K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 13-01-2015, 10:01   #11
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
"For 5 år siden blev jeg sygemeldt, og fik dianosen MB Morbus Betcherew, jeg skulle igennem en masse gigtmedicin jeg ikke kunne tåle, og har derfor i 4 år intet kunne få for mim sygdom, de bliver ved med at afvise den sidste løsning af medicin som koster 36000 om året, og som er betalingsfri for mig." citat.

Din læge må da have udtalt sig om dette. DVS, hvis han ikke mener du tåler medicinen, kan kommunen IKKE modsætte sig dette. Istedet skal han udskrive det du tåler.
Forstår ikke din klemme her, kan du evt forklare nærmere?

Det er helt normalt at miste sygedagpenge, når man får konstateret en kronisk sygdom, hvor du har mistet din arbejdsevne ift ordinært arbejde. Man havner istedet på kontanthjælp, indtil afklaring, som desværre tager mange år.

Prøv at henvende dig til den sociale retshjælp, bl.a. vedr boligsituation, IDAG!

VH POpiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-01-2015, 10:19   #12
Lykkegarn
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2015
Indlæg: 7
Styrke: 0
Lykkegarn er ny på vejen
hej

Du har helt ret i, at når man ikke kan tåle medicin, så må man finde anden løsning. Min egen læge, som havde stor erfaring indenfor dette område, bakkede mig fuldstændig op i, at jeg burde få den dyre medicin, når nu forholdene var som de var. Han henviste mig derfor til eksperterne på sygehuset, da min egen læge ikke kan afgøre sådan en bevilling til denne dyre medicin. Men sygehuset mente ikke, at alle mulighederne var udtømte, og har derfra fået afslag 2 gange på dette spørgsmål. Efter afslag på operation, blev jeg sendt til en second oppinion på Silkeborg sygehus, som skulle være eksperter på dette område, og de mente, at jeg skulle prøve noget medicin der måske kunne hjælpe på nervesmerter. Men nu er jeg jo røget ud af systemet, har fået tildelt en ny læge, og hun afventer at få papirerne på min sag.
Ja, jeg skal videre med at finde bolig, holder ikke til mange nætter mere i trappeopgange.
En stor stor tak til alle jer der har sendt links og forslag til forskellige muligheder, det havde jeg aldrig fundet selv. Må tilstå at jeg er ved at miste kampgejsten nu, så lidt input udefra er så dejligt.
Lykkegarn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-01-2015, 10:41   #13
sortepigen
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-02 2014
Lokation: Guldborgsund
Indlæg: 945
Styrke: 11
sortepigen er rigtig godt på vej
Kære Lykkegarn

Har kommunen fået alle de sidste lægedokumenter ?

Ellers synes jeg du skal tage dine lægepapirer under armen når du søger kontanthjælp. Man kan godt være sygemeldt på kontanthjælp.

men hvis din arbejdsevne skal afklares er en arbejdsprøvning/praktik ofte nødvendigt. det er hårdt, men det er din eneste vej ind i systemet igen,så du kan få hjælp til at komme videre mht. fremtid på arbejdsmarkedet.

måske kan du klare en praktik , måske ikke, men så er du et skridt videre og der vil så stå noget om hvad du kan klare og ikke klare.

det er vigtigt at have et godt samarbejde med din læge, som så vidt jeg forstår kan vælge at sygemelde dig hvis en praktik/arbejdsprøvning forværrer dit helbred.

håber der kommer en løsning på dit boligproblem snarest, det er f......ikke iorden at du skal bo på gaden.

pas på dig
vh sortepigen
sortepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-01-2015, 11:57   #14
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Vedr. din sygdom, bør du tilknyttes reumatologer på sygehus, da de er eneste der kan hjælpe dig på rette vis.(Har selv samme sygdom).

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-01-2015, 21:28   #15
Nørd
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-11 2014
Indlæg: 1.079
Styrke: 11
Nørd er ny på vejen
Fandt også lige det her link til herberger, måske der er et af dem du ikke kender.

http://www.lindevangen.dk/andre-sted...avn/herberger/
Nørd er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-01-2015, 23:06   #16
Lykkegarn
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2015
Indlæg: 7
Styrke: 0
Lykkegarn er ny på vejen
Tusind tak for de hjælpende links, jeg er så taknemmelig at nogle vil hjælpe.
Lykkegarn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-01-2015, 09:27   #17
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Det er mit indtryk, at mange boligselskaber har en liste på deres hjemmesider med ledige boliger.
Det må være boliger, som dem på ventelisten ikke er interesserede i. Hvorfor ved jeg så ikke.

Men her er der f.eks. en billig et-væreles i Roskilde: https://bosj.dk/boligsoegende/ledige-boliger/

Ellers så prøv at googl: lejlighed+bynavn

I Haslev er der et-værelses med the-køkken: http://www.lejebolig.dk/lejebolig/ve...type=lejlighed
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-01-2015, 18:46   #18
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Husk at hvis der opkræves a conto vand, kræver det særskilt vandmåler i lejemålet.

Hvis du har indbetalt a conto for vand, og det senere viser sig at der ikke er særskilt vandmåler, skal man have tilbagebetalt evt a conto beløb for vand. Og vand regnes for værende indeholdt i huslejen, hvis der ikke er særskilt måler.
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-02-2015, 18:58   #19
Lykkegarn
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2015
Indlæg: 7
Styrke: 0
Lykkegarn er ny på vejen
Jeg er stadig hjemløs, der er masser af lejligheder, men problemet er et kæmpe indskud hver gang, så hvornår jeg engang har fået sparet nok sammen, har jeg ingen ide om, det koster at leje sig ind på små billige hoteller når frosten er for meget om natten, og de fleste trappeopgange er låst idag.
Jeg fik oplyst af Folkereg. i Kbh, at jeg skulle lave en midlertidig adresse på et posthus, hvor jeg så kunne hente min post, senest hver 14. dag.
Jeg mødte så op på posthuset, og fik en blankt NEJ, fra dem. De fortalte at kommunen ikke anede hvad de snakkede om, og at posthuset ikke mere havde den ordning, fordi de var dødtrætte af, at folk ikke hentede deres post fordi de var inde og "spjælde" den, eller i det hele taget ikke gad hente posten.
Så det jeg skulle gøre var at rette henvendelse til dem jeg mente kunne finde på at skrive til mig, og opgive posthusets adresse, så kunne jeg hente min post der.
Nu har jeg jo ikke den store ide om hvem der kunne finde på at sende mig post, så det er lidt svært at fortælle de forskellige instanser at de skal sende det til et posthus, det eneste jeg kan komme i tanker om, er kommunen der kan sende post ud.
Jeg vil bare lige oplyse om dette, da mange åbenbart tror at man bare kan have sin midlertidige adresse på et posthus mens man er hjemløs. Det kan man altså ikke.
Damn, jeg syntes det er svært i øjeblikket.
Lykkegarn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-02-2015, 19:47   #20
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.787
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Læs følgende...

Kære Lykkegarn

http://www.k10.dk/showthread.php?t=30721

http://www.familieadvokaten.dk/breve-600/b600-199.html

Lad os høre hvordan det ender.

Bedste hilsner

Peter
phhmw er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:24.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension