K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 23-04-2014, 18:26   #11
Rejst
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 21-02 2014
Indlæg: 13
Styrke: 11
Rejst er ny på vejen
Til hejhejhej2

Du skriver, ...sige at du er sygemeldt....

Tror selv du ville blive rimeligt skuffet, hvis du mødte en fyr og han sagde at han var arkitekt, og senere finder du så ud af at han er tømrer

Holder bare ikke, vær dog ærlig istedet for at vi skal gå og lyve fordi vi er fp,er. Er hun ærlig for starten af, så vil hun da også møde den rigtige på et tidspunkt, som netop tager hende for den hun er, nemlig fp.

Mvh.
Rejst er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-04-2014, 21:00   #12
hejhejhej2
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-12 2013
Indlæg: 236
Styrke: 11
hejhejhej2 er ny på vejen
@rejst
Hun ER jo “sygemeldt”, jeg vil mene at det er for tidligt at give en så personlig oplysning, for så kommer spørgsmålet, hvorfor er hun på FP? ...og så køre møllen I en negativ stemning.
Han skal på krogen, før han involveres I sygdomme, ikke ved første møde.
Så skal der byttes telefon numre,så kan man tage samtalen efter et par dates.

Just my opinion ;-)
hejhejhej2 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-04-2014, 22:49   #13
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af hejhejhej2 Se meddelelser
@rejst
Hun ER jo “sygemeldt”, jeg vil mene at det er for tidligt at give en så personlig oplysning, for så kommer spørgsmålet, hvorfor er hun på FP? ...og så køre møllen I en negativ stemning.
Han skal på krogen, før han involveres I sygdomme, ikke ved første møde.
Så skal der byttes telefon numre,så kan man tage samtalen efter et par dates.

Just my opinion ;-)
At tilbageholde lidt af sandheden, eller helt fortie den, er jo ikke det samme som, at lyve.

Hvis nogen spørger hvad jeg laver, så kan jeg finde på at sige, at udover at jeg nyder at gå nogle lange ture med min hund, så laver jeg en del kreative ting.

At jeg ikke med det samme fortæller, at jeg er fp'er er jo ikke ensbetydende med, at jeg lyver.

Hvis der så spørges hvad jeg lever af, så siger jeg nogle gange, i fuld overensstemmelse med sandheden, at jeg lever af mine penge.

At nogen kan/vil opfatte dette svar som, at jeg lever af min formue (som jeg ikke har), det kan sandelig ikke stå for min regning.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.

Sidst redigeret af Vovse; 23-04-2014 kl. 22:53.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-04-2014, 11:23   #14
hejhejhej2
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-12 2013
Indlæg: 236
Styrke: 11
hejhejhej2 er ny på vejen
Jeg har selv været med på ideen om, at være 100% upfront ærlig..men efter nogle år kan jeg konstatere at det nok bare er en smukt tanke, ikke realisme.
hejhejhej2 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-04-2014, 11:06   #15
Stuen
Klart Afhængig af K10
 
Stuens avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-05 2012
Indlæg: 413
Blog Indlæg: 1
Styrke: 13
Stuen er ny på vejen
Hvis du bliver spurgt om hvad du laver til daglig, kan du så ikke bare kort og godt sige at du går hjemme? Det er jo ikke løgn. Så kan du, hvis i kommer nærmere ind på hinanden, forklare årsagen til at du går hjemme.
Samme har jeg gjort førhen. For gad ikke rode mig ud i en lang forklaring, hvis interessen viste sig ikke at være der.
Hvis fyren skrotter dig fordi du går hjemme, er han nok ikke værd at samle på alligevel.

Du er lige så meget værd som alle andre mennesker, husk det.
__________________
Fleksjobber
Lyt til andre men mist ikke din egen stemme...

Sidst redigeret af Stuen; 25-04-2014 kl. 11:09.
Stuen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-04-2014, 11:51   #16
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
En vigtig ting i denne sammenhæng er, tror jeg, at de fleste mennesker bliver meget hurtigt trætte af, at høre om sygdom.

Hvis nogen spørger mig hvorfor jeg er på fp plejer jeg at svare kort, at jeg har nogle problemer med ryggen. Og den forklaring er de fleste tilfredse med.

Ind i mellem kan jeg møde en, som selv har problemer med ryggen og så kan vi evt. udveksle erfaringer, men jeg prøver, at tale så lidt som muligt om mine helbredsproblemer når jeg er sammen med andre mennesker.

Men udover min mor har jeg en enkelt veninde, som jeg kan vende helbredsproblemerne med.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-04-2014, 22:14   #17
Kiffer
Klart Afhængig af K10
 
Kiffers avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2014
Indlæg: 463
Blog Indlæg: 3
Styrke: 11
Kiffer er ny på vejen
Hvis en mand ikke,acceptere dig præsis for den du er er det ikke den rette . Sig ligeud hvem du er og hvad du står for og præsenter dig akkurat som du er . Det er mit aller bedste råd. Og så f... Da hvad andre mener siger og tænker !
Kiffer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-04-2014, 23:18   #18
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Jeg ville krybe lidt udenom ved første møde, men heller ikke sige noget forkert.

"Jeg er for tiden ikke i arbejde"...Hvorfor?... "pga. sygdom/handicap"

Enten så løber de, eller også gør de ikke.
Dem der løber behøver man ikke løbe efter, for de forstår alligevel ikke noget.

Dem der er værd at samle på vente nok med at stille uddybende spørgsmål.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:14.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension