K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 02-02-2015, 20:36   #21
pigen
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-08 2012
Lokation: Guldborgsund Kommune
Indlæg: 37
Styrke: 12
pigen er ny på vejen
Kære Lykkegarn

Det er meget trist at læse om din situation og jeg bliver helt bekymret .... du sover vel ikke på trappeopgang og lign ??

Jeg kan forstår at du fik kontanthjælp men at du ikke var i stand til at passe det på grund af smerter, så har du vel sygemeldt dig og så tænker jeg at du forsat får penge.
pigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-02-2015, 22:19   #22
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Lykkegarn Se meddelelser
Jeg er stadig hjemløs, der er masser af lejligheder, men problemet er et kæmpe indskud hver gang, så hvornår jeg engang har fået sparet nok sammen, har jeg ingen ide om, det koster at leje sig ind på små billige hoteller når frosten er for meget om natten, og de fleste trappeopgange er låst idag.
Jeg fik oplyst af Folkereg. i Kbh, at jeg skulle lave en midlertidig adresse på et posthus, hvor jeg så kunne hente min post, senest hver 14. dag.
Jeg mødte så op på posthuset, og fik en blankt NEJ, fra dem. De fortalte at kommunen ikke anede hvad de snakkede om, og at posthuset ikke mere havde den ordning, fordi de var dødtrætte af, at folk ikke hentede deres post fordi de var inde og "spjælde" den, eller i det hele taget ikke gad hente posten.
Så det jeg skulle gøre var at rette henvendelse til dem jeg mente kunne finde på at skrive til mig, og opgive posthusets adresse, så kunne jeg hente min post der.
Nu har jeg jo ikke den store ide om hvem der kunne finde på at sende mig post, så det er lidt svært at fortælle de forskellige instanser at de skal sende det til et posthus, det eneste jeg kan komme i tanker om, er kommunen der kan sende post ud.
Jeg vil bare lige oplyse om dette, da mange åbenbart tror at man bare kan have sin midlertidige adresse på et posthus mens man er hjemløs. Det kan man altså ikke.
Damn, jeg syntes det er svært i øjeblikket.
Hej du, du kan altså søge om hjælp til indskud til en almen lejlighed/bolig, tjek her:
https://www.borger.dk/sider/laan-til-beboerindskud.aspx

Du kan få lavet en c/o adresse hos en du kender, eller feks. din mors adresse, hvis det er.

Hvis du er tilmeldt digital post, vil du dog få det meste post i din digitale boks fra det offentlige. Så husk at tjekke din e-mail om der kommer en mail om at du har fået post fra det offentlige - og så tjekke den digitale boks.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-02-2015, 22:30   #23
Lykkegarn
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2015
Indlæg: 7
Styrke: 0
Lykkegarn er ny på vejen
Problemet for mig er, at jeg fik et beboerindskudslån til min sidste lejlighed, og da jeg pga sygdom, og kraftig nedgang i indtægt røg på Man må IKKE skylde kommune penge hvis man får brug for et nyt indskudslån, dette skal indfries først. Så den mulighed er udelukket.
Den eneste besked jeg har fået fra kommunen, jeg har rendt dem på dørene mange mange gange da jeg ikke kan blive ved med at klare at leve på gaden, er at de ikke er forpligtet til at hjælpe mig, de er kun forpligtet til at henvise mig til herberger og varmestuer. Jeg har derimod fået besked på at jeg skal henvende mig 1 gang om måneden på Kbh. folkeregister for at bevise at jeg stadig befinder mig i kommunen.
Jeg kan ikke have en postadresse nogle steder, da jeg ikke har noget familie, og de få jeg kender vil helst ikke have jeg står reg. hos dem.
Dvs. det er kun digital post jeg kan få frem over.
Det er ialtfald sådan som jeg har forstået det indtil nu.
Men tak for respons .
Lykkegarn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-02-2015, 22:36   #24
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Åh altså

Gid vi kunne hjælpe.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-02-2015, 23:09   #25
østerbro
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-06 2010
Lokation: københavn
Indlæg: 1.113
Styrke: 15
østerbro er rigtig godt på vej
Gå ind til mødrehjælpen , jeg ved godt at de normalt hjælper kvinder med børn, men de er meget dygtige og har mange kontakter.Her finder du os
Mødrehjælpen
Nørre Voldgade 80
1358 København K
Telefon: 33 45 86 40
Mail: [email protected]

Åbningstider
Mandag: 09.00-12.00 og 12.30-19.00
Tirsdag: 09.00-12.00 og 12.30-16.00
Onsdag: 09.00-12.00 og 12.30-16.00
Torsdag: 09.00-12.00 og 12.30-19.00
Fredag: 09.00-12.00 og 12.30-13.00
Telefonvisitation
Hvis du ønsker en personlig samtale, kan du bestille tid ved at ringe til telefonvisitationen på 3345 8640. Telefonvisitationen har åbent:

Mandage: 9.00-12.00
Onsdage: 13.00-14.00
Torsdage: 9.00-12.00
Vi kan desværre ikke tilbyde rådgivning og vejledning i forbindelse med tidsbestillingen.
Faste lukkedage
Helligdage
Lørdage og søndage
1. maj
Fredag efter Kr. Himmelfartsdag
Grundlovsdag (5. juni)
Juleaftensdag, 24. december
Dagene mellem jul og nytår
Nytårsaftensdag, 31. december

Sidst redigeret af østerbro; 02-02-2015 kl. 23:13. Årsag: Link
østerbro er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:15.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension