K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 01-09-2010, 15:27   #21
Florken
Lever på K10
 
Florkens avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2010
Indlæg: 1.774
Styrke: 16
Florken er rigtig godt på vej
Kategori og match er det samme, så i 3 kan de ikke arbejdsprøve dig.
Citat:
Og Florken har helt ret, det er dybt ulovligt det denne sagsbehandler har gjort og det link er slet ikke så tosset at kigge på, når du får lidt overskud (eller giv det til din hk person)
Siden jeg fandt Arbejdsevnemetode-bogen, har jeg læst den fra ende til anden,

og tror faktisk at jeg snart kan den udenad

ALLE herinde burde læse den.

Den giver svar på mange spørgsmål.

Kort sagt :

LÆS DEN FØR DIN SAGSBEHANDLER !
__________________
Der er SÅ mange SØDE mennesker på K10
Obesa cantavit, den fede kvinde har udtalt sig (frit oversat af Florken)
Førtidspensionist pr. 01/01/-2011
Der er ingen FREMTID i at bruge NUTIDEN til at ærgre sig over FORTIDEN
Florken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-09-2010, 16:26   #22
SRS
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-08 2010
Indlæg: 38
Styrke: 14
SRS er ny på vejen
Der kommer en undersøgelse om lige netop mange af de ting der omhandler Arbejdsevnemetoden i denne tråd senere. Folk er velkomne til, at skrive hvad de har på hjerte arbejder selv med nogle spørgsmål, som er taget fra bogen. http://www.k10.dk/showthread.php?t=14021&page=6
SRS er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-09-2010, 07:29   #23
Ayaa
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-08 2010
Indlæg: 33
Styrke: 14
Ayaa er ny på vejen
Skal møde op op jobcentret idag, for at melde mig "ledig", da jeg som tidligere skrevet ikke længere få sygedagpenge fra den 31-08-10.

Jeg skal jo videre i et eller andet system, for jeg er jo stadig syg.

Men da jeg jo ikke kan være aktivt søgende, skal jeg have en lægeerklæring med, jeg har fået at vide fra min HK sagsbehandler, hvad der skal stå i den, så jeg ikke engang til bliver røvrendt på denne måde.

Da jeg er gift, bor i eget hus (usælgelig pga placering), en bil der er 7 år gammel, 230000 km, godt vi ikke fik skiftet i sommerferien som vi havde snakket om.

Mit spørgsmål er så, hvad skal jeg holde øje med/spørge om?
Kan jeg få medicinudgifter dækket, får en del blodtryksmedicin og smertestillende?
Hvad med bolig og varmeudgifter, det er et "gammelt hus" og vinteren er på vej.
Hvad bliver min mands indtægt sat efter, han har svingende udbetaling på grund af overarbejde en gang i mellem.

Ja så i kan se kære forum, så har jeg en mængde spørgsmål og ikke ret mange svar. Er også sikker på at der er en mængde forskellige svar til det enkelte spørgsmål alt efter, hvilken kommune man bor i. Men hvad siger loven!

på forhånd tak
Ayaa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-09-2010, 07:40   #24
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
[QUOTE=Ayaa;121703]
Citat:
Mit spørgsmål er så, hvad skal jeg holde øje med/spørge om?
Kan jeg få medicinudgifter dækket, får en del blodtryksmedicin og smertestillende?
Hvis du har for over 16.000 om året har du mulighed for at søge kroniker tilskud, ellers er der desværre ikke rigtig nogen mulighed, du kan søge efter en § 100 ikke at jeg tror det vil være noget du kan få men man skal altid prøve det


Citat:
Hvad med bolig og varmeudgifter, det er et "gammelt hus" og vinteren er på vej.
Desværre igen , tror ikke der er den store mulighed det er jeres eget hus og ikke mange kommuner tager sig af at man ikke kan sælge det, men her ville jeg hvis jeg var dig søge efter en § 34 , det er noget man kan få hvis og så frem at de kan se at man ikke kan overleve, på det budget man har..
Citat:
Hvad bliver min mands indtægt sat efter, han har svingende udbetaling på grund af overarbejde en gang i mellem.
Dem jeg kender og som har det sådan får det beregnet første gang efter et gennemsnit , hvis det så er tit så skal de hver måned aflevere lønseddel og de får så deres kontanthjælp midt i måneden i stedet for først på måneden ..
Citat:
Ja så i kan se kære forum, så har jeg en mængde spørgsmål og ikke ret mange svar. Er også sikker på at der er en mængde forskellige svar til det enkelte spørgsmål alt efter, hvilken kommune man bor i. Men hvad siger loven!

på forhånd tak
Loven siger desværre ikke så meget for det du er røget i her er det berømte og berygtede sorte hul eller mellem to stole , det bedste du kan gøre er at kigge på hvad din mand har ind om måneden er det mere end to gange kontanthjælp (ca 22.000) så er der desværre ikke meget hjælp at søge, men dog skal du altid prøve med § 82 §100 og § 34 for en § 100 skal du være i målgruppen der er det ikke indtægt de kigger på , men ved 34 og 82 kigger de på jeres indtægt...

Det var bare lige en kort gennemgang jeg har ikke selv boet i ejerbolig i din situation (heldigvis ) men ved at flere af de andre har så håber lidt at de dukker op og fortæller dig hvordan du skal forholde dig og om der er nogen muligheder jeg har glemt ...

og husk du vil få at vide at du lige så godt kan glemme at søge hjælp efter de tre § men send en skriftelig ansøgning alligevel , man skal altid prøve og altid anke ...

§ 82 er enkeltudgift men måske den kan hjælpe lidt med varmen ... krydser fingere for at i får noget hjælp så i ikke mister huset ..
  Besvar med citat
Gammel 02-09-2010, 08:26   #25
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
§34, kan søges trods ejerbolig, dog skal de tilbagebetales.

Jeg tror ikke man kan få dem uden at man også kan få kontanthjælps(som desværre er afhængig af din mands indtægt.

Men søg §34 uanset resultet.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-09-2010, 08:32   #26
Florken
Lever på K10
 
Florkens avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2010
Indlæg: 1.774
Styrke: 16
Florken er rigtig godt på vej
Citat:
Skal møde op op jobcentret idag, for at melde mig "ledig", da jeg som tidligere skrevet ikke længere få sygedagpenge fra den 31-08-10.
NEJ, det skal du da ikke !!!

Du skal klage over sygedagpengestoppet !!!

Og du har love og §§ på din side, da de ikke er blevet fulgt !

Så lad endelig være med at melde dig ledig,

for er det ikke i morgen du skal parthøres ?

Du skal i stedet KRÆVE, at de overholder loven, og udbetaler dine sygedagpenge.
__________________
Der er SÅ mange SØDE mennesker på K10
Obesa cantavit, den fede kvinde har udtalt sig (frit oversat af Florken)
Førtidspensionist pr. 01/01/-2011
Der er ingen FREMTID i at bruge NUTIDEN til at ærgre sig over FORTIDEN
Florken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-09-2010, 10:21   #27
Anne Mette
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-03 2010
Indlæg: 205
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
Anne Mette er ny på vejen
Holder helt klart med Florken - du skal IKKE melde dig ledig, du skal søge kontanthjælp - hvis du skal noget.

Og er det i dag du skal partshøres, så er det på tide at din HK person træder i karakter og får sat gang i din sag. Det er bl.a. derfor man betaler sit kontingent, for at kunne få råd, støtte og hjælp fra sin fagforening. Ellers kunne vi jo nøjes med at stå i A-kassen!

Krydser alt hvad krydses kan for at de lytter og følger loven, ellers skal afgørelsen ankes øjeblikkeligt.

KH
AM
Anne Mette er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-09-2010, 10:26   #28
Florken
Lever på K10
 
Florkens avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2010
Indlæg: 1.774
Styrke: 16
Florken er rigtig godt på vej
Jeg synes IKKE at du skal søge kontanthjælp, da jeg betragter det som en accept af kommunens dispositioner.

Du skal bede dem om at kigge på sygedagpengestoppet, og med de råd,

du har fået omkring love og §§, er du godt rustet til at argumentere med dem.
__________________
Der er SÅ mange SØDE mennesker på K10
Obesa cantavit, den fede kvinde har udtalt sig (frit oversat af Florken)
Førtidspensionist pr. 01/01/-2011
Der er ingen FREMTID i at bruge NUTIDEN til at ærgre sig over FORTIDEN
Florken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-09-2010, 12:31   #29
Ayaa
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-08 2010
Indlæg: 33
Styrke: 14
Ayaa er ny på vejen
Sidder og skriver på mine bemærkninger og kommentarer til brug for den partshøring, de skal være inde i morgen.

Jeg skulle også have skaffet en ny lægeerklæring, fra min læge - han havde fri igår og i dag, men kommer i morgen. Det er så der kan blive lagt en klar og utvetydig lægeerklæring ved. For det er den de at stoppet mine dagpenge på.

Jeg har brugt, alle de love og paragraffer i er kommet med - og det er jeg meget glad for. Tak for det alle sammen.

Jeg har på ingen måde meldt mig ledig, men skal melde mig på jobcentret for at kunne blive henvist til en sagsbehandler, jeg har ikke søgt kontanthjælp endnu, jeg har bare fået en ansøgning, og jeg har fået en aftale med en sagsbehandler i det system.

Så bare rolig, jeg er ikke meldt ledig, jeg er stadig syg, men da jeg kender min kommunes sendrægtighed, ville jeg gerne være sikker på at jeg kunne få noget at leve af, såfremt tingene trækker ud eller, guderne forbyde det, deres afgørelse går mig imod.

Uanset udfaldet af partshøringen, vil der blive klaget over den behandling jeg har fået, til beskæftigelsklagenævnet og hvem ellers der kunne være nyttig at klage til, der står bare ikke noget og frister og sådan noget i brevet.

Går forresten ud fra at en partshørring er en skriftelig indsigelse eller kommentar. Og jeg går ud fra at senest den fredag den 3-9-10 ikke betyder torsdag. Man ved sku aldrig med min kommune.
Ayaa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-09-2010, 12:36   #30
Ayaa
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-08 2010
Indlæg: 33
Styrke: 14
Ayaa er ny på vejen
Læste et eller andet sted om at der 8 uger efter 1 sygedag skulle laves en plan for videre forløb, hvor er det lige det står.
Ayaa er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ressourceprofil christiane Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 04-12-2012 08:31
Ressourceprofil... Susanne2412 Alt det andet 2 07-09-2010 18:28
Ressourceprofil Adam SR Alt det andet 8 04-09-2010 13:10
ressourceprofil Heart2breake Alt det andet 18 24-08-2010 01:28
ressourceprofil nensypigen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 07-07-2010 23:53




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:56.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension