K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 06-07-2009, 19:36   #1
pjuske
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 21-11 2008
Lokation: fyn Middelfart kommune
Indlæg: 134
Styrke: 16
pjuske er ny på vejen
Smerteklinik OUH nogen der kan fortælle lidt ?

Hejsa

så er det endelig efter næsten 1 1/2 år ventetid blevet min tur til at skal på odense smerteklinik,er der nogen der kan fortælle lidt til mig ???
TAK

Pjuske
pjuske er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-07-2009, 07:48   #2
velcro
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 19-05 2008
Indlæg: 331
Styrke: 16
velcro er ny på vejen
Hej Pjuske.
Tillykke med at det nu er blevet din tur. Jeg har ikke selv været patient på smerteklinikken, kun pårørende til min mor.
Men jeg kan godt fortælle lidt om hendes forløb.

Den første gang tog det flere timer. Hun startede med at blive undersøgt grundigt af 2 læger. Samtidig var der en kontakt sygeplejerske med. Herefter gik turen videre til samtale med en psykolog. Næste stop på turen var hos en fysioterapeut og tilsidst havde min mor en samtale med en socialrådgiver. Herefter havde alle involverede sundhedsprofessionelle et møde hvor de diskuterede min mors situation. De enkelte vurderede om de kunne bidrage med noget. I min mors tilfælde mente psykologen og socialrådgiveren ikke at de kunne bidrage med noget. Lægerne ville gerne tilbyde anden medicinsk behandling og fysioterapeuten ville gerne tilbyde kursus i afspænding. Og det sagde min mor ja tak til.

Rent medicinsk var min mor på et NSAID (tror det hed torolac) og mandolgin inden forløbet. Det første lægerne på smerteklinikken gjorde var at fjerne NSAID præparatet. Sagde at man ikke skulle bruge den slags midler mod kroniske smerter. Samtidig fik min mor nogle antidepressive piller til natten som man har fundet ud af har en smertevirkende effekt. For det går ikke som de sagde at man ikke får hvilet ordentligt om natten. Da det var kørt ind over nogle uger, ændrede man mandolginen til rigtigt morfin. Mandolgin er et kunstigt analog til morfin, men tilsyneladende er det sundere at få rigtigt morfin. Så min mor startede langsomt op med morfin. Men det havde ikke den store effekt, og pludselig kom der i stedet en hel række bivirkninger. Så de besluttede i fællesskab at foretage en udtrapning af medicinen igen. Og jeg skal sige personalet på klinikken har været meget søde hele vejen. Ringet og spurgt hvordan det gik. Og de roste min mor for overhovedet ikke at have klaget over abstinenser. Nå, historien endte alligevel lykkeligt, da min mor i stedet for morfin prøvede noget medicin mod spacticitet. Det reducerede hendes smerter fra en score på 10 på vas skalaen til 1.

Forløbet hos fysioterapeuten var holdundervisning. Her blev min mor og de andre introduceret til forskellige afspændings teknikker. Desværre var der mange som ikke tog den del af behandlingen særligt seriøst og blev væk.

Endelig var min mor på et kursus i smerter. Hvorfor opstår kroniske smerter. Altså et kursus hvor man får forklaret alt omkring smerters natur. Det var ret godt i følge min mor.

Mit råd til dig Pjuske er blot at være åben over for de muligheder som de vil tilbyde dig.

Velcro
velcro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-07-2009, 08:39   #3
pjuske
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 21-11 2008
Lokation: fyn Middelfart kommune
Indlæg: 134
Styrke: 16
pjuske er ny på vejen
Hej Velcro

tak fordi du ville skrive lidt,jeg skal derud på fredag eftermiddag,jeg er lidt nervøs,burde ikke være det,med alt det jeg har været igennem.


god dag fra pjuske
pjuske er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-07-2009, 12:53   #4
Maybe
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
Tilmeldingsdato: 10-02 2009
Indlæg: 65
Styrke: 16
Maybe er ny på vejen
Hejsa Pjuske

Du skal glæde dig!

Det er super søde mennesker, - som TROR på dig, og ved hvad de har med at gøre!

Mit forløb var at jeg kom til psykolog derude, som blot kunne konstatere, at der intet psykisk var, samt at jeg havde klaret bearbejdningsfasen selv, hvorfor der ikke var nogen tilbud den vej.

Min medicin kiggede de igennem, og ville også gerne have jeg stoppede med gigtmedicinen (Todolac). Da jeg nødigt tager smertestillende, og ikke vil medicineres fast blev vi enige om, at jeg fortsat skulle tage efter behov, dog med justering af præperater.

Derefter kom jeg til socialrådgiver, som rådgav mig og satte krudtet ind på at få genoptaget mine sygedagpenge. Dette lykkedes med efterfølgende tilkendelse af førtidspension.

Held og lykke
Maybe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-07-2009, 09:26   #5
pjuske
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 21-11 2008
Lokation: fyn Middelfart kommune
Indlæg: 134
Styrke: 16
pjuske er ny på vejen
Tak Maybe

jeg er lidt en tudemarie for tiden og jeg er lidt bange for at komme til at tude og så ender det jo nok med at jeg kommer til det og det er jeg lidt bange for.




pjuske
pjuske er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Nogen der kan fortælle mig om midlertidig FP? HolmDamgaard Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 6 06-06-2012 20:48
nogleder har en sædelift til at komme op på førstesalen med og vil fortælle lidt om.. pjuske Alt det andet 8 10-02-2009 12:11
nogle der har anket og vundet,der vil fortælle lidt... pjuske Alt det andet 6 06-01-2009 15:42
Synes lige jeg ville fortælle lidt om mig selv Kalle271285 Din historie 41 14-10-2008 16:28




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:59.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension