K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 06-06-2010, 08:57   #11
Millou
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 20-04 2010
Indlæg: 9
Styrke: 0
Millou er ny på vejen
Hej igen..
Jeg ville lige komme med en kort opdatering på denne sag, fordi det muligvis kunne være en hjælp for andre som kunne stå i samme situation.

Vi gennemgik sagen med 2 advokater. De ville gerne føre sagen, men vi stod over for noget der kunne tage 1½ år og koste 20.-40.000kr. Efter nøje overvejelse besluttede vi at lade det ligge - desværre fordi vi ikke orkede at kæmpe den sag længere. Vi sendte en helt almindelig klage - nærmest bare for at få lidt luft, og for at gøre dem opmærksom på deres dårlige behandling.

Derfor kontaktede vi vores bank, hvor vi har alt vedr. økonomi samlet, og bad dem om, at få overført det opsparede pension til dem, da der jo ikke var grund til, at have pengene stående i den anden pensionsforsikring, når man aldrig ville få noget ud af dem der. Det ville vores bank naturligvis gerne - og ville indlede det nødvendige arbejde.

3 dage efter ringede pensionsforsikringen og sagde, at de havde opdaget "at sagen vist trængte til at blive set efter med nye briller" og at de gerne ville foretage en udvidet speciallægeundersøgelse, inden de kunne træffe den endelige afgørelse. De har efterfølgende kontaktet os et par gange, for lige at høre hvordan det går, og for at gøre opmærksom på, at de har en socialrådgiver, som evt. kan stå til rådighed som bisidder ved kommunale sammenhæng osv. Dvs. de er blevet "overdrevet flinke" efter at vores anden bank "truede" med at hive pengene ud.

Jeg er simpelthen så skuffet og forundret over hvordan tingene hænger sammen. Det er sikkert en naiv indstilling, og man lærer jo meget af at være inde i disse systemer. Men jeg har bare altid haft tiltro til, at en forsikring var en forsikring, og var den i orden, så var der ikke noget at spille om. Nu har jeg lært, at en forsikring er noget helt andet, og den bygger ihvertfald ikke på ærlighed og retfærdighed.

Men det positive er jo så, at sagen er genåbnet, og min mand skal til den udvidede undersøgelse i næste uge. Så ikke nok med at de er blevet flinke-de er sørme også blevet effektive. Efter at have ventet på ingenting i 8 mdr. er der kommet andre boller på suppen. Så nu venter vi igen i spænding :-)
Millou er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-06-2010, 09:56   #12
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Ja de er bare strenge de forsikrings selskaber der. Man skal ikke regne med at man er hverken købt eller solgt "før den tykke dame har sunget".

Godt at de har taget sagen op igen og godt tænkt at jer at trække pengene ud, det ved jeg ikke om jeg selv var kommet på, men nu ved jeg at det kan være et af "trækkene".

Min TAE forsikring kører stadig som midlertidig, de afventer hvad kommunen siger og gør i min pensionsag. Det er ikke altid at jeg lige får "løn sedler" fra mit forsikrings selskab eller årlige opdaterede policer, men bare pengene så kommer er det fint. Dog har jeg på det seneste oplevet lidt "slaphed" fra deres side af. En dag var den månedlige udbetaling ikke kommet ind, så jeg ringede babu til dem. Min sagsbehandler der sagde så "nå men jeg havde ikke hørt fra dig i noget tid, så jeg tænkte at jeg lige ville høre hvordan det gik med din sag". JAMEN så ring eller mail dog til mig kvinde !!!. Jeg får ikke andre ydelser pt. end TAE og de kan da heller ikke bare lege sådan med folks penge !!.

Fornylig var der også problemer med min helbredssikring som er en del af min pensionsordning. Helbredssikringen ligger dog i et andet selskab og vi fik afklaret problemet nogenlunde. Så her ca. 3 mdr. efter stoppede min TAE udbetaling igen og de fandt ud af at årsagen hertil var en teknisk problem linket til den nye police jeg skal have på min helbreds sikring. Jeg er ved at blive vanvittig !!. Nu har de så igen sendt mig et skema hvor de skal opdateres på min situation, man bliver hele tiden målt og vejet, jeg glæder mig bare til dette sammen med min offentlige pension kommer helt på plads og forhåbentlig bliver varig.

Millou, jeg tror også at det er en god idé for jeres vedkommende, at holde jeres forsikringsselskab i ørene omkring den nye vurdering. Nogle gange går der smøleri i den og de får ikke lige gjort det de skal. Hvis I kan presse dem lidt, så tror jeg også på at sagen har bedre chancer for at gå jeres vej.

Man kan ikke stole på nogle instandser ret meget og slet ikke når man er syg.

Held og lykke med det.

Kh. EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
tabt erhvervsevne-forsikring nielsen17 Alt det andet 5 06-06-2013 12:06
tab af erhvervsevne /forsikring jomfruen Alt det andet 5 21-11-2012 08:47
erhvervsevne/forsikring henuk Alt det andet 3 03-10-2012 19:51
Tab af erhvervsevne forsikring Susanne Alt det andet 37 18-05-2009 16:31
Forsikring ved tab af erhvervsevne.. Kjersti Spørgsmål ang fleksjob 4 28-08-2008 21:10




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:01.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension