K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-06-2014, 21:03   #1
anjalouise
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2014
Lokation: københavn
Indlæg: 1
Styrke: 0
anjalouise er ny på vejen
refleksdystrofi

Hej.
D. 18 juni 2013 faldt jeg ned af en trappe.. Jeg var på arbejde da det skete (som trappevasker). Jeg forvred ankelen og rev begge ledbånd over, rev 3 tæer af led og fik senere diagnosen refleksdystrofi. Jeg blev sygemeldt og fik anmeldt skaden til arbejdsskadestyrelsen. Min sag skal til at blive behandlet og de har derfor modtaget en funktionsattest fra min læge.
Mine spørgsmål lyder:
Kan det passe at de kun skal vurdere sagens omfang efter lægens vurderinger? Hun har set mig 3-4 gange pga skaden. Jeg har været i behandling på hvidovre hospital ortopædkirurgisk afd (senere fysioterapeut som jeg stadig er tilknyttet til).
Min behandling er nu overgået til glostrup hospital smerteklinik. Jeg har endnu ikke været der ude.

Jeg vil også meget gerne vide om det kan passe at jeg ikke kan få tabt arbejdsfortjeneste? Jeg var alene på trapperne da jeg faldt ned af dem.

Sidst men ikke mindst vil jeg også meget gerne vide om andre har fået en erstatning?
Jeg har muskelsvind, fortsat smerter i forfod og hæl, fodleddet er stift så jeg kan feks ikke gå rigtigt ned af en trappe. Jeg kan ikke gå langt, løbe eller stå på tæer.

Jeg har det seneste år været på sygedagpenge men det har de stoppet da de mener jeg er i stand til at søge et stille siddende job. Jeg kan ikke vende tilbage til mit arbejde. Jeg er derfor kommet på kontanthjælp og venter på at komme til samtale.

Jeg synes det er håbløst at skulle snakke med fagforeninger, arbejdsskadestyrelsen, forsikringen og alle lægerne.

Venligst AnjaLouise
anjalouise er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-06-2014, 21:37   #2
malofa
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 06-05 2010
Indlæg: 378
Styrke: 15
malofa er ny på vejen
Jeg ville nok sende status med fra de forskellige fysser. Din egen læge har sandsynligvis modtaget slutstatus fra fys på sygehuset... Det sender vi ihvert fald altid.
Min fagforening har en rådgiver siddende, som udelukkende tager sig af arbejdsskader. Hun havde fuldmagt til min sag, så jeg selv slap for at være tovholder. Jeg havde travlt nok med at være skidt... Måske du har samme mulighed i din fagforening?
Hvordan er status på den refleksdystrofi/CRPS? Har du prøvet spejl-terapi? Vi har haft gode erfaringer med det ifht spasticitet og smerter, men også andre hvor det ikke har virket.
De lovmæssige ting kan jeg desværre ikke hjælpe dig med - håber der kommer et par hjælpsomme kommentarer fra andre :-)
malofa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-06-2014, 10:03   #3
henrikb
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 23-04 2014
Indlæg: 117
Styrke: 11
henrikb er ny på vejen
med den udmelding om siddende arbejde så kommer du ikke videre før det er prøvet så skal du have skub i tingene og komme videre så er det ud og finde et siddende job så du får prøvet hvad du kan og ikke kan, du opnår kun positive ting ved at gøre det
1 du får flere penge
2 du finder ud af om du kan og om du kan fuld tid
3 kommunen finder ud af du vil videre
4 chansen er der jo også for du finder et fedt job og bare køre på derfra
henrikb er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:46.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension