K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-09-2011, 07:49   #1
extra
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2010
Indlæg: 782
Styrke: 14
extra er ny på vejen
spørgsmål ang efterlønsbidrag

jeg fik den lokale uge avise.der i lå der et lille blad kalde faget.fra 3f.
står kort regering har et tilbud til dig .den tilbyder at du kan hæve dit efterlønsbidrag skattefrit

.de siger det er en dårlig ide.hvis man melder sig ud af ordningen.kan man hæve det man har indbetalt ind intil nu.og man slipper for at betale 5300 Kr årligt frem til den ny effterlønsalder

.men for alle alders grupper er det man kan hæve nu plus det man kan slippr for at betale fremover væsenlig mindre end den skattefrie præmie.de kalder det bondafangeri

ved at kalde de attraktiv tilbud at melde sig ud. og hæve dem skatte fri. de siger også man afskære sig fra at kunne gå på efterløn og hvem ved om man kan arbejde eller helbredet holder til arbejdsmarket til pensionalderen

så nu er mit spørglmål bondefangeri hvordan hvorledes .for mit vedkommet stadig forhåbendlig stadig små 25 år tilbage på arbejdmarket.og til den tid aner ingen om der er nogen der hedder efterløn

eller og hvis man har penge indestående på en pension konto om man så vil få enu mindre ala den måde man ser på kontanthjælp over 10.000 kroner så skal de bruge osv først men hvad ved jeg bare en dum ide jeg har.

der står også at man mister hvis regeringen kommer igennem med deres kraftige forringelse af efterlønnen betyder det at en person.der idag er 50 år.

vil miste 87.522 krroner i efterløn.og er du 25 år mister du 180.366 kroner.

men prob som jeg ser og ikke forstår jeg har/håber 25 år stagi i flexjob ingen kan garantere der findes efterrløn ok heller ingen kan sige den er der.og at hæve vil give luft i folk beguet.så hvorfor er det bonda fangeri. og ja står du mister. jo ja men hvis man hæve og sætter den årlig primien ind på en konto vil det måske give mere til den tid.

og så er den ikke kald pernsion/efterløn ogtil den tid hvis man dør før pension alderen så skal efterlate vel betale/af med 40% i skat.

men må sige det lyder spændene at hæve det.

hvad syntes i andre god ide eller dårlig ide.

for det er sgu fristende
extra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-09-2011, 08:03   #2
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Jeg er slet ikke inde i efterløn...

Men hvis du regner med at holde tiden ud på flexjob, så skal du være klar over at som reglerne er nu, så mister man retten til ledighedsydelse når man bliver 60½, og hvis man som flexjobber bliver ledig efter det tidspunkt, så er der kun kontanthjælp til man når pensionsalderen.

Hvis man bevarer retten til efterløn, som så hedder flexydelse når man er på flex, så kan man overgå til den istedet, til man når pensionsalderen.

Men med 25 år tilbage på arbejdsmarkedet, kan det jo være de når at få lukket det hul... det er jo vildt urimeligt.
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-09-2011, 08:08   #3
extra
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2010
Indlæg: 782
Styrke: 14
extra er ny på vejen
Citat:
Men hvis du regner med at holde tiden ud på flexjob, så skal du være klar over at som reglerne er nu, så mister man retten til ledighedsydelse når man bliver 60½, og hvis man som flexjobber bliver ledig efter det tidspunkt, så er der kun kontanthjælp til man når pensionsalderen
ja det ved jeg heldgivis.hehe men så vil jeg tro jeg er på hmm nok ikke FP hedder vil nok flex pension til den tid lol

Citat:
Men med 25 år tilbage på arbejdsmarkedet, kan det jo være de når at få lukket det hul... det er jo vildt urimeligt
også det jeg tænker på.

men tro nok det meste er pengene ligept er gode nok hehe sikkert derfor man vil lade sig måske bondefange hehe
extra er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Efterlønsbidrag? BS2113 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 6 20-03-2012 17:52
Efterlønsbidrag Beauty2011 Alt det andet 5 19-03-2012 20:50
efterlønsbidrag morten xp Spørgsmål ang fleksjob 13 27-02-2012 08:29
Efterlønsbidrag millidk Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 7 04-08-2010 14:43
Efterlønsbidrag? mokkasine Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 10 14-03-2008 10:45




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:47.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension