K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 04-01-2011, 22:39   #1
maja-bell
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 24-07 2010
Indlæg: 697
Styrke: 14
maja-bell er ny på vejen
hjælp til SU og lærling info.

har unge på SU og lærling som er hjemmeboende.. er selv pensionist og har ikke mulighed for hjælp til boligsikring da de hid til har tjent for meger. efter de værse udregninger som jeg ikke helt forstår..

men i dag fik vi så brev om at lærlingens løn er halveret til under 3000.- og han fortæller så at su frafalder helt for hjemmeboende..

det kommer til at sætte os i en meget vanskelig situation økonomisk. som vi kun lige kunne klare skærene ved sidste år ved at samle alles beløbet. men nu kan jeg så hurtig lave en udregning på at med transport udgifter som stiger og kost og regninger .. ja og så de grønne afgifter som også er på vej.. så får vi kolossale problemer økonomisk men de nye regler..

men mit største problem er så at jeg intet skrivelse kan finde om at det er sat i værk. så håber nogen her kan hjælpe med link så jeg kan se om det er sat i værk.. for finde kun SU for udlænding som rejser her til for at studer. meget underligt.. men nok mig som ikke ved hvor jeg skal lede
maja-bell er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-01-2011, 22:48   #2
Florken
Lever på K10
 
Florkens avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2010
Indlæg: 1.774
Styrke: 16
Florken er rigtig godt på vej
maja-bell

Kig her :http://su.dk/SU/satserSU/Sider/default.aspx
__________________
Der er SÅ mange SØDE mennesker på K10
Obesa cantavit, den fede kvinde har udtalt sig (frit oversat af Florken)
Førtidspensionist pr. 01/01/-2011
Der er ingen FREMTID i at bruge NUTIDEN til at ærgre sig over FORTIDEN
Florken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-01-2011, 22:56   #3
maja-bell
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 24-07 2010
Indlæg: 697
Styrke: 14
maja-bell er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Florken Se meddelelser
tak for hjælpen men er helt forvirret. for der er ikke oplyst ændringer er som jeg ser det.. A er fyldt 20år.

lærlingen har modtaget brev at det træder i kraft i feb. 2011.

må lige sige at det drejer sig om en skolepraktikydelse.. men hvis den ene får lov til at køre kan den anden da ikke være taget i kraft endnu.

Sidst redigeret af maja-bell; 04-01-2011 kl. 22:58.
maja-bell er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-01-2011, 23:10   #4
Florken
Lever på K10
 
Florkens avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2010
Indlæg: 1.774
Styrke: 16
Florken er rigtig godt på vej
Skolepraktikydelse er omtalt her : http://www.uvm.dk/Uddannelse/Erhverv...lepraktik.aspx

Men jeg har ikke forstand på det, så jeg ved heller ikke, hvor jeg skal kigge efter det.
__________________
Der er SÅ mange SØDE mennesker på K10
Obesa cantavit, den fede kvinde har udtalt sig (frit oversat af Florken)
Førtidspensionist pr. 01/01/-2011
Der er ingen FREMTID i at bruge NUTIDEN til at ærgre sig over FORTIDEN
Florken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-01-2011, 23:18   #5
maja-bell
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 24-07 2010
Indlæg: 697
Styrke: 14
maja-bell er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Florken Se meddelelser
Skolepraktikydelse er omtalt her : http://www.uvm.dk/Uddannelse/Erhverv...lepraktik.aspx

Men jeg har ikke forstand på det, så jeg ved heller ikke, hvor jeg skal kigge efter det.
ja den fandt jeg også tak.. men vedtagelsen perioden kunne jeg godt bruge. for hvis det er på sort og hvidt så kan jeg jo ikke klage. men mangler den så skal de nok modtage brev.. i brevet er der nemlig ikke henvist til noget. men kunne godt bruge nogle § så vidste man om det var vedtaget eller om det bare er skolerne der enstemmigt er blevet enige om ændringen. det er alligevel 3000 kr det drejer sig om.
maja-bell er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-01-2011, 03:51   #6
ladybird
Hjemmevant på K10
 
ladybirds avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-11 2010
Lokation: fyn
Indlæg: 253
Styrke: 14
ladybird er ny på vejen
hvis husstandens indkomst falder så husk at få søgt højere boligsikring måneden før

Min ældste datter mener ihvertfald på fyn at bustaksterne for studerende vil falde som kompensation for mindre tilskud.

Ved desværre ikke hvor det står men måske der hvor man søger om periodekort.
__________________

En noget forvirret mariehøne som stadig prøver at finde mening med kommunens forvaltning af lovgivningen.
ladybird er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-01-2011, 06:47   #7
ritalindy
Banned
 
Tilmeldingsdato: 03-01 2011
Indlæg: 67
Styrke: 0
ritalindy er ny på vejen
øhh, lærlingens løn til 3000,- er 23,-/t det er uden fradrag atp, feriepenge,osv.
mindstelønnen på en lærling er ca. 60,-
hvorfor skriver du sådan noget?
ritalindy er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-01-2011, 11:17   #8
maja-bell
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 24-07 2010
Indlæg: 697
Styrke: 14
maja-bell er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af ritalindy Se meddelelser
øhh, lærlingens løn til 3000,- er 23,-/t det er uden fradrag atp, feriepenge,osv.
mindstelønnen på en lærling er ca. 60,-
hvorfor skriver du sådan noget?
det er skrevet fordi at når man ikke har fået en plads så forsætter man på skolen på en skolepraktikydelse. og når det er på den så falder den til det omtalte beløb før. skat. så de nu er ned på et nevo af SU.

hvis de har fået plads så er der ingen ændringer "endnu".. så er den ca.6000.- før skat.
maja-bell er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-01-2011, 11:20   #9
maja-bell
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 24-07 2010
Indlæg: 697
Styrke: 14
maja-bell er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af ladybird Se meddelelser
hvis husstandens indkomst falder så husk at få søgt højere boligsikring måneden før

Min ældste datter mener ihvertfald på fyn at bustaksterne for studerende vil falde som kompensation for mindre tilskud.

Ved desværre ikke hvor det står men måske der hvor man søger om periodekort.
tak for den oplysning men den indebære jo så at skolen bestiller kortet. som de ikke gør lige nu for lærlingen. men det vil jeg lige bede dem om at gøre fremover så han ikke står med mindre en en på SU. tak igen
maja-bell er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-01-2011, 12:29   #10
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
maja-bell hvis jeg var dig så ville jeg ringe til studievejleder jeg ved ikke hvordan det foregår i din kommune, men her hvor jeg bor kan jeg ringe til kommunen og oplyse om at jeg er mor til hjemmeboende studerende og så hjælper de mig igennem med div ting og sager ..

Nu ved jeg ikke så meget om skolepraktik men jeg ved at den med at fratage su for hjemmeboende ikke er vedtaget endnu .. så den burde ikke være et problem , hvis det er sådan at du er mindrebemidlet (som os førtidspensionister ) så er det ikke sikkert at der bliver rørt ved suen .. det er jo de famøse cafe penge jeg kender mange der ikke vil kunne have deres børn som studere hjemme mere hvis de fjerner de penge...

Derfor undre man sig jo også såre over at man for nogen år siden lavede loven om sådan at børn nu er voksne når de er 18 år når der skal beregnes boligsikring det var begrundelsen den gang og at forældre ikke længere havde forsørger pligt, og nu vil man så fjerne Suen for hjemmeboende med retorikken at de bor hjemme og stadig er forældrenes ansvar .. gad vide om de kan bestemme sig ...

Men altså endnu er det ikke vedtaget , dine unger kan evt melde sig ind i den her gruppe hvis de er på fb (ja du kan også jeg er der også ) så vil man hurtigere kunne følge med i hvad der røre sig på området
http://www.facebook.com/pages/Bevar-...4040987?v=wall

Prøv også at læse det her http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/201...7.htm?rss=true

Utroligt så stille det hele bare kan gå igennem jeg er målløs over den ballade om efterløn og pension osv (syntes der skal være ballade over det) men vi glemmer da for en stor del vores unge mennesker de kan sq godt nok mærke de nedskæringer...

Hov lang afhandling i et svar her maja-bell sorry he he .. men som du kan se så er det ikke trådt i kraft endnu med den su (det er jo et forlig der skal ophæves ) og husk at få beregnet din boligsikring igen når praktikken bliver halveret ...
  Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
bisidderhjaelpen.dk/info Tetsche Alt det andet 0 27-04-2013 14:33
God info, fra HK... Multe Spørgsmål ang fleksjob 0 01-11-2011 02:24
Hjælp info-dokument søge fleksjob Peachez Spørgsmål ang fleksjob 2 22-09-2010 12:34
info om læger lilleper Alt det andet 6 16-05-2010 12:24




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:21.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension