K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 13-03-2010, 18:01   #11
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hejsa,

Jeg ved intet om de §. Se hvad Web skriver, du skal ikke revurderes, med mindre de skriver dette i tilstillelsen. !!

Du kan sikkert være ganske rolig.

Kh. EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-03-2010, 18:03   #12
fillemusen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 22-11 2009
Indlæg: 102
Styrke: 15
fillemusen er ny på vejen
Der står ikke noget om revurdering...
fillemusen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-03-2010, 18:04   #13
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Jamen så er den for livstid...og forresten tillykke med den...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-03-2010, 18:08   #14
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
§ 20. Kommunalbestyrelsen træffer afgørelse om tilkendelse af førtidspension, når det efter en samlet faglig vurdering af de foreliggende oplysninger må anses for dokumenteret, at en person ikke kan blive selvforsørgende, jf. § 16. Kommunalbestyrelsen kan samtidig beslutte, at en sag skal genoptages til vurdering på et senere fastsat tidspunkt

Web, er det så det de skriver ovenfor ?. At de via en §16 kan vælge en revurdering ?.

Hvorfor vælger de tilkendelse iht. §16 i stedet for §17 ?

Bare lige så vi får slået det fast.

Super lørdag aften til dig fillemusen

og jer andre naturligvis også.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-03-2010, 18:11   #15
fillemusen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 22-11 2009
Indlæg: 102
Styrke: 15
fillemusen er ny på vejen
Tusinde tak til jer
fillemusen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-03-2010, 20:07   #16
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Man bliver indstillet til førtidspension eller søger selv førtidspension efter §17

Man bliver tilkendt førtidspension efter §16 og §20

Det er helt standard...

Vælger de at førtidspensionen skal være med en revurdering....så skal det stå i tilkendelsen...

Det vil sige at hvis det ikke står i tilkendelsen at den er med revudering efter x antal år....ja så er det en permanent førtidspension...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-03-2010, 20:37   #17
fillemusen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 22-11 2009
Indlæg: 102
Styrke: 15
fillemusen er ny på vejen
Nu kan jeg da slet ikke finde ud af det..?

Jeg blev i samråd med flexkonsulent og tidl. arbejdsskiver enige om at jeg skulle opsiges.

Så fik jeg af vide,at jeg ikke hørte under flex dutten mere,og selv skulle henvende mig i jobcenteret og søge fp.

Tog der ind,og sagde at jeg ville søge...det første hun sagde(har aldrig set damen før)du kan ikke få fp..??

Nå okay,tak for kaffe en velkomst

Så sagde hun at det jo var min ret,og sagde at jeg kunne søge på 17,som betød at den ville blive afgjort på det de havde stående om mig,og at der skulle falde afgørelse inden for 3mdr...hm...men nu var jeg så ikke sikker på at de havde alle oplysninger omkring mig,og hun ville ikke fortælle mig hvad de havde...?



Så havde jeg muligheden for at søge på en 18,som betød at der ikke var tid på fristen for afgørelsen....men at de ville indhente yderligere oplysninger...

Det skrev jeg så under på.....og ventede 1 års tid,hvor jeg så tænkte,at nu må jeg da snart høre noget...

ringede og rykkede,og blev indkaldt til at møde hos et el andet team i baldersgade...der fik jeg lavet ressuceprofil.

Yderligere et par mdr efter fik jeg besked på at sagen var sendt til Tac Force (pensions team) Blev indkaldt til samtale igen,og skulle efterfølgende godkende de papirer som hun havde skrevet om mig.

Så fik jeg af vide at socialcenteret havde modtaget sagen..et skykke tid efter fik jeg brev om at de ville starte min sag,og at jeg ville få en afgørelse inden 3 mdr...det var den 29 dec. 2009.

Fik mulighed for foretræde,men takkede nej,da de sagde at min sag var fint belyst.


Og fik jo som skrevet, brev i går om at jeg er tilkendt fp pr. 1 april.

Puha,den blev lang


Nå men har da søgt på en 18 selv hva´ ...?

Har selfølgelig haft folk i ryggen hen ad vejen,men stod da alene i starten.

Mvh fillemusen
fillemusen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-03-2010, 20:56   #18
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Nu er dette ikke for at forvirre dig yderligere...

Du må have søgt en §17....uden at det er på foreliggende grundlag...

§18 er en paragraf som man bruger til at lade en pensions sag overgå til behandling efter reglerne om førtidspension...

Du kan se paragraffen her:

Citat:
§ 18. Kommunalbestyrelsen træffer afgørelse om, at sagen overgår til behandling efter reglerne om førtidspension, når det er dokumenteret eller det på grund af særlige forhold er helt åbenbart, at pågældendes arbejdsevne ikke kan forbedres ved aktiverings-, revaliderings- og behandlingsmæssige samt andre foranstaltninger.
Når du har modtaget det brev du har...så betyder det bare at du er tilkendt førtidspension efter de gældende regler...

Så du har ikke noget at være bekymret over...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-03-2010, 21:45   #19
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jeps, det er som Web beskriver det. Jeg har nemlig nøjagtig det samme brev liggende mht §§'er......det er standart!
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-03-2010, 22:09   #20
fillemusen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 22-11 2009
Indlæg: 102
Styrke: 15
fillemusen er ny på vejen
Nå okay...

bli´r vist aldrig mester i det her,men heller ikke sååå vigtigt nu jo

Tak for jeres svar



Ha´en dejlig aften


Mvh fillemusen
fillemusen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Forvirring omkring Jobnet Soalik Alt det andet 23 09-07-2013 16:54
Forvirring KLUMPFODEN Spørgsmål ang fleksjob 6 26-04-2013 07:52
Total forvirring Babyrex Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 8 11-02-2012 15:08
Førtidspension i udlandet... forvirring. octagon Nyttigt at vide for Førtidspensionister 32 01-09-2011 04:48
Forvirring ang. fleksjob snowwhite Spørgsmål ang fleksjob 7 23-07-2009 20:07




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:08.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension