K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 13-08-2013, 17:56   #21
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Det er delvist rigtigt...

Når en kommune har givet et afslag....og borgeren vil klage....så skal kommunen revurdere sagen....og kun hvis de fastholder afslaget...ja så skal de sende den videre til ankestyrelsen...

Det skal lige siges at jeg ikke har læst hele tråden...og kun svare ud fra det med om en kommune skal revurdere ved et afslag...inden de sender sagen videre til ankestyrelsen..

EDIT...

Når de først har skrevet til borgeren at sagen bliver sendt videre til ankestyrelsen...ja så er det fordi de fastholder deres afslag...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-08-2013, 08:54   #22
ZikZak
Hjemmevant på K10
 
ZikZaks avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2013
Indlæg: 225
Blog Indlæg: 3
Styrke: 11
ZikZak er ny på vejen
tak for jeres svar...
Tyder så på at hun ikke er inhabil alligevel. Øv.. synes det er helt åndsvagt at man kan behandle en klage over sin egen afgørelse...

Så må jeg håbe at de fejl hun laver i selve klagebehandlingen er nok til at de vil reagerer til min fordel.

I det mindste har jeg fået svar fra kommunaldirektøren at han og et byrådsmedlem (formand for arbejdsmarkedsudvalget) vil kigge på sagen.
For måske er hun ikke inhabil men hun overholde i hvert fald ikke reglerne for hvad en afgørelse skal indeholde af argumentation og forklaring.

Tror det er rigtigt at Randers kommunen vil have flest muligt (alle kneb gælder) skubbet over på kontanthjælp. Jeg har haft samarbejde med en socialrådgiver på sygehuset, og hun fortalte at min, og en anden sagsbehandler, efter hendes vurdering, udelukkende sad med sager hvor folk kunne skubbes over på kontanthjælp. Det var nærmest deres fornemmeste opgave.

Som jeg ser det kan en kommune bare skrive "Fordi!" i begge deres afgørelser - og så er sagen i ankeklagenævnet og borgeren sendt ud i evigheden af ventetid. Ikke underligt at der er lange behandlingstider i ankenævnet...

Sidst redigeret af ZikZak; 14-08-2013 kl. 09:00.
ZikZak er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-08-2013, 08:57   #23
ZikZak
Hjemmevant på K10
 
ZikZaks avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2013
Indlæg: 225
Blog Indlæg: 3
Styrke: 11
ZikZak er ny på vejen
Hvor længe vil der ca gå fra kommunen indsender en sag til Ankestyrelsen, til man får besked fra Ankestyrelsen at de har modtaget sagen?
ZikZak er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-08-2013, 11:19   #24
mookmik
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 13-04 2011
Indlæg: 260
Styrke: 0
mookmik er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af ZikZak Se meddelelser
Hvor længe vil der ca gå fra kommunen indsender en sag til Ankestyrelsen, til man får besked fra Ankestyrelsen at de har modtaget sagen?
Ring til dem og du får et svar med et samme plus evt. spørgsmål du måtte have kan de bedst svare på http://ast.dk/om_ankestyrelsen/kontakt.asp
mookmik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-08-2013, 15:08   #25
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af ZikZak Se meddelelser
tak for jeres svar...
Tyder så på at hun ikke er inhabil alligevel. Øv.. synes det er helt åndsvagt at man kan behandle en klage over sin egen afgørelse...

Så må jeg håbe at de fejl hun laver i selve klagebehandlingen er nok til at de vil reagerer til min fordel.

I det mindste har jeg fået svar fra kommunaldirektøren at han og et byrådsmedlem (formand for arbejdsmarkedsudvalget) vil kigge på sagen.
For måske er hun ikke inhabil men hun overholde i hvert fald ikke reglerne for hvad en afgørelse skal indeholde af argumentation og forklaring.

Tror det er rigtigt at Randers kommunen vil have flest muligt (alle kneb gælder) skubbet over på kontanthjælp. Jeg har haft samarbejde med en socialrådgiver på sygehuset, og hun fortalte at min, og en anden sagsbehandler, efter hendes vurdering, udelukkende sad med sager hvor folk kunne skubbes over på kontanthjælp. Det var nærmest deres fornemmeste opgave.

Som jeg ser det kan en kommune bare skrive "Fordi!" i begge deres afgørelser - og så er sagen i ankeklagenævnet og borgeren sendt ud i evigheden af ventetid. Ikke underligt at der er lange behandlingstider i ankenævnet...
Jeg har haft sager i kommunen, København, hvor de åbenlyst siger de ikke vil træffe en afgørelse, fordi det er ankestyrelsen meget bedre til.
Jeg har konfronteret ankestyrelsen med dette udsagn, de siger at de ved godt kommunerne gør sådan, og det er der ikke så meget at gøre ved.

Det hospitalets socialrådgiver siger, synes jeg er utrolig dårlig stil.
Socialrådgiveren er ikke ansat for at skabe nervøsitet hos borgeren men for at hjælpe.

Sidst redigeret af Nøgne tær; 15-08-2013 kl. 15:10. Årsag: stavefejl
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Må sagsbehandler se bort fra mine special læge papirer..?? FibroMcs Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 27 19-04-2013 08:26
Jobkonsulent & Sagsbehandler én og samme person. Pajstrup Alt det andet 8 02-08-2012 22:34
Tilbage til 0 i løbet af én opringning til sagsbehandler... Hvad er mine udsigter nu? Vejleq31 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 2 09-01-2012 18:41
Fleksjob-vikariat? Flere gange samme sted? Tino Spørgsmål ang fleksjob 7 11-05-2010 08:01
Patientklagenævnet behandler klage over sociallæge i Odense! lena Lægekonsulenternes Rolle 5 02-10-2008 09:33




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:53.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension