K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 10-08-2013, 07:11   #11
Indiansummer
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2009
Indlæg: 637
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Indiansummer er ny på vejen
Bekymringer røver morgen dagen for sin styrke. Citat: Fra verdens bedste bog for mig, Mod til forandring. Al-Anon.

Men jeg forstår dig virkelig godt. Men at male fanden på væggen, før noget overhoved er sket, det viser sig som reglen altid at ikke blive så slemt som man forestiller sig.

Men angst for det ukendte, og specielt os som har været så meget igennem som ingen andre end os ved, vi går i stykker af de mindste ting som ikke ligner den trygge hverdag som den plejer at være.

Det skal nok gå. Jeg selv klare det bare og bryder sammen bagefter. Jeg har lige været i sommerhus med min søn og svigerdatter og 3 børnebørn. Det var en smut tur, det var rigtig hyggeligt og skønt, og alligevel var jeg drænet i flere dage efter.

Det er den pris jeg må betale for den sygdom/lidelse, men den pris betaler jeg gerne når jeg kan være sammen med dem. De er det bedste jeg ved her på jorden.

Har du nogen andre du kan trækker på hvis det går rigtig galt ( fanden på væggen)? Men de er jo så store nu, så jeg tror godt de kan forstå hvis du siger hvordan du har det. Bare der er masser af kærlighed, så kan børn klare alt har jeg lært. Indiansummer
Indiansummer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-08-2013, 16:36   #12
frup
Mit andet hjem K10
 
frups avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2011
Indlæg: 632
Styrke: 13
frup er rigtig godt på vej
Jeg kender alt til at bekymre mig, når mine rytmer skal brydes. Jeg bor sammen med min mand og børn, men pga min sygdom er set altid min mand, der har det overordnede ansvar for at få hverdagen til at fungere - madlavning, børneputning etc.

En gang imellem (sjældent) skal han pga sit arbejde overnatte andet sted. Dette har jeg altid hadet og frygtet. Jeg har været bekymret og stresset et godt stykke før hver gang - spekuleret over hvad jeg skulle gøre, hvis jeg blev rigtig dårlig og ikke kunne tage mig ordentligt af børnene osv... For et par år siden lavede jeg en aftale med min mand om altid at have en udvej - i vores tilfælde blev vi enige om, at udvejen er, at hvis alt kollapser, så ringer jeg efter ham og så kommer han hjem, ligegyldig hvor i landet han er.
Det er endnu aldrig sket, men blot det at vide, at der er en udvej for mig, gør mig væsentlig roligere. Faktisk skal jeg være alene med børnene et par dage i næste uge og igen 3 dage ugen efter. Det kommer sikkert til at gå lige så fint som det plejer, og hvis ikke, ja så har jeg mig livline...

Mit bedste råd til dig er derfor at se om du kan lave en aftale med en ven eller et familiemedlem om at træde til, hvis det bliver for meget for dig...
frup er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-08-2013, 20:31   #13
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Tak for jeres gode råd og bidrag med erfaringer, det luner.

Jeg ved heldigvis med mig selv at jeg er blevet stærkere til det med at have ungerne og som du også skriver Vovse, går de jo i skole om dagen, hvor jeg så kan hvile. Det skal nok gå og jeg håber bare at jeg også får nydt tiden for dette vil man jo også gerne.

Jeg tror netop det at det handler om ens elskede børn så burde man jo kun glæde sig over at have dem for sig selv i noget tid. Det tog og tager stadig mere eller mindre hårdt på mig, at erkende at jeg sættes over i en slags udkørt tilstand når jeg har dem overnattende. Det mest frigørende for mig var engang hvor en veninde sagde til mig at " de har jo ikke nøde at overnatte" og sådan har det kørt så fint mellem deres far og jeg da vi bor tæt på hinanden. En - 2 nætter er dog fint nok.

Jeg vil tage det som det kommer og være opmærksom på at tage den med ro, så det hele kan køre så gnidningsfrit som muligt.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-08-2013, 20:58   #14
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 14
jasch er ny på vejen
Selvfølgelig kan du have dine børn i 14 dage søde, tag dem med på råd omkring aftensmad og bed dem hjælpe til.

Hovedsagen er i alle 3 er trygge og har det godt og som sagt skal de jo passe deres skole, hvor du kan tulle lidt rundt alene hjemme som vanligt.

De er jo store og skal jo ikke underholdes hvert minut eller holdes øje med
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-08-2013, 21:09   #15
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Yes I know søde, men ved også bare at jeg kommer ud på "overlevelses-stadiet" undervejs, er dog så glad for at have store børn, der netop kan klare sig selv.

Tillige har jeg selv accepteret, at jeg kan ligge på sofaen og slappe af også selvom de er her, det er stort for "sådan en som mig". Børnene de tager det stille og roligt, de er vant til at deres far ligger sig når han har lyst ;-)
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-08-2013, 21:38   #16
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
Børnene de tager det stille og roligt, de er vant til at deres far ligger sig når han har lyst ;-)
Og det er helt normalt.

Jeg kom i tanker om en lidt sjov episode.

For mange år siden skulle jeg passe min brors børn, de må have været ca. 1 og 3 år.
Aftenen før havde jeg været til byfest, og var lidt "træt i håret".

Jeg havde jo mest lyst til, at ligge på sofaen, men hver gang jeg lagde mig forlod den yngste stuen, så jeg måtte lette r*ven og se hvad han lavede.

På et tidspunkt fik jeg så den lyse idé, at lægge mig på gulvet med en stor pude.
Og så blev knægten sørme lige omkring mig.

Konklusionen må være, at det vigtigste for ungerne (de små) er, at man er tæt på dem og, at man er bare nogenlunde nærværende.


Med mine egne 2 har jeg erfaret (da de var lidt yngre end nu, hvor de er 13 og 17), at hvis jeg satte mig med et ugeblad eller for at se noget på TV, så gjorde de et eller andet for at tiltrække min opmærksomhed. Møgirriterende når man troede, at man lige kunne slappe lidt af.

Men hvis jeg satte mig med et strikketøj ell.l., så passede de bare det de var igang med.

D.v.s., at hvis jeg "lavede noget", så respekterede de det, men hvis jeg bare "fes den af", så blev de irriterende.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-08-2013, 08:32   #17
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Jamen, det er jo kun det der med at man tager "sorgerne" på forskud som Indiansummer også skriver. Mine unger er super gode til at klare sig selv og i disse smart phone dage skal man jo endda råbe lidt højt for at få deres opmærksomhed.

Det er blot mig selv der "pepper" det hele lidt op. Jeg ved dog nogenlunde hvordan det skal gå, hvordan jeg får handlet ind og sørge for ikke at komplicere madlavningen for meget. Fryseren er ved at være fyldt op så vi er klar med kød og lign. Tillige kan min søn godt lide at lave spændende mad så måske skulle jeg give ham frie hænder indimellem.

Min datter har vores hest som også skal passes og hvor jeg også finde utrolig megen glæde med at være sammen med af og til. Det er utroligt hvad sådan et stort dyr kan gøre ved eens psykiske tilstand ved bare at være. Ydermere har vi hunden som elsker at hvile sig sammen med mig, når bare hun er blevet motioneret det hun nu skal.

Der bliver "fuldt hus" og jeg må tage udfordringerne som de evt. kommer. Skønt at have så store børn der sagtens kan klare sig selv, det er bare lige det deres mor så også skal fatte.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.

Sidst redigeret af Enteneller; 12-08-2013 kl. 08:36.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Billigere øl og øget beskæftigelse i sigte! Ninja Politik og Samfund 8 28-03-2012 01:33
Arbejdsprøvning i sigte Frk. Horsens Spørgsmål ang fleksjob 15 23-01-2011 00:34
jubiiiiiiiiiii flexjob i sigte Fie Spørgsmål ang fleksjob 2 09-12-2009 21:34
Snart 5 år på kontanthjælp og ingen ændring i sigte - HJÆLP! Maro Alt det andet 30 02-09-2009 17:00




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:15.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension