K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-04-2009, 16:20   #11
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
nu skal man også passe på at man ikke får et for sort syn på det hele...

Man kan gøre en del selv...via breve, klager, optagelser osv osv....

Det er i sidste ende ikke sagsbehandleren der enerådig bestemmer om folk skal have en pension...

Men selvfølgelig hjælper det at få en der er human..
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-04-2009, 16:31   #12
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Det handler om at velfærden i DK i dag ikke mere skal kategoriseres som HJÆLP... du skal ikke gå på kommunen med forhåbninger om at få hjælp i dag, du kan gå på kommunen og blive rådgivet i hvad du retsmæssigt har KRAV på, og så ellers HÅBE på at du får et pålideligt svar.

Derfor må man være forberedt på at føre sin egen sag, og bruge samme taktik som beskæftigelsesministeriet, da de skulle lovliggøre sygedagpengeforsøget; pege på den ene paragraf efter den anden og simpelthen sætte kommunerne skakmat.

Kan du ikke det, så er du prisgivet til at HÅBE på hjælp fra systemet, hvilket KAN ske ja, men nok er mere undtagelsen end reglen efterhånden. Det kræver nemlig en medmenneskelig og empatisk sagsbehandler, lægekonsulent, visitationsteam samt pensionsnævn. Og det har du IKKE krav på.

Du kan se i vejviseren efter medmenneskelighed, omsorg, hjælp og andet i dagens DK... du kan stille krav, og du kan bakke dem op med lovgivning og retsikkerhed...

synd for dem der ikke magter det... hele ånden der oprindeligt lå bag velfærdssystemet og hjælpen til de svage er væk... forduftet... psssst! gone! ... det hele gik op i skattelettelser og liberalisme der prædiker, at alle kan komme til muffen, bare de får mulighederne dertil af staten ved at de blander sig så lidt som muligt i dine private sager og pengepung, og at man tager sig sammen, og hermed blev medmenneskelighed, hjælp og alt det andet sociale gejl gjort overflødigt.

Sidst redigeret af Razmo; 27-04-2009 kl. 16:39.
  Besvar med citat
Gammel 27-04-2009, 20:07   #13
Morgause
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 22-01 2009
Indlæg: 475
Styrke: 16
Morgause er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
nu skal man også passe på at man ikke får et for sort syn på det hele...

Man kan gøre en del selv...via breve, klager, optagelser osv osv....

Det er i sidste ende ikke sagsbehandleren der enerådig bestemmer om folk skal have en pension...

Men selvfølgelig hjælper det at få en der er human..

Mit indtryk fra København er, at sagsbehandlerne egentlig er flinke nok. De fleste af dem vil gerne. Men mange af dem mangler uddannelse, de er ikke nok inde i paragrafferne, og de har fået at vide ovenfra, hvilken "arbejdsgang", der skal følges, og så gør de det (det har vi fået at vide af en sagsbehandler ,da vi påpegede, at de brød loven).

Der er selvfølgelig også nogle sagsbehandlere, der er decideret imod pension. Jeg har haft en, der fortalte mig ligeud, at han var personligt imod fp, fordi det ALTID var bedre for folk at komme ud blandt andre på en arbejdsplads. Men det lader til, at de få fp'er i Kbh, er noget, der er styret oppe fra.
Morgause er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-04-2009, 20:53   #14
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Tjaa... når man har en socialchef der siger at de fleste der søger førtidspension ikke er "sølle nok til førtidspension", så er tonen da lagt, og så ved man hvor de søde sagsbehandlere får deres ordrer fra.

Hvem er værst, den der udsteder ordren, eller den der forvalter den? ... MIN klare vurdering er, at så længe sagsbehandlerne kan gøre noget, ved at overholde lovgivningen, så er det også deres ansvar at den bliver det, og på det grundlag er de lige så ansvarlige som Jacob Hougaard.
  Besvar med citat
Gammel 27-04-2009, 22:01   #15
Morgause
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 22-01 2009
Indlæg: 475
Styrke: 16
Morgause er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Razmo Se meddelelser
Tjaa... når man har en socialchef der siger at de fleste der søger førtidspension ikke er "sølle nok til førtidspension", så er tonen da lagt, og så ved man hvor de søde sagsbehandlere får deres ordrer fra.

Hvem er værst, den der udsteder ordren, eller den der forvalter den? ... MIN klare vurdering er, at så længe sagsbehandlerne kan gøre noget, ved at overholde lovgivningen, så er det også deres ansvar at den bliver det, og på det grundlag er de lige så ansvarlige som Jacob Hougaard.

Det har du selvfølgelig ret i. Men når halvdelen (eller flere) af sagsbehandlerne ikke er uddannede socialrådgivere, men omskolede frisører, landsbrugsmedhjælpere mm., kombineret med den ekstreme udskiftning, så er det forståeligt, hvis de ikke er tilstrækkeligt inde i lovgivningen og derfor lettere kan forledes af en kynisk overordnet.
Morgause er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-04-2009, 23:07   #16
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af Morgause Se meddelelser
Det har du selvfølgelig ret i. Men når halvdelen (eller flere) af sagsbehandlerne ikke er uddannede socialrådgivere, men omskolede frisører, landsbrugsmedhjælpere mm., kombineret med den ekstreme udskiftning, så er det forståeligt, hvis de ikke er tilstrækkeligt inde i lovgivningen og derfor lettere kan forledes af en kynisk overordnet.
Uden tvivl... helt sikkert... men hvad hjælper det at de er søde, når de rent faktisk er inkompetente til deres job!? Er det den retsikkerhed man kan få lov til at have krav på som bruger af et system i dagens DK?

Nej det er ikke selve sagsbehandlernes skyld, at de er blevet ansat, og ikke er kompetente, det er ledelsen der ansætter dem, men det er deres ansvar og samvittighed der bør få dem til at sige til sig selv, at de IKKE besider de sociale færdigheder der skal til for at kunne varetage sociale sager om borgere. Hvis jeg kunne blive ansat som kirrurg, fordi der lige manglede uddannet kirrurger, så ville jeg da seriøst ikke kunne forsvare at udføre arbejde jeg ikke er i stand til, som kan ødelægge borgere... heller ikke selv om det var lovligt... ved godt at eksemplet er meget sort/hvidt, men det pointerer så også bare sammenhængen det bedre.

Jeg tror at forskellen på min måde at opfatte systemet på, og så din morgause er, at jeg ser det hele som ÉT stort system, der ikke fungerer, og jeg klantrer ALT i systemet, for det er mig underordnet hvor søde sagsbehandlerne er, elelr hvor lidt ledelsen kan gøre pga. staten, eller hvor lidt ansvar regeringen bør have osv... jeg ser på helheden, og helheden stinker! ... og det er ikke min opgave at finde ud af hvor i systemet det går galt, det burde de selv være i stand til at rede ud.

Jeg giver det i systemet der ikke virker, som jeg støder på en sviner... den er egentligt generel, og så kan de ellers selv tvære den af på dem de mener har ansvaret... og det er netop det "tørren ansvaret af" jeg er ved at være træt af, for det ender altid med at lor*** ligger på gulvet, og ingen vil kendes ved den.

Når man intet får ud af at gå til nogen som helst, så ender man (jeg) med at få et dårligt syn på hele molevitten... hele systemet arbejder sammen, og ansvaret må være alles på et eller andet punkt.

Sidst redigeret af Razmo; 27-04-2009 kl. 23:12.
  Besvar med citat
Gammel 27-04-2009, 23:09   #17
Morgause
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 22-01 2009
Indlæg: 475
Styrke: 16
Morgause er ny på vejen
Jeg synes ikke, at jeg kan klandre en, der går på arbejde hver dag, og gør sit bedste med de forudsætninger, vedkommende nu har. Jeg klandrer den, der har ansat vedkommende.
Morgause er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-04-2009, 23:37   #18
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af Morgause Se meddelelser
Jeg synes ikke, at jeg kan klandre en, der går på arbejde hver dag, og gør sit bedste med de forudsætninger, vedkommende nu har. Jeg klandrer den, der har ansat vedkommende.
Det er jo så heldigvis også tilladt at have sin egen mening

Jeg har bare personligt ikke nogen respekt for en "sagsbehandler" der har søgt en stilling som de udmærket ved de ikke er kompetent til, og derfor sætter borgeres retsikkerhed overstyr.

En frisør er heller ikke dum, og bør udmærket vide, at han/hun ikke er kompetent til stillingen når de ikke har uddannelsen, og bør derfor også kunne se retsikkerhedsproblematikken i det... og på det grundlag burde disse personer ikke søge stillinger de ikke er kompetente til at varetage.

Og skulle de først blive klar over problemet når de ER blevet ansat, men vælger at blive i stillingen, så er sagen efter min mening nøjagtig den samme.

Det kan godt være at det er mennesker, der har brug for et job, og som vælger at blive for at tjene til dagen og vejen... men igen... det ændrer IKKE på retsikkerhedsproblemet i mine øjne, og er man ikke kompetent uddannet, skal man holde sig fra den slags jobs, der har menneskelige konsekvenser hvis man ikke kan faget.
  Besvar med citat
Gammel 27-04-2009, 23:41   #19
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
PS. ved godt at jeg er skarp nu, men håber at jeg bliver opfattet korrekt, da mine skriverier her kun er MIN holdning til emnet og jeg respekterer andres holdninger... også selv om jeg bliver ved og ved med at argumentere for mit synspunkt.

Bare lige for at slå det fast, så ingen føler sig "nedstirret"... vi er helt på øjenhøjde
  Besvar med citat
Gammel 28-04-2009, 00:53   #20
Morgause
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 22-01 2009
Indlæg: 475
Styrke: 16
Morgause er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Razmo Se meddelelser
Det er jo så heldigvis også tilladt at have sin egen mening

Jeg har bare personligt ikke nogen respekt for en "sagsbehandler" der har søgt en stilling som de udmærket ved de ikke er kompetent til, og derfor sætter borgeres retsikkerhed overstyr.

En frisør er heller ikke dum, og bør udmærket vide, at han/hun ikke er kompetent til stillingen når de ikke har uddannelsen, og bør derfor også kunne se retsikkerhedsproblematikken i det... og på det grundlag burde disse personer ikke søge stillinger de ikke er kompetente til at varetage.

Og skulle de først blive klar over problemet når de ER blevet ansat, men vælger at blive i stillingen, så er sagen efter min mening nøjagtig den samme.

Det kan godt være at det er mennesker, der har brug for et job, og som vælger at blive for at tjene til dagen og vejen... men igen... det ændrer IKKE på retsikkerhedsproblemet i mine øjne, og er man ikke kompetent uddannet, skal man holde sig fra den slags jobs, der har menneskelige konsekvenser hvis man ikke kan faget.

Jo, men de skal jo også tjene til dagen og vejen, og de får en kort efteruddannelse, som de får at vide gør dem egnede. Når man først så sidder i stolen og evt. opdager, at man ikke er, så skal der immervæk en del til at sige op og stå uden penge, hvis man ikke lige har et andet job på hånden.

Selvfølgelig er det noget svineri, hvis man ved, man er inkompetent og alligevel bliver siddende i årtier, men det tror jeg altså, er de færreste, der gør.
Morgause er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Flere reformer PiaCP Politik og Samfund 20 10-01-2012 15:48
Flere søger om handicapbil - og flere får afslag beha Din historie 0 04-07-2011 10:51
Flere søger om handicapbil, men samtidig får flere afslag Webmaster Nyt fra Ankestyrelsen 0 01-07-2011 12:00
Flere og flere klager over kommunen Webmaster K10 Nyheder 0 12-08-2009 07:00
Flere på sygedagpenge andi1975 Din historie 0 07-12-2007 14:05




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:52.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension