K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 04-05-2010, 17:09   #1
masoud
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 29-04 2010
Indlæg: 3
Styrke: 0
masoud er ny på vejen
sygedagpengeperioden ophører ...

...hvordan kommer jeg videre og hvordan klarer jeg økonomien?

Jeg har været på sygedagpenge i et år og kommunen har lige truffet afgørelse om, ikke at forlænge mine sygedagpenge. Da jeg afventer en neurologisk undersøgelse er min fysiske tilstand "uafklaret" og kommunen kan følgelig "ikke vurdere min arbejdsevne" og så er jeg åbenbart ikke berettiget til at få sygedagpenge...


Jeg har selvfølgelig klaget over deres afgørelse med hjælp fra Københavns retshjælp, men jeg er ikke sikker på om de på retshjælpen havde den nødvendige indsigt i sygedagpengesystemet til at sende en skarp nok klage....

I det forløbne år, hvor jeg har modtaget sygedagpenge, har jeg fået udarbejdet en ressourceprofil, der konkluderer det samme som min egen læge foruden diverse speciallæger, nemlig at jeg ikke er i stand til at varetage et arbejde på fuld tid og ikke et fysisk arbejde.

Jeg har talt med sygedagpengekontoret om muligheden for et fleksjob og har afventet deres afgørelse indtil jeg sidste måned gik til min læge, der gav mig en henvisning til en neurologisk undersøgelse og vupti 2 uger efter får jeg et brev fra sygedagpengekontoret om, at da jeg venter på at komme til den nye undersøgelse kan de ikke vurdere min mulighed for at vende tilbage til arbejdsmarkedet og derfor er jeg ikke berettiget til forlængelse af sygedagpengeperioden.


-Er der nogen der har nogle erfaringer på dette område og som har et godt råd?

Jeg har et år tilbage i dagpengesystemet hos A-kassen, hvis jeg raskmelder mig sender de mig til jobtræning på fuld tid, hvilket jeg ikke kan klare...
-desuden vil det jo påvirke min kamp for at blive godkendt som fleksjobber.

Jeg har været på kontanthjælps-kontoret og de siger jeg ikke kan få kontanthjælp da jeg er gift og min kone tjener "for meget" til at jeg er berettiget til kontanthjælp.

-Hvad gør en klog?


Hilsen

Masoud
masoud er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-05-2010, 17:54   #2
Anna1
Hvor skulle jeg ellers være
 
Anna1s avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-01 2010
Lokation: Midtjylland
Indlæg: 196
Styrke: 15
Anna1 er ny på vejen
Hej

Jeg arbejder med bev. og udbetaling af kontanthjælp. Så har du nogen spørgsmål i den forbindelse, bare fyr løs. Såfremt i har børn, er det jo en anden beregning, end hvis I ikke har. Der er dog også formuegrænse på 20000,00 kr. for bevilling af kontanthjælp når man er gift.

Jeg kommer måske selv til at stå i samme situation, som dig idet jeg nok snart opsiges og når/hvis der er optræk til sygedagpenge stop, ja så er min mand og jeg nødt til at lade os seperere, idet vi har formue i hus/bil og så kan jeg ikke få kontanthjælp.

Men spørg hvis du er i tvivl?

knus

ANNA1
Anna1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-05-2010, 09:16   #3
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Du har sendt klagen afsted?

Du burde jo kunne forlænges efter ydereligere afklaring(kan ikke lige huske stk).

Og såfremt det er fastslået; at du IKKE kan vende tilbage til ordinært arbejde, burde du få forlængelse, indtil det er afgjordt om du skal have fleks eller pension(stk 4).
VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Odense Kommune ophører min sag. Michael hansen Alt det andet 11 06-09-2013 22:43
Hvorfor ophører flexjob, når man fylder 65. Zastrow Spørgsmål ang fleksjob 1 06-03-2011 10:17
sygedagpenge ophører???????? madifa Alt det andet 7 22-10-2010 20:13
gode råd søges...sygedagpengeperioden udløber masoud Din historie 5 13-05-2010 18:02




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 05:26.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension