K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 03-08-2010, 19:37   #1
Gizmo
Ved at flytte ind på K10
 
Gizmos avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Indlæg: 508
Blog Indlæg: 3
Styrke: 15
Gizmo er ny på vejen
Dagbog med i ressourceprofil???

Jer der har skrevet dagbog i forbindelse med arbejdsprøvning og lign. Har I efterfølgende fået den lagt ind i res.profilen??

Eller er det kun til intern brug mellem jer og sagsbehandler m.fl.??
Det er det foreløbig her, de har været glade for, at jeg har fået skrevet så meget, så de ligesom kan følge med i, hvordan jeg har det.

Jeg tænker mere på, når der skal laves en afgørelse vedr. flex/pension, om de (altså dem der "bestemmer") er ligeglade med den dagbog eller om det kan rykke noget hos dem.

Så skal jeg be' om at få den i res.profilen eller vil det ikke gavne noget??

Nogle dage hos mig kan se sådan ud:

1/7: (kl. 8-9.30), (dag-karakter: 2-3)
Frygter mine arbejdsopgaver. Er bange for at lave fejl !!
Og nu kom M. lige med en opgave (nogle foldere) – det er godt nok først efter ferien, at jeg skal kigge på dem. Men kan mærke at jeg allerede nu tænker på alle de fejl, jeg IKKE må lave!!! Og jeg kan/tør bare ikke sige nej. Måske giver det heller ikke problemer………har arbejdet i publisher før, men kan jeg finde ud af det her. Hvad hvis det ikke bliver godt nok??
Og den privatnummer liste! Hvad hvis det er de forkerte numre, jeg finder. Bliver folk sure??

2/7: (kl. 8-9), (dag-karakter: 2)
Har igen en dårlig dag. Men fik da mig selv ud af døren – selvom det holdt hårdt.
Alle lyde irriterer mig mere og mere. Normalt kan jeg sådan nogenlunde udelukke de fleste – men ikke i øjeblikket. De går lige ind til benet og runger i mit hoved.

21/7: (kl. 8-9), (dag-karakter: 1-2)
Kan næsten ikke samle mig om at skrive – det hele roder rundt, og jeg kan ikke huske halvdelen af, hvad der har kørt igennem hovedet på mig de seneste par dage. Jeg ved bare, at det påvirker mig og min hverdag rigtig meget. I øjeblikket har jeg ikke noget liv, og det kan jeg altså ikke holde til i længden. Hvis det skal fortsætte sådan her, så går jeg fuldstændig ned.
Lige nu fungerer det kun fordi, manden tager en stor del af læsset herhjemme – og det efter han er kommet hjem fra en lang arbejdsdag!! Og det kan ikke være rigtigt at min familie skal lide under det på den måde. Det holder ingen af os til ret længe.

Jeg frygter virkelig, at de næste mange år kommer til at se sådan ud – fordi jeg ikke kommer videre i systemet.

Åhhh, hvor det irriterer mig, at jeg ikke kan huske alle de tanker fra i går og i nat. Min hukommelse virker ikke for øjeblikket, og det er gået støt ned af bakken på det seneste. Jeg må have små gule sedler alle steder, for at være sikker på, at jeg har tjek på de mere vigtige ting!

Og hvorfor kan jeg ikke bare ”vise” mig selv. Så de kan se, hvor dårligt jeg har det. Men der er en eller anden blokering, der gør, at jeg lukker det inde, og så brister det lige pludselig, når jeg kommer hjem. Der går bare længe imellem, så jeg har rigtig meget liggende inde i mit hoved, der egentlig trængte til at komme frem.

Og jeg er også virkelig bange for, hvad de skal tænke om mig. Føler virkelig at alle snakker om mig, når jeg går forbi dem. Ikke som sådan på kontoret, men mere andre steder. Derfor holder jeg mig også mere hjemme nu.

Forsøger at være lidt social på ”jobbet”, for at de ikke skal tro, at jeg er alt for mærkelig. Frygter rigtig meget at de tror, jeg er så dum, at jeg ikke en gang kan finde ud af at være sammen med andre mennesker. Så bruger nærmest al min energi på at være med, i stedet for at passe mere på mig selv og bare trække mig.

Grunden til at jeg kan være en smule social er også, at jeg nærmest er fyldt op med de beroligende. Jeg tager dem jo fast om morgenen og igen om eftermiddagen + efter behov. Det er nok ikke det bedste at blive afhængig af det skidt, men jeg kan ikke fungere uden. Og det kunne jeg før den her arb. prøvning!
Men den skal selvfølgelig til for at kunne blive afklaret. Det er bare noget møg, at alt det jeg havde bygget op, nu er smidt på gulvet. Og jeg kan mærke, at jeg får sværere ved at komme op, for hver gang jeg dykker ned i et hul.
Lige nu er det kun på kontoret mit liv foregår. Alt andet socialt er væk. Har måtte melde fra til div. familieting herovre på øen, som jeg ellers var kommet rigtig godt ind i. Kan slet ikke overskue det. Magter ingenting udenfor hjemmet og slet ikke uden min medicin!!!

Kunne jeg dog bare få noget fred og ro!!!!
Gizmo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-08-2010, 20:11   #2
gittedl
Hjemmevant på K10
 
gittedls avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-05 2006
Lokation: Hedensted
Alder: 48
Indlæg: 234
Styrke: 19
gittedl er rigtig godt på vej
Jeg fik vedlagt dagbogsnotater i min ressourceprofil. Det drejede sig om notater under praktik og arbejdsprøvning, hvor jeg dokumenterede hvor mange smerteanfald jeg fik, samt stigning af medicin, til at tage smerter. Alt samme dokumenterede det, at jeg under praktik blev fysisk dårligere.

Det skal så også i samme åndedrag siges, at jeg har oplevet at en socialrådgiver nærmest har brugt disse dagbogsnotater imod mig. Hun mente at jeg fokuserede for meget på det negative, hvor jeg så forsøgte at forklare at notaterne blot beskrev min hverdag. Så jeg tror på, at man måske skal være lidt påpasselig med, at notaterne ikke bliver for detaljeret, men alligevel beskriver ens hver dag.
__________________
Gitte

gittedl er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-08-2010, 20:22   #3
Gizmo
Ved at flytte ind på K10
 
Gizmos avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Indlæg: 508
Blog Indlæg: 3
Styrke: 15
Gizmo er ny på vejen
Både min sagsbehandler, socialfaglige vejleder og kontoransvarlige har læse min dagbog løbende - og de har ikke haft noget negativt over det. Snarere tværtimod, de har i hvert fald sagt, at det var rart (hvis man kan sige det sådan), at jeg netop skrev så meget.

Men måske jeg skulle lave en lidt revideret udgave, som jeg kan få sat ind i profilen.
Gizmo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-08-2010, 20:26   #4
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Nej alt hvad jeg har skrevet i min dagbog og arbejdsprøvning kom ikke med
men den sagsbehandler som stod for min arbejdsprøvning og som skulle skrive en konklusion. gav faktisk et endnu værre billede, ind det jeg selv havde skrevet.
man har svært ved selv at bedømme sin egen situation, især under en arbejdsprøvning
jeg har så godkendt den, inden den blev sendt til kommunen


det vigtige i beskrivelsen(min var 7 sider) er at man selv kan genkende situationen man har været igennem.
både i selve arbejdstiden og hvordan det påvirker en uden for arbejdstid
især i gennem en længere periode.
Jeg kan måske godt klare 7-8 timer om ugen, men efter 7-14 dage er det måske nede på en halv til time effektivt om dagen.
det er rigtig vigtig og få en beskrivelse på det
nytter ikke meget der stå 15 timer om ugen og kommunen tænker flex, hvis man kun holder i 3 uger.

Sidst redigeret af MTVRV1; 03-08-2010 kl. 20:35.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-08-2010, 20:48   #5
Gizmo
Ved at flytte ind på K10
 
Gizmos avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Indlæg: 508
Blog Indlæg: 3
Styrke: 15
Gizmo er ny på vejen
Det er det samme her. Jeg er kun gået ned i timetal - har slet ikke kunnet klare andet. Er nede på ca. 1-1½ time om dagen inkl. 30 min. pause.
Den socialfaglige vejleder + min vejleder på kontoret skal lave en udtalelse, og der vil de også gå ud fra min dagbog + vores samtaler, så det er måske fint nok.

Det vil jeg også få til gennemlæsning og godkendelse inden de bliver vedlagt min sag.
Gizmo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-08-2010, 21:53   #6
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Min dagbog blev ikke brugt i rp'en, men både jobkonsulent (anden aktør) og sagsbehandler gav udtryk for, at de satte pris på min detaljerede dagbog.

Og det var tydeligt, at jobkonsulenten havde lænet sig op ad min dagbog, da han skrev sin rapport til sagsbehandleren. Til min fordel altså.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-08-2010, 22:35   #7
nille60
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 42
Indlæg: 649
Styrke: 15
nille60 er ny på vejen
hejsa mine dagbøger er kommet med i min RP altså de er skrevet sammen med ind i RP, det der var relavant med træthed, sygdom, min egen mening om arbejdsevne osv.
nille60 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-08-2010, 00:16   #8
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Jeg mener IKKE at hverken dagbog eller journalisering hører til i Ressourceprofil.

Dog kan citater indgå.

Derimod skal hovedtrækkende beskrives, og dagbog, journal, vedlægges som bilag.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-08-2010, 03:13   #9
Leduce
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-04 2010
Lokation: gladsaxe
Alder: 45
Indlæg: 233
Styrke: 15
Leduce er ny på vejen
venter på svar omkring min afgørelse om ftp som kommunen har søgt for mig ..der var ingen dagbog med ..da jeg aldrig fik skrevet et eneste ord ..kunne ikke overskue det samtidig med at jeg skulle prøve at klare min arbejdsprøvning ...

men masser af ord fra sagsbehandlere fra arbejdsprøvningen ..
hvordan de har iagtaget mig ...
har ikke læst det hele ..meget meget deprimerende.
Leduce er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Dagbog under arbejdsprøvning Nucca Spørgsmål ang fleksjob 6 11-06-2012 19:31
Dagbog i word mortil3 Alt det andet 4 11-01-2012 20:53
Dagbog i arbejdsprøvning Bobbi Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 7 02-12-2011 22:46
Dagbog .... Jasmina Alt det andet 10 19-10-2011 23:27
Dagbog over arbejdsprøvning. Gizmo Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 6 16-05-2011 20:09




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:44.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension