K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 24-01-2012, 16:46   #1
Mumrik
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 543
Blog Indlæg: 1
Styrke: 13
Mumrik er ny på vejen
Måske et dumt spørgsmål...

Ganske kort:

Stoppede i min revalidering den 11.11.11 (efter planen). Min psykiaters statusattest pegede mod fleksjob, bl.a. pga. varig nedsat funktionsevne.

Mens kommunen behandlede sagen (havde ansøgt om en forlængelse af revalideringsperioden, så jeg kunne blive mere "robust" i jobbet, selvom jeg egentlig godt vidste, at det nok ikke ville ende som en succes) blev min revalideringsydelse forlænget i 2 uger - altså til den 25.11.11. Qua min psykiaters statusattest anså de ikke længere revalidering som sandsynligt.
Og så smækkede kassen i med henvisning til KH (som jeg ikke kan få pga. min mands indtægt).

Og så til spørgsmålet:

Kan kommunen egentlig tage min revalideringsydelse fra mig, mens sagen om fleksjob kører?
Mumrik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-01-2012, 18:47   #2
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Der findes ingen dumme ? kun dumme svar.

jeg kan desværre ikke svare dig ellers.men venter spændt da min søn kan komme i samme situation .
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-01-2012, 18:54   #3
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Ja... og endda uden at gøre noget forkert...

Der står i revalideringsbestemmelserne at en revalidering i videst muligt omfang skal lede mod ordinært job. Det er et fleksjob ikke.

Men en vurdering på forløbet i revalideringen kan bruges i en ansøgning om fleksjob.

Men uden at have læst din papirer vil jeg gætte på at din kommune har overtrådt en anden lov, nemlig retssikkerhedsloven, § 7a som siger at når én erhvervsrettet foranstaltning ophører, så SKAL kommunen undersøge om der er andre muligheder... Og det lyder jo ikke lige som om de har det...
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-01-2012, 20:58   #4
Mumrik
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 543
Blog Indlæg: 1
Styrke: 13
Mumrik er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ricky M. Se meddelelser
Ja... og endda uden at gøre noget forkert...

Der står i revalideringsbestemmelserne at en revalidering i videst muligt omfang skal lede mod ordinært job. Det er et fleksjob ikke.

Men en vurdering på forløbet i revalideringen kan bruges i en ansøgning om fleksjob.

Men uden at have læst din papirer vil jeg gætte på at din kommune har overtrådt en anden lov, nemlig retssikkerhedsloven, § 7a som siger at når én erhvervsrettet foranstaltning ophører, så SKAL kommunen undersøge om der er andre muligheder... Og det lyder jo ikke lige som om de har det...
Jamen det mener jeg ikke, at de har gjort

Jeg har fået et brev fra dem (med afslag på fleksjob), hvor der står "dersom du stadig ønsker en arbejdsprøvning skal du henvende dig til JC Musvågevej". Dvs. Nyropsgade ikke selv direkte har henvist mig til Musvågevej...

Jeg har kontaktet JC Musvågevej og været til møde der, hvor det endte ud i, at jeg skal ud i en tværfaglig udredning. Afventer indkaldelse fra ekstern leverandør.


Og Cleo, tak
Mumrik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-01-2012, 22:48   #5
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Mumrik Se meddelelser

Kan kommunen egentlig tage min revalideringsydelse fra mig, mens sagen om fleksjob kører?
Når der er lavet en jobplan som man skal følge, så er det sådan at revalideringen normalt skal pege på, at du kan komme tilbage til ordinært job - og revalideringsydelsen stoppes der, nå planen er udført.

Så det at de mener du skal udredes yderligere er efter min mening nok rigtigt at det skal være på ydelsen kontanthjælp (som du ikke kan få pga. din mands indtægt) eftersom din revalideringsplan er udført, men hvor du så ikke er kommet i job eller f.eks. uddannelse eller andet.

Nu ved jeg ikke, hvad formålet var i din jobplan. Jeg var selv på revalideringsydelse engang, og her var det sådan at målet var at finde ud af, hvor meget jeg kunne holde til og der var allerede dengang snakket om fleksjob som målet. Jeg endte direkte i fleksjob bagefter.

Det er på sygedagpenge man kan forlænges efter f.eks. i § 27 stk 1 nr. 1 hvor der nævnes revalidering (virksomhedspraktik), men her er det nok mere forrevalidering, det handler om, da man bevarer sygedagpengene i forrevalidering - og når de uger var gået kunne man her tale om at forlænges efter § 27 stk. 1 nr. 4 med henblik på enten fleksjob eller førtidspension.

Men i dit tilfælde var der en jobplan - og du var på revalideringsydelse. Der var et mål med den som burde pege på, at du havde bedre muligheder for at komme tilbage på arbejdsmarkedet, feks. i et andet fag end i det fag, du var i før.

Det skal nok nævnes, at dengang jeg var på revalideringsydelse, var reglerne sikkert helt anderledes, mener ikke der var de regler om forlængelse på sygedagpenge f.eks. Jeg var på dagpenge, kom på revalidering, flyttede og kom på kontanthjlæp, og så revalideringsydelse igen og så fleksjob.

Ang. revalideringen.....

Fik du et brev om stop af revalideringsydelse? Mon der var en klagevejledning? Jeg kom til at tænke på, om hvorfor de kun forlængede din jobplan i 2 uger mere... Man kan ellers få det f.eks. op til 5 år.... Der står f.eks. det her:

Forlængelse af revalideringsperioden

§ 56. Kommunen kan i forhold til den fastsatte tid forlænge den periode, som revalidenden kan få revalideringsydelse i,


1) hvis revalidenden ikke kan gennemføre jobplanen på grund af nedsat fysisk eller psykisk funktionsevne eller andre helt specielle forhold,
eller

2) hvis sygdom, pasning af syge børn eller børn med nedsat fysisk eller psykisk funktionsevne, barsel, manglende pasningsmulighed af børn eller særlige sociale forhold midlertidigt forsinker revalidenden i at gennemføre jobplanen.

og det her:

§ 54. Revalidenden bevarer revalideringsydelsen ved kortvarige afbrydelser i revalideringsforløbet, der ikke har betydning for at gennemføre jobplanen med hensyn til mål og indhold.

Men hvis man følger jobplanen så det her:

§ 53. Revalidenden har kun ret til revalideringsydelsen, hvis den pågældende følger jobplanen.


Jeg gad godt vide, om de godt lige kunne have forlænget din revalideringsplan? hmmm.... og så herfra finde ud af, hvordan du kunne komme videre, hvis revalideringen ikke kunne udføres alligevel efter et stykke tid... Men planen skulle jo udarbejdes sådan, at den skal være realistisk.... (det er altså vigtigt, at man selv kan være med til at sige fra/til, hvis man allerede fra starten fornemmer, at det måske ikke går)

Ovenstående er fra denne lov: https://www.retsinformation.dk/forms...x?id=127214#K6

Det var lige min tanke....

Sidst redigeret af curls; 24-01-2012 kl. 23:20. Årsag: Kom til at tænke mere på din sag ang. revalideringsydelse....
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-01-2012, 00:39   #6
Mumrik
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 543
Blog Indlæg: 1
Styrke: 13
Mumrik er ny på vejen
Tak for svar Curls

Tanken med min revalidering var fra starten af baseret på, at jeg ville kunne arbejde på ordinære vilkår, når revalideringsperioden var overstået.

Ja fik et brev om, at min revalideringsydelse ville blive stoppet (samtidig med at jeg fik afslag på fleksjob).

Ydelsen blev forlænget da jeg "var uden skyld" i, at statusattest fra min psykiater endnu ikke var kommet frem til JC. Og dette tog så 2 uger, så derfor 2 ugers forlængelse af ydelse.

Jeg synes selv, at jeg har været god til at "mærke efter maven" under min revalideringsperiode, har derudover haft en mentor på arbejdspladsen samt en ekstern mentor (ekstern samarbejdspartner), som har fulgt mig - og løbende har skrevet hvordan min situation var - som både har været gode og negative.

Kh Mumrik
Mumrik er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Dumt spørgsmål...MÅSKE! Peppe Politik og Samfund 3 01-03-2012 21:06
Er det dumt at skifte læge nilla Spørgsmål ang fleksjob 18 05-05-2010 08:41




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:56.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension