K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 31-08-2008, 08:34   #11
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Jeg fik frataget sygedagpenge 1.7.05 efter første afslag på førtidspension, indstillet af sygedagpenge afd.
har hele tiden fået oplyst at jeg ikke står til rådighed for arbejdsmarkedet. Har siden 1.7.05 været på kontanthjælp.
Får efter indstilling til førtidspension af jobcenter, afslag igen 13.12.2007.
Får at vide at jeg fortsat står i match 5.
Dette ændres af pensionssamrådet i marts, hvor jeg får at vide at jeg nu er ændret til match 4 grundet afslag på ftp. Jeg får også der at vide at jeg står indplaceret i stk 3, og har stået der siden 1.7.05.
Der er ingen plan for hvordan jeg kan vende tilbage til arbejdsmarkedet.Det tror hverken sygedagpengeafd eller job-center jo på at jeg kan.
vh popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-08-2008, 10:39   #12
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Pia... det er den MANGLENDE PLAN, du skal klage over. Den SKAL være der, både for sygedagpengemodtagere, revalideringsmodtagere og kontanthjælpsmodtagere.

Det er FORMÅLET med hele dette cirkus... at fjerne barrierer, udvikle arbejdsevne osv.

Din klage skal gå på, at det trods 4-5 års sagsbehandling IKKE er lykkedes at lave en rimelig plan for din tilbagevenden til arbejdsmarkedet.

Hertil kommer, at INGEN af dine barrierer i forhold til arbejdsmarkedet er blevet mindre - tværtimod. Dine barrierer er blevet større pga. den langsommelige sagsbehandling.

Ovenstående er med baggrund i flere lovgivninger, men du kan læse om det i det link, jeg lagde om Arbejdsevnen.

At du bliver rykket rundt i forskellige match-grupper har INTET med planer at gøre. Det er kun for kommunens egen skyld, så den kan få refusion fra staten.

At du heller ikke er tilkendt fleks er samme årsag. Du står jo heller ikke til rådighed for et fleksjob, fordi du er for syg til det, og så får kommunen INGEN refusion de næste 3 år - selvom du på mirakuløs vis skulle få et fleksjob.

Men det er altså mit bud på klagen, fordi man så bør se på, HVORNÅR der skulle have været lavet en plan, og når en klageinstans opdager en ulovlighed, SKAL den få kommunen til at rette denne ulovlighed.

Nævnene/ankestyrelsen må IKKE lukke øjnene for ulovligheder i kommunen.

Men sørg for at få aktindsigt hos ALLE instanser.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-08-2008, 12:58   #13
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Tak Zusa.
Jeg kan åbentbart ikke få aktindsigt, har forsøgt siden april mdr.
Har stået i match 5, indtil 21.2.2008, derefter flyttet til match 4.
Jeg har hele tiden tilhørt §2, stk 3 i LAB.Det er dette faktum der er forkert, og den manglende plan.

Jeg har klaget over også den manglende sygeopfølgningsplan, som de nægter at lave(er sendt med i Nævn).

I helhedsvurderingen Efter §20, som er lavet for første gang her den 28.5.2008, er den helbredsmæssige del overladt/henvidst til at "voksen og Handicap"skal udarbejde, men det vil de ikke svare på.
Dertil står der, at det endnu ikke er lykkes at afklare hvilken arbejdsevne jeg besidder?
Men jeg besidder jo netop ikke nogen arbejdsevne, siger 2 arbejdsprøvninger, samt lægeudtagelser, samt 2 indstillinger til pension!!!
vh popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-08-2008, 14:13   #14
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Du skal klage over, at du IKKE kan blive selvforsørgende, da kommunen IKKE har lavet en plan for din tilbagevenden til arbejdsmarkedet - hverken på sygedagpenge, og nu HELLER IKKE på kontanthjælp.

Der SKAL i følge loven være en plan... og DU skal inddrages i denne plan.

Hvis kommunen IKKE kan hjælpe dig på vej til selvforsørgelse, hedder det pension... uanset årsagen (helbred, uddannelse, socialt).

Det er jo HOVEDFORMÅLET med hele dette cirkus at få folk IND på arbejdsmarkedet, og det gør din kommune ikke.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-08-2008, 21:50   #15
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Det har jeg i over 3 år forsøgt at gøre den skide kommune opmærksom på.
Efterfølgende Nævnet. Klagen har nu ligget siden april i nævnet, og de mangler kommunes besvarelse.
vh popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-08-2008, 21:57   #16
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Først får du lige 1.000

Jamen, jeg kan da godt forstå, at kommunen har problemer med at forklare nævnet, at de UDEN PLAN flytter dig rundt i match-grupperne.

Det er sandelig længe at vente.

Jeg vil foreslå, at du skriver til nævnet og hører, hvor lang deres sagsbehandlingstid er, jvf. retssikkerhedsloven.

Hvis du så ikke inden for rimelig tid får et svar, så må sagen videre i systemet.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-09-2008, 07:35   #17
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Tak Zusa.
Hvad værre er at indplacere mig som jeg kan vende tilbage til ordinærer arbejdsmarkedet, efter 2 indstillinger til førtidspension.
Jeg forsøger at ringe derind idag, for at høre om man først vil tage stilling til om jeg kan klage over sygedagpengene, som er det kommunen vil have de skal tage stilling til først.
Det kan ikke være rigtig at det først skal behandles, hvorefter der igen skal gå tid før jeg kan få behandlet indplacering, helhedsvurdering og manglende sygeopfølgningsplan.
Så kan da der gå ydereligere et år endnu. Det er da ikke iorden.
Elleres må sagen videre til Ombudsmanden.
vh popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-09-2008, 10:28   #18
Suncil
Ikke aktiv pga inaktiv mailadresse
 
Suncils avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-07 2008
Lokation: midtjylland
Indlæg: 889
Styrke: 16
Suncil er ny på vejen
Hej Pia

Du får også lige et stor fra mig.

Utroligt man skal behandles på den måde af kommunen.

Godt du kæmper for din ret.

V.h Suncil
Suncil er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-09-2008, 16:26   #19
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
-pia, hold fanen højt og kæmp fortsat for din ret, YES
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-09-2008, 19:30   #20
Risa
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2007
Indlæg: 1.216
Styrke: 19
Risa er rigtig godt på vej
Pia, du får også lige et stort fra mig! Hvor er det dog noget rod, de laver i din sag! Kan bare ikke forstå, hvordan de kan flytte dig fra match 5 til match 4 efter afslag på ftp... På hvad måde mener de da, at du er kommet dét stykke nærmere arbejdsmarkedet efter afslag på ftp...?
Risa er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
HJÆLP!PFA Erhversevnetab, sygedagpenge og nu kontanthjælp labyranten HJÆLP!! Anja-10 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 41 26-06-2013 09:05
Tilbagebetaling af sygedagpenge. (HJÆLP) Drezz Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 16 01-11-2012 11:01
Hjælp sygedagpenge Iboo Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 3 05-09-2012 11:47
Hjælp til spg om sygedagpenge.. Camille Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 5 21-06-2012 00:30
Hjælp! 41000kr i Sygedagpenge! MiaNima Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 14 04-03-2012 09:37




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:59.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension