K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 01-11-2015, 18:03   #21
Nørd
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-11 2014
Indlæg: 1.079
Styrke: 11
Nørd er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af mullamulla3 Se meddelelser

Mht. til min nuværende læge, så er hun meget ung og helt nyuddannet, og jeg tror derfor ikke hun er i stand til at hjælpe folk med psykiske problemer - jeg har siddet og grædt overfor hende mens hun bare sad og smilede (ikke smilende som hun havde ondt af mig, men som at hun synes det var sjovt/komisk, hvad ved jeg). Jeg har derfor også besluttet at skifte læge endnu en gang.
Problemet er bare at der kun er meget få læger i min by der har åben for tilgang.. men jeg må se om jeg ikke kan bruge en af de to-tre stykker der har åben.

Der ligger noget som hedder “vind-rosen” i Esbjerg, og jeg overvejer at få en tid hos dem Mandag, da de også kan tage med til møder hos sagsbehandler. Jeg tænker det er lidt nemmere at kontakte dem end Sind, da de jo hører til i Esbjerg. De har nemlig også med psykisk syge at gøre.

Det er faktisk ærgerligt, hvis du havde haft en nyuddannet læge med empati ville det formodentligt være den type du kunne "forme" ved at være med til at undervise hende i din sygdom.
Nu har du jo nok ikke andre muligheder end at starte forfra igen igen. Øv.

Det lyder godt at der er læger der er åbne for nye patienter, lyder som om du ikke er ked af at offentliggøre hvor du kommer fra, så måske når du har skaffet læge navnene kan "slå dem op på K10" så kan du spørge andre brugere om hjælp, måske nogen kender lægerne og kan oplyse om de er gode eller dårlige.
Hvis andre brugere ikke er så villige til at offentliggøre hvor de kommer fra, men har viden du kan bruge, kan de jo skrive dig en pm med deres vurdering af lægen.

Lyder forøvrigt fint, hvis du kan få hjælp fra vind-rosen, du kan starte med at lære dem at kende sammen med din mor, så du forhåbentligt kan blive tryg ved dem inden de evt. skal deltage som bisidder.
Det vigtigste er at de kender til lovgivningen ligesom sind, så de ikke bare kan hjælpe med deres tilstedeværelse men også har en viden om det juridiske.

Citat:
Oprindeligt indsendt af mullamulla3 Se meddelelser
Min mor har været med som støtte, da jeg ikke tør gå ind alene - men har jeg derimod en anden med som er på min side, så vil jeg helt sikkert også synes det er fint.

Problemet lige nu er også at jeg er utrolig bange for at gå ind til sagsbehandler alene, specielt fordi min nuværende er meget aggressiv og vred på mig. Hun tager ikke min sygdom alvorligt, og siger indirekte at jeg bare skal tage mig sammen. Det virker faktisk som om de slet ikke tror jeg fejler noget, og de er fuldstændig ligeglad med at jeg går i behandling på psykiatrien.
Jeg vil jo mene at de burde indhente oplysninger fra psykiatrien hvis de ikke tror på mig, men det gør de ikke.
Ud fra det du oplyser, så er det nok også det dummeste du kan gøre, hvis du sidder der alene mellem kommunens medarbejdere, så ved man aldrig hvad de kan finde på.

Min egen erfaring med min chef og HR afdeling, så er der ingen grænser for hvor flinke de kan være når der er vidner udefra, i mit tilfælde fagforeningen.
Når fagforeningen ikke deltager så er tonene en noget anden.

Jeg vil frygte at kommunens folk opfører sig forskelligt om du sidder alene eller med en mere professionel bisidder.
Om din mors tilstedeværelse giver anledning til en forbedring eller om du sammen med din mor får samme behandling som hvis du var alene eller om behandlingen kan blive endnu værre end den dårlige behandling du hidtil har fået, det tror jeg ikke er værd at undersøge.

Sidst redigeret af Nørd; 01-11-2015 kl. 18:10. Årsag: Redigering af stavefejl
Nørd er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-11-2015, 19:32   #22
vasen
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2014
Indlæg: 1.105
Blog Indlæg: 1
Styrke: 11
vasen er ny på vejen
Kære Mullamulla.
Distriktspsykiatrien kender jeg kun fra mit arbejde. Det er en offentlig afdeling, som hører under hospitalspsykiatrien, så vidt jeg ved.Jeg ved ikke hvordan de er i din kommune, men i København interesserede de sig kun for medicin. Hvordan er du blevet henvist til dem?
Da, jeg mente du kunne få en anden psykiater mente jeg ved en henvisning fra egen læge. Undersøg evt. mulighederne i dit område, og bed om den du finder. Mange har en hjemmeside, hvor patienter har skrevet om deres erfaringer. Mange dukker også op, hvis man googler dem. Der er frit valg til speciallæger, så det skal ikke nødvendigvis være en indenfor kommunegrænsen.
Har jobcentret ikke bedt om en lægeattest? sådan en skal en privatpraktiserende psykiater udfylde, hvis de får en anmodning. det skal din egen læge også. Ved ikke om distriktspsykiatrien er forpligtet. For mig var det også grænseoverskridende, at mentor kom hjem til mig. Min er en fra et privat firma som kommunen har henvist til.
Hvis du kan overvinde din angst for hjemmebesøg kan det muligvis i sidste ende gavne dig, da de så kan se hvor skidt du har det.
Ønsker dig held og lykke.
Til sidst til dig Nørd. nu har jeg læst dit indlæg flere gange uden at forstå det. Kan du uddybe det? det er det med bisidder
vasen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-11-2015, 20:09   #23
Nørd
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-11 2014
Indlæg: 1.079
Styrke: 11
Nørd er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af vasen Se meddelelser
Til sidst til dig Nørd. nu har jeg læst dit indlæg flere gange uden at forstå det. Kan du uddybe det? det er det med bisidder
Nu har jeg svært ved at vide hvilken del du er i tvivl om, men...

Mullamulla nævner at der er mulighed for at få hjælp fra nogen der hedder vind-rosen i stedet for sind, jeg mente at det kan være fint hvis de også kender til loven.

Nogen gange får man bare en bedre behandling hvis man kommer med en bisidder med pondus, en udefra kommende bisidder kan få dem til at holde sig lidt mere i skindet, vi har dog ingen anelse om det gælder Mullamullas kommune.

Jeg mente at vi ikke ved om at det at Mullamullas mor er med får kommunen til at opføre sig lidt pænere til møderne.
Dog lyder det ikke som om kommunens folk holder sig det mindste tilbage for at opføre sig sjofelt, når moderen er med, så umiddelbart er det svært at forestille sig at det kan blive værre, men hvorfor tage chancen og komme helt alene ???
Dette er skrevet ud fra at Mullamulla ikke tør komme til møderne helt alene, hvilket i mine øjne også ville være dumt når man i forvejen har fået en sådan undskyld udtrykket lortebehandling.

Håber jeg fik beskrevet den del du ikke forstod og at jeg fik beskrevet det bedre denne gang.
Nørd er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-11-2015, 21:46   #24
iggibuh
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 31-10 2015
Indlæg: 24
Styrke: 9
iggibuh er ny på vejen
Noget jeg altid selv gør ved samtaler med kommunen eller jobcenteret...

Optager samtalen...


Er de f.eks direkte ubehøvlede, siger ting der ikke passer eller kommer med mundtlige løfter så er der noget at falde tilbage på.

har desværre af bitter erfaring lært alt skal på skrift eller kunne dokumenteres.
iggibuh er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-11-2015, 21:29   #25
mullamulla3
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-10 2011
Alder: 32
Indlæg: 50
Styrke: 13
mullamulla3 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Nørd Se meddelelser
Det er faktisk ærgerligt, hvis du havde haft en nyuddannet læge med empati ville det formodentligt være den type du kunne "forme" ved at være med til at undervise hende i din sygdom.
Nu har du jo nok ikke andre muligheder end at starte forfra igen igen. Øv.

Det lyder godt at der er læger der er åbne for nye patienter, lyder som om du ikke er ked af at offentliggøre hvor du kommer fra, så måske når du har skaffet læge navnene kan "slå dem op på K10" så kan du spørge andre brugere om hjælp, måske nogen kender lægerne og kan oplyse om de er gode eller dårlige.
Hvis andre brugere ikke er så villige til at offentliggøre hvor de kommer fra, men har viden du kan bruge, kan de jo skrive dig en pm med deres vurdering af lægen.

Lyder forøvrigt fint, hvis du kan få hjælp fra vind-rosen, du kan starte med at lære dem at kende sammen med din mor, så du forhåbentligt kan blive tryg ved dem inden de evt. skal deltage som bisidder.
Det vigtigste er at de kender til lovgivningen ligesom sind, så de ikke bare kan hjælpe med deres tilstedeværelse men også har en viden om det juridiske.



Ud fra det du oplyser, så er det nok også det dummeste du kan gøre, hvis du sidder der alene mellem kommunens medarbejdere, så ved man aldrig hvad de kan finde på.

Min egen erfaring med min chef og HR afdeling, så er der ingen grænser for hvor flinke de kan være når der er vidner udefra, i mit tilfælde fagforeningen.
Når fagforeningen ikke deltager så er tonene en noget anden.

Jeg vil frygte at kommunens folk opfører sig forskelligt om du sidder alene eller med en mere professionel bisidder.
Om din mors tilstedeværelse giver anledning til en forbedring eller om du sammen med din mor får samme behandling som hvis du var alene eller om behandlingen kan blive endnu værre end den dårlige behandling du hidtil har fået, det tror jeg ikke er værd at undersøge.
Jeg ved at det er sagsbehandlere under uddannelse som er på vind-rosen, men om de lige præcis kan hjælpe mig ved jeg ikke. Men det er jo værd at undersøge. Ellers kontakter jeg helt sikkert sind..

Jeg tror umiddelbart ikke at min mors tilstedeværelse ændrer noget i forhold til den behandling jeg får/fik, det kan vidst ikke blive meget værre.

Min mor har dog snakket med en ansat på kommunen i dag om min situation, og om at mine selvmordstanker er blevet værre. Hun fortalte at hun ikke måtte presse mig hvis jeg ligefrem gik med selvmordstanker. Så planen lige nu er at skrive til min sagsbehandler og fortælle hende om min situation og hvordan jeg egentlig har det (for det virkede hun jo ikke særlig interesseret i under sidste møde). Og så må jeg jo se om hun så vil presse mig helt ud i et selvmord eller hvad hun nu har tænkt sig.
Jeg bliver konstant ved med at overbevise mig selv om at det ikke kan blive værre, det bliver det dog alligevel hele tiden. Så det er ikke til at vide hvor det ender. Nu prøver jeg bare at tage en dag af gangen, selv om det er svært og at jeg konstant spekulerer over hvad der vil ske.

Men jeg siger i hvertfald tusind tak for din hjælp, det betyder rigtig meget for mig.

Citat:
Oprindeligt indsendt af vasen Se meddelelser
Kære Mullamulla.
Distriktspsykiatrien kender jeg kun fra mit arbejde. Det er en offentlig afdeling, som hører under hospitalspsykiatrien, så vidt jeg ved.Jeg ved ikke hvordan de er i din kommune, men i København interesserede de sig kun for medicin. Hvordan er du blevet henvist til dem?
Da, jeg mente du kunne få en anden psykiater mente jeg ved en henvisning fra egen læge. Undersøg evt. mulighederne i dit område, og bed om den du finder. Mange har en hjemmeside, hvor patienter har skrevet om deres erfaringer. Mange dukker også op, hvis man googler dem. Der er frit valg til speciallæger, så det skal ikke nødvendigvis være en indenfor kommunegrænsen.
Har jobcentret ikke bedt om en lægeattest? sådan en skal en privatpraktiserende psykiater udfylde, hvis de får en anmodning. det skal din egen læge også. Ved ikke om distriktspsykiatrien er forpligtet. For mig var det også grænseoverskridende, at mentor kom hjem til mig. Min er en fra et privat firma som kommunen har henvist til.
Hvis du kan overvinde din angst for hjemmebesøg kan det muligvis i sidste ende gavne dig, da de så kan se hvor skidt du har det.
Ønsker dig held og lykke.
Til sidst til dig Nørd. nu har jeg læst dit indlæg flere gange uden at forstå det. Kan du uddybe det? det er det med bisidder
Jeg blev henvist via egen læge, da jeg bad hende om en henvisning. Der er ikke rigtig andre behandlingssteder tilbage hvor jeg ikke har været, og de "gider/kan" ikke hjælpe mig længere da de allerede har prøvet.
Det skal så siges at i de ti år jeg har fået "behandling" har det aldrig været seriøst, og jeg har aldrig fået rigtig hjælp. Det har altid enten været hyggesnak, eller en person der sad kronisk og tog sig til hovedet fordi de ikke anede hvad de skulle stille op med mig. Det har været ganske skrækkeligt for at sige det lige ud.

Jobcentret har ikke bedt om en lægeattest. De sendte mig til en psykiater tilbage i 2014 mener jeg det var, men ellers ikke.

Citat:
Oprindeligt indsendt af iggibuh Se meddelelser
Noget jeg altid selv gør ved samtaler med kommunen eller jobcenteret...

Optager samtalen...


Er de f.eks direkte ubehøvlede, siger ting der ikke passer eller kommer med mundtlige løfter så er der noget at falde tilbage på.

har desværre af bitter erfaring lært alt skal på skrift eller kunne dokumenteres.
Det vil jeg helt sikkert også gøre i fremtiden. Men må jeg spørge hvad du optager med? Jeg tænker bare at det jo ikke er nemt at sætte sin smartphone til at optage uden at de opdager det, og kan det høres fra lommen?
mullamulla3 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-11-2015, 23:39   #26
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af mullamulla3 Se meddelelser
Det vil jeg helt sikkert også gøre i fremtiden. Men må jeg spørge hvad du optager med? Jeg tænker bare at det jo ikke er nemt at sætte sin smartphone til at optage uden at de opdager det, og kan det høres fra lommen?
Jeg vil tro de fleste mobiltelefoner kan gøre det, jeg brugte en smart lille mp3'er (med voicerecorder) til det.
Jeg tændte den inden jeg gik ind på kommunen, lagde den ned i den yderste lomme på min rygtaske, hvor det yderste stof er noget net, og så sørgede jeg for, at tasken vendte rigtigt.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-11-2015, 06:19   #27
iggibuh
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 31-10 2015
Indlæg: 24
Styrke: 9
iggibuh er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af mullamulla3 Se meddelelser
Det vil jeg helt sikkert også gøre i fremtiden. Men må jeg spørge hvad du optager med? Jeg tænker bare at det jo ikke er nemt at sætte sin smartphone til at optage uden at de opdager det, og kan det høres fra lommen?
Jeg bruger telefonen... sætter den til at optage inden jeg går indenfor og sætter den på lydløs... har som oftest noget drikkelse med og stiller så bare flasken på bordet og ligger telefonen med fronten ned.


Til orientering så må man godt bånde samtaler man selv deltager i, det har været oppe og vende for nogle år siden og stedfæstet af den daværende justitsminister og du har ikke pligt til at informerer dem om samtalen optages.

man kan selvfølgelig selv vælge at gøre det jeg gør det dog som udgangspunkt ikke da det viser hvordan sagsbehandlerne er i all almindelighed.
iggibuh er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-11-2015, 09:36   #28
Contanie
Ikke aktiv pga inaktiv mailadresse
 
Contanies avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-09 2012
Indlæg: 55
Styrke: 12
Contanie er ny på vejen


jeg 'valgte' at blive dagpatient et års forløb...
Pension.
Måske noget for dig? Og så. Du er alt værd
Contanie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-11-2015, 13:05   #29
Rebecca.And
Hjemmevant på K10
 
Rebecca.Ands avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-05 2014
Lokation: Frederiksberg
Alder: 58
Indlæg: 239
Styrke: 10
Rebecca.And er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af mullamulla3 Se meddelelser
Jeg vil jo mene at de burde indhente oplysninger fra psykiatrien hvis de ikke tror på mig, men det gør de ikke.
Har du søgt om aktindsigt for at se, hvilke informationer fra psykiatrien der ligger i din sag?
Hvis ikke, så gør det.
Mangler der oplysninger, skal du klage, så fejlen bliver rettet.
__________________
Rebecca.And stikker sit næb i alt
Rebecca.And er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-11-2015, 22:12   #30
mullamulla3
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-10 2011
Alder: 32
Indlæg: 50
Styrke: 13
mullamulla3 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Contanie Se meddelelser


jeg 'valgte' at blive dagpatient et års forløb...
Pension.
Måske noget for dig? Og så. Du er alt værd
Hvad vil det sige at være dagpatient?

Tænker du førtidspension?

Og TAK, det er du helt bestemt også

Citat:
Oprindeligt indsendt af Rebecca.And Se meddelelser
Har du søgt om aktindsigt for at se, hvilke informationer fra psykiatrien der ligger i din sag?
Hvis ikke, så gør det.
Mangler der oplysninger, skal du klage, så fejlen bliver rettet.
Nej, det har jeg faktisk ikke.. Hvordan gør jeg?

Nå, jeg fandt her på K10 et skema jeg kan udfylde til at søge om aktindsigt.. Hvis jeg udfylder den og skriver under, kan min mor så afleverer den på jobcentret for mig, eller skal det være mig der afleverer den?
mullamulla3 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:17.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension