K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Din historie

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Din historie Her kan du skrive din historie om det at være fleksjobber (feks hvordan det er at søge fleksjob erfaring med kommune osv)

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-03-2014, 13:53   #221
Frk Becher
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 27-03 2014
Lokation: Horsens
Indlæg: 3
Blog Indlæg: 1
Styrke: 0
Frk Becher er ny på vejen
Jeg vil også rigtig gerne trøste dig, hvis man overhoved kan ? Forstår langt mere end du formentlig aner din frustration, men det tror jeg flere herinde gør.

Mit råd til dig, er simpelt, men kræver dog styrke... Politianmeld dem, der sidder i nævnet og skriv samtidig en mail til borgmesteren, hvor du laver en cc til formanden for beskæftigelses udvalget og samtlige implicerede, så skulle der gerne ske løjer. Du kan anmelde dem efter disse § i straffeloven :-)


§ 155. Misbruger nogen, som virker i offentlig tjeneste eller hverv, sin stilling til at krænke privates eller det offentliges ret, straffes han med bøde eller fængsel indtil 4 måneder. [B]Sker det for at skaffe sig eller andre uberettiget fordel,[B] kan fængsel indtil 2 år anvendes.

§ 155 er ændret fra d. 01.07.2001 ved lov nr. 433 af 31.05.2000 (Hæfte erstattet med fængsel indtil 4 måneder)
§ 155 er ændret fra d. 01.04.2004 ved lov nr. 218 af 31.03.2004 § 1.31. (i øvrigt udgået)

§ 156. Når nogen, som virker i offentlig tjeneste eller hverv, nægter eller undlader at opfylde pligt, som tjenesten eller hvervet medfører, eller at efterkomme lovlig tjenstlig befaling, straffes han med bøde eller fængsel indtil 4 måneder hæfte. Uden for foranstående bestemmelse falder hverv, hvis udførelse hviler på offentlige valg.

§ 156 er ændret fra d. 01.07.2001 ved lov nr. 433 af 31.05.2000 (Hæfte erstattet med fængsel indtil 4 måneder)

§ 157. Når nogen, som virker i offentlig tjeneste eller hverv, gør sig skyldig i grov eller oftere gentagen forsømmelse eller skødesløshed i tjenestens eller hvervets udførelse eller i overholdelsen af de pligter, som tjenesten eller hvervet medfører, straffes den pågældende med bøde eller fængsel indtil 4 måneder. Uden for foranstående bestemmelse falder hverv, hvis udførelse hviler på offentlige valg.

§ 157 er ændret fra d. 01.04.2004 ved lov nr. 218 af 31.03.2004 § 1.32

§ 157 a. Ved fastsættelse af straf for en overtrædelse af denne lov skal det indgå som en skærpende omstændighed, at overtrædelsen er begået ved tortur.

Stk. 2. Overtrædelsen anses for begået ved tortur, hvis den er begået i udøvelsen af dansk, udenlandsk eller international offentlig tjeneste eller hverv ved at tilføje en anden person skade på legeme eller helbred eller stærk fysisk eller psykisk smerte eller lidelse

1) for at skaffe oplysninger eller en tilståelse fra nogen,

2) for at afstraffe, skræmme eller tvinge nogen til at gøre, tåle eller undlade noget eller

3) på grund af den pågældendes politiske overbevisning, køn, race, hudfarve, nationale eller etniske oprindelse, tro eller seksuelle orientering.

§ 157 a er indsat ved § 1.2 i lov nr. 494 af 17.06.2008 fra d. 01.07.2008.
Frk Becher er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-09-2014, 08:45   #222
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Jep, sagen merudgifts sagen måtte endnu en tur i Ankestyrelsen.

Har nu fåret ny afgørelse, hvor første afgørelse er fasthold; stor overraskelse, nok mest for kommunen.

Hertil havde kommunen stadig IKKE taget stilling til kørslen, som anvist, hvorfor Ankestyrelsen nu har bestemt, at jeg skal godtgøres, med forskellen på lille til stor bil. Tilbagevirkende, selvsagt!

Kommunen har også fået kritik for IKKE at følge afgørelsen, sidste gang.

Handicapbil §114, er fortsat under behandling(genoptaget fra 2008), og afvendtes snarest!

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-09-2014, 09:29   #223
Bodrum
Lever på K10
 
Bodrums avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2012
Lokation: Aarhus
Indlæg: 1.457
Styrke: 13
Bodrum er ny på vejen
Sender dig energi Popiae

Ufatteligt at de kan få lov til at slippe afsted med det.
Bodrum er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-09-2014, 22:41   #224
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Spændende at se hvor lang tid, jeg skal vendte på, at sagsbehandlingen går igang!

Har skrevet til Borgmester, for at forsøge at sikre at de starter sagen , snarest!

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-10-2014, 23:41   #225
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Sagen(merudgiften) er meget hurtigt og effektivt afgjort af kommune, i samarbejde med mig;

De har været samarbejdsvillige og yderest rimelige i beregningen.

Nu mangler blot udbetalingen, men, mon ikke den er på vej!!

Det er så også en sag, der har taget 9 år, at få på sporet, men nu skulle det så også køre fremadrettet.

VH POpiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-10-2014, 23:43   #226
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Det kan man da håbe at det så kører fremover....for det er jo umenneskelig lang tid det har taget...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-11-2014, 09:48   #227
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Så kom afgørelsen fra Ankestyrelsen vedr. Handicapbil §114:

Jeg har ret til støtte til køb af bil, samt afgiftsfritagelse.
Dette gælder tilbagevirkende fra aug. 2008!

Denne sag, blev genoptaget på Ankestyrelsens foranledning ifm Merudgiftssagen.

Super dejligt!

VH POpiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-11-2014, 14:37   #228
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.802
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Hillerød burde skamme sig..

Kære Popiae

Skal jeg sige tillykke?

JA, naturligvis. Tillykke med afgørelsen.

Men hvor er det trist med et system som styres af embedsmænd/kvinder fordi vi har svage politikere.

2008 - 2014 for ansøgning til invalidebil iht §114.

6 års sagsbehandlingstid.

Som du ved har jeg min tråd om invalidebil og "Stoktofte" den gamle tråd hvor jeg har bygget videre for indsamling af viden

http://www.k10.dk/showthread.php?t=4...ight=Stoktofte

Hvis nu kommunen fortsætter med at chikanere dig så findes der faktuel viden som kan stoppe dette omgående.

Eksempelvis:

....at sagsbehandleren begynder at kræve kopi af kørekort på samtlige bruger af din invalidebil.

....at du ikke skal være nervøs for begrænsninger ved 12 måneders kørekort fornyelse, som du ikke skal betale kommunen for, men kun lægeerklæringen

osv osv osv.

Udgifter til invalidebil.

Vær opmærksom på, at der er store prisforskelle på kasko-forsikringer, så check før du havner hos bilforhandler. Kontroller at enkelte selskaber har Falck/Autohjælp med i prisen, hvis uheldet er ude.

Bremser: hvis du har bevilget automatgear, så påregn ca 33% større udgifter til bremser, da du slider bremserne hurtigere i en bil med automatgear.

Varmefyr: hvis du har fået bevilget varmefyr, så følger bevilling ikke med til fjernbetjening. pris ca 2500 kr ekstra. §100 måske?

En ting må du ikke sjuske med. Udskiftning af det der kaldes "knastremmen" som hvis den ikke bliver udskiftet, som anbefalet, så er det motorskift med store udgifter. 50.000 - 80.000 alt efter hvilken bil du vælger. Vær bevidst om dette med dit værksted.

Endnu engang stor ros for din kampgejst og tillykke med dytten.

Bedste hilsner

Peter

PS

http://www.hillerod.dk/da/Politik.aspx

Kom i dialog med dine politikere

I Hillerød Kommune lægger vi stor vægt på at være en åben kommune hvor det er let at komme i dialog med politikerne.

Politikerne er valgt til at repræsentere vælgernes synspunkter, og derfor er det vigtigt at vælgere og politikere er i løbende dialog med hinanden - og ikke kun i ugerne op til valget. Som borger i Hillerød Kommune har du mange måder at komme i dialog med dine politikere på. Både borgmester og udvalgsformænd holder møde med borgere efter aftale for at drøfte sager, ideer og forslag eller for at modtage ris og ros.

Sidst redigeret af phhmw; 09-11-2014 kl. 15:31.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 09-11-2014, 15:36   #229
Bodrum
Lever på K10
 
Bodrums avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2012
Lokation: Aarhus
Indlæg: 1.457
Styrke: 13
Bodrum er ny på vejen
Ej hvor dejligt ! Stort tillykke popiae. Flot arbejde!
Bodrum er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-11-2014, 08:17   #230
lgkh62
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 08-02 2013
Lokation: Midtjylland
Indlæg: 602
Styrke: 12
lgkh62 er rigtig godt på vej
Tilykke Popiae - men hvor er det urimeligt og urealistisk at skulle føre en sag i mange år inden afgørelse. Det hører ingen steder hjemme.
lgkh62 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Måske på tide med en underskift indsamling for dette? tvang og magtmisbrug af borger! Indiansummer Politik og Samfund 12 04-09-2013 17:59
Intressant omkring lykkepiller og magtmisbrug Hejdien Politik og Samfund 32 27-07-2011 10:44
Ny regering vil undersøge VKO for magtmisbrug buster Politik og Samfund 16 04-08-2010 09:34




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:56.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension