K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-09-2011, 15:59   #1
jyttels
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2010
Alder: 63
Indlæg: 75
Blog Indlæg: 11
Styrke: 14
jyttels er ny på vejen
Skal til undersøgelse

Ja som overskrift siger skal jeg til undersøgelse hos ortopædisk-kirurgi har fået 3 valgmuligheder bor i Norjylland. Nogen herinde som kan anbefale nogen bestemte.Og det jeg gerne vil vide er hvad skal man igennem ved sådan undersøgelse.

Jeg har tennis og golfalbuer på begge arme og derfor jeg går sygemeldt en arbejdsskade og det er arbejdsskadestyrelsen der har forlangt denne undersøgelse. De vil have en speciallægeerklæring. Og inden 2 mdr

Så nu sker der da lidt igen i sagen som har stået på i 2 år
jyttels er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-09-2011, 10:24   #2
Gekko
Ikke aktiv pga inaktiv mailadresse
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2011
Lokation: De nordlige himmelstrøg syd for månen
Indlæg: 84
Blog Indlæg: 7
Styrke: 13
Gekko er ny på vejen
Jeg var til undersøgelse på ortopædkirurgisk på Hamlet i Århus. Desværre kunne de ikke gøre så meget i mit tilfælde, men det var en fin læge jeg var inde hos.

Jeg kan dog kun fortælle lidt om indholdet i min egen undersøgelse, da det jo er lidt forskellige problematikker, der henvises derned.
Ved undersøgelsen gennemgik vi i store træk de undersøgelser jeg har været igennem og jeg skulle fortælle om de problmer jeg oplevede i hverdagen samt lidt om mine tidligere arbejdsfunktioner.
Den mere fysiske undersøgelse gik ud på at lægen tjekkede bevægeligheden i de problematiske led, hvorvidt leddet sidder og fungerer rigtigt, samt i hvilke ledstillinger smerten opstår.
Dernæst talte vi om fremtidsudsigterne i forbindelse med problematikkerne.

Jeg skulle have været ultralydsscannet, men apparatet var optaget (er også blevet det før), så det endte ud med en blokade og telefoniske kontakt efter 3 uger.

Jeg var henvist pga. min skulder, men har også fået konstateret tennis-og golfalbuer på begge arme.
Gekko er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-09-2011, 10:52   #3
jyttels
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2010
Alder: 63
Indlæg: 75
Blog Indlæg: 11
Styrke: 14
jyttels er ny på vejen
Tak

Tak Gekko for dit svar, dejligt at lige få lidt at vide om hvad der skal foregå. Jeg skal i min fagforening næste fredag da de hjælper mig ang. min arbejdsskade så det er dejligt og de har virkelig været der for mig.

Ja jeg er spændt på hvad de finder ud af, jeg har fået mange smerter i mine ben har haft det i et år og skal også til en undersøgelse ang fibromylegi, det er så min læge der har henvist mig dertil, venter på brev hvornår.
Har du fået godkendt dine tennis og golfalbuer som arbejdsskade?

så håber at jeg får svar på alle mine smerter som jeg har mange af i nakke og skulder og lider af svimmelhed.
jyttels er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-09-2011, 11:22   #4
garage50
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-07 2010
Indlæg: 63
Styrke: 14
garage50 er ny på vejen
Hej Jytte

Hvis Christian Pedersen, overlæge i ortopædkitugi, Aalborg Sygehus er på den liste over de 3 læger du har fået fra arbejdsskadestyrelsen, så skal du vælge ham.

Det er den mest forstående og lyttende læge jeg har væet hos. Jeg kører også arbejdsskadesag på 5. år, og blev også bedt om en speciallæge erklæring.

Jeg har tennisalbue og kroniske nakke- og skuldersmerter ( er opereret for 2 diskus i nakken) pga musearbejde i 23 år.

Undersøgelsen går meget ud på at snakke om din sener, hvad du arbejdet med, og hvordan det har påvirket dig. Og så er der de obligatoriske undersøgelser af armene. Hvor han skal se hvor meget du kan hæve dine arme, hvor langt de kan komme op bag på ryggen osv.

Må jeg være nysgerrig og høre om hvad du har arbejdet med?

Kh Garage50
garage50 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-09-2011, 13:51   #5
jyttels
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2010
Alder: 63
Indlæg: 75
Blog Indlæg: 11
Styrke: 14
jyttels er ny på vejen
Hej Garage50
Tak for dit svar jeg har ikke fået ham du nævnte, for han er ikke på den liste jeg har fået. Jeg har været på fabrik i 30 år sammenlagt, lige med en pause på 2 år tilbage i 1987 0g så til 1990 hvor jeg startede igen. Fik arbejdskaden i 2006 og nu er min sag taget op igen 2009.

Blev fyrret i 2009 pga nedskæringer og er nu i praktik for at se hvad jeg kan holde til. HAr været det siden june og skal være der til nov. Og hvad der så skal ske ved jeg ikke. Har mange smerter i nakke og arme så er lidt svært at være afsted, men prøver at møde op hver dag.
jyttels er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-09-2011, 19:31   #6
Gekko
Ikke aktiv pga inaktiv mailadresse
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2011
Lokation: De nordlige himmelstrøg syd for månen
Indlæg: 84
Blog Indlæg: 7
Styrke: 13
Gekko er ny på vejen
Desværre fik jeg ikke godkendt mine tennis- og golfalbuer hos arbejdsskadestyrelsen - og heller ikke da jeg ankede sagen. Dette er på trods af en undersøgelse på arbejdsmedicinsk samt utallige forskellige lægelige journaler og udtalelser fra flere fysioterapeuter om at der ikke var tvivl om at skaderne var arbejdsrelateret.

Ifølge min fagforening er det meget meget svært at få godkendt disse type problematikker pga, den nuværende lovgivning samt at de på arbejdsskadestyrelsen har egne konsulenter, der laver deres egne vurderinger trods de informationer de modtager. Selvfølgelig alle sager er forskellige, så jeg vil da bestemt ikke afvise at det kunne lykkes for dig at få dine problematikker godkendt, i og med at du har arbejdet med det samme i mange år :0) Chancerne er større såfremt at dine lægejournaler skriver meget klart at der er en direkte forbindelse mellem dine problematikker og dit tidligere arbejde.

Jeg håber, det lykkes for dig :0)
Gekko er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Undersøgelse af Fibro ette74 Alt det andet 10 26-11-2013 20:55
Neuropsykologisk-undersøgelse???? Jasmina Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 4 09-10-2011 17:30
undersøgelse nille60 Alt det andet 4 18-11-2009 20:50
psykologisk undersøgelse nille60 Spørgsmål ang fleksjob 3 11-11-2009 23:03
Neuropsykologisk undersøgelse Havedammen Alt det andet 7 29-09-2009 15:27




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:53.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension