmmm

Citat:
Oprindeligt indsendt af Adi Se meddelelser
Jeg har søgt enkeltydelse hos kommunen på tandlægehjælp og nu vil kommunen se mine kontoudskrifter for de sidste 3 måneder men jeg har ladet mig fortælle at det har de ikke krav på. Har nogle her et link til en paragraf hvor der står de ikke har krav på det så modtager jeg det med kyshånd så jeg kan give dem det tilbage i hovedet igen.
Det ville vel alt andet lige være meget nemmere at fremvise et kontoudtog, der beviser at du er flad - end at skulle igennem måneders tovtrækkeri.

Hvis jeg var SBH - ville jeg da helt sikkert studse over en borger, der ikke vil vise dokumentation for sin økonomiske status...
Zastrow er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-12-2011, 09:07   #29
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Zastrow Se meddelelser
Det ville vel alt andet lige være meget nemmere at fremvise et kontoudtog, der beviser at du er flad - end at skulle igennem måneders tovtrækkeri.

Hvis jeg var SBH - ville jeg da helt sikkert studse over en borger, der ikke vil vise dokumentation for sin økonomiske status...
Sagen drejer sig ganske enket om en SB har KRAV på det og ikke om at h*n vil studse over en borger.

Med den holdning som du har Zastrow er det ikke så mærkeligt at folk blive behandlet af kommuner/SB som vi læser om.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-12-2011, 09:12   #30
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Hmmmm, med min erfaring, er jeg nødt til at give Zastrow ret i sidste indslag, og også som Andersine tidligere fortalte.

Der er desværre nogle som tror de kan få i hoved og r*v... Derfor disse kontrol instanser...
Hvis du ikke vil fremvise udskriften, har man ikke andet valg end at sige nej til en ansøgning.

Jeg kunne lave en lang liste over krumspring og direkte fusk jeg har taget borgere i... Og det stiller jo ikke de 99% bedre, fordi der så ses endnu mere strengt på dem... Sad but true...
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Mangler SDP seddel?? Camille Dit og Dat 13 30-05-2013 09:41
jeg mangler en bisidder busser24 Alt det andet 5 26-10-2012 01:12
Mangler en stol KLUMPFODEN Spørgsmål ang fleksjob 5 22-09-2011 16:57
jeg mangler sushjer 1 Alt det andet 2 07-04-2011 20:28
Mangler en principafgørelse om §28 jsn Alt det andet 12 31-03-2010 22:39




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:35.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension