K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 04-10-2012, 12:51   #1
ss--ss
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 01-10 2012
Indlæg: 5
Styrke: 0
ss--ss er ny på vejen
Revalidering

Hej alle sammen

Jeg er 23 år, bor i aarhus kommune og jeg er færdigudlært tømrer. Jeg fik august 2011 stafylokokker efter en operation i højre knæ og har fået mén osv. Jeg kan hverken løbe, cykle eller svømme i dag og de forskellige læger har kigget på mit knæ og fået lægeerklæring på at der er en kronisk smerte og jeg ikke skal regne med bedring resten af livet. Derfor vil læge anbefale omskoling med mindre belastende arbejde.

Jeg har fået 8 % mén af mine forsikringer indtil videre da vi i denne her måned har genoptaget sagen pga mine knæ smerter er større og mere stationær i dag. Patientforsikringen har jeg også en sag kørende hos pt og afventer svar.

Aarhus kommune har bevilget revalidering til mig og det er skam rigtig fint. Men de har afvist både bygningsingeniør (4,5 år) og byggekonstruktør (3,5 år) pga henholdvis for lang en uddannelse og ingen arbejde bagefter. Jeg har derfor ikke mulighed for at videreuddanne mig fra mit oprindelige fag.

De mener jeg skal finde en uddannelse på 2 år ellers kunne jeg også bare tage SU og bo hjemme ved mine forældre de næste 4-5 år gennem uddannelsen.