K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-04-2015, 13:42   #1
stolpesten
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 05-12 2010
Indlæg: 57
Styrke: 14
stolpesten er ny på vejen
Kommunen vinder vel altid!!!

Hejsa.

Jeg er på 2 x 300 mg Lyrica dagligt pga en nerveskade i foden. 2 revalideringsforsøg på uddannelse er begge mislykkedes pga smerter og bivirkninger af den høje dosis medicin. Altså uddannelser på 20-22 timer ugentligt så jeg ikke har kunnet klare. På begge uddannelser klaret jeg lige omkring 1 års tid.
Nu var jeg til møde på min kommune i går, hvor min sagsbehandler fortæller mig at kommunens læge har vurderet at jeg ikke burde have smerter overhovedet. Det på trods af 3 ortopæder, min egen læge og smerteklinik har vurderet at jeg har svære kroniske nerveskader i foden, som jeg aldrig slipper af med.
Så omkring 1. maj, har min kommune sat gang i virksomhedspratik på revalideringsydelse på 20-25 timer ugentligt, med forventet 35-37 timer omkring oktober.
Hvad gør man når kommunen bare indirekte beskylder mig for at lyve, hvad de vel egentlig gør?
Det er jo fuldstændigt urealistisk at kunne klare så mange timer ugentligt på arbejdsmarkedet, når jeg ikke engang kan gennemføre uddannelser på 20-22 timer.
Medicinen rammer mig sindssyg hårdt på træthed, koncentrationsbesvær og svimmelhed, men det er trods alt bedre en svære neurogene smerter.
stolpesten er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-04-2015, 14:07   #2
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af stolpesten Se meddelelser
Hejsa.

Jeg er på 2 x 300 mg Lyrica dagligt pga en nerveskade i foden. 2 revalideringsforsøg på uddannelse er begge mislykkedes pga smerter og bivirkninger af den høje dosis medicin. Altså uddannelser på 20-22 timer ugentligt så jeg ikke har kunnet klare. På begge uddannelser klaret jeg lige omkring 1 års tid.
Nu var jeg til møde på min kommune i går, hvor min sagsbehandler fortæller mig at kommunens læge har vurderet at jeg ikke burde have smerter overhovedet. Det på trods af 3 ortopæder, min egen læge og smerteklinik har vurderet at jeg har svære kroniske nerveskader i foden, som jeg aldrig slipper af med.
Så omkring 1. maj, har min kommune sat gang i virksomhedspratik på revalideringsydelse på 20-25 timer ugentligt, med forventet 35-37 timer omkring oktober.
Hvad gør man når kommunen bare indirekte beskylder mig for at lyve, hvad de vel egentlig gør?
Det er jo fuldstændigt urealistisk at kunne klare så mange timer ugentligt på arbejdsmarkedet, når jeg ikke engang kan gennemføre uddannelser på 20-22 timer.
Medicinen rammer mig sindssyg hårdt på træthed, koncentrationsbesvær og svimmelhed, men det er trods alt bedre en svære neurogene smerter.
Det er horribelt at lægekonsulenter kan udtale sig om patienter de ikke har i behandling. Jeg har en gang bedt jobcenteret anvise mig en ny læge når nu de ikke mener min egen læge og speciallægen er troværdige (pga lignende udtalelser fra lægekonsulenten). Men jobcenteret vil selvfølgelig ikke blande sig i hvilken læge man har!

Det du kan gøre er at klage over lægekonsulentens udtalelse og bringe en kopi af lægekonsulentens udtalelse til din egen læge og smerteklinikken. Jeg ved at Lægernes sammenslutning ind i mellem samler sådanne udtalelser og laver en samlet klage. Det kan også være din læge eller smerteklinikken vil klage over udtalelsen direkte.

mht virksomhedspraktikken er der ikke andet at gøre end gå i gang og så sygemelde dig, når du ikke kan mere den dag - altså møde op hver dag hvis overhovedet muligt og gå igen når du ikke kan mere. Og skrive dagbog både over arbejdsliv og resten af dagen.
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-04-2015, 16:07   #3
stolpesten
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 05-12 2010
Indlæg: 57
Styrke: 14
stolpesten er ny på vejen
Tak for dit svar.

Det med at føre dagbog over arbejdsdagen og resten af dagen lyder som en god idé som jeg vil gøre. Jeg starter selvfølgelig op, som jeg skal, selvom jeg ved med min krop at det er urealistisk.

Man kan vel få alle sine papirer fra kommunen hvis man beder om dem? Jeg skal jo være sikker på at deres læges udtalelser stemmer overens med det min sagsbehandler siger at læger har sagt.
stolpesten er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-04-2015, 16:33   #4
Kisser1
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-01 2010
Indlæg: 200
Styrke: 15
Kisser1 er ny på vejen
Aktindsigt

Skal du anmode om, skriftligt, ved skranken på borgerservice, med stempel for hvornår de har modtaget din anmodning.

Så har de 7 arbejdsdage, til at samle det de har liggende omkring din person og sende det til dig.
Kisser1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-04-2015, 18:46   #5
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
God ide at få aktindsigt. Du kan finde et forslag til anmodning om aktindsigt i Nyttige Links øverst på siden.
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-04-2015, 19:04   #6
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Kommunen, lægekonsulent som forlænget arm af kommunen, sagsbehandlere, jobkonsulenter osv....de vil altid forsøge at prøve at få en op i tid...også selv om det lyder som noget der ikke vil ske...

Det bør man tag med ophøjet ro...selvom det kan være svært..

Bare fordi en eller anden siger du skal komme op på et eller andet antal timer pr uge...ja det kommer jo helt an på dit helbred...

Så man bør være med på den og møde op og give det man har....og når man ikke kan mere ja så går man hjem...

Det er yderst vigtigt at forsøge at møde op hver dag....sådan at kommunen ikke bare kan afvise den praktik....og det vil de gøre hvis du bare melder dig syg derhjemme fra og ikke møder op...

Dette vil være med til at forlænge din sag...hvilket man selvfølgelig ikke ønsker...

Undlad at give dig mere end du i virkeligheden kan...det gør mange mennesker nemlig...men tænk over at det du viser i den praktik ja det vil være noget du måske skal præstere hver evig eneste dag fremover...

Man skal selvfølgelig give det man kan...men uden at overpræstere...så det ikke yderligt går ud over ens helbred...

Det er en super god ide at skrive dagbog...de fleste glemmer rigtig hurtigt hvordan de lige havde det undervejs i sådan en praktik...og der er det jo rart at man lige kan slå op og se det...

Send evt den dagbog eller kopi til din sagsbehandler ca 1 gang om ugen så denne kan følge med...

Det kan være en god ide at skrive dagbog for hele døgnet...da der måske er ting som først viser sig om aften, natten osv....

Aktindsigt ja det burde alle søge eller have...da det er vigtigt at se hvad de har liggende på en....

Mange forstår først hvorfor ens sagsbehandler behandler en på den måde de gør når de finder ud af at sagsbehandleren ikke aner særligt meget om en...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-04-2015, 19:35   #7
stolpesten
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 05-12 2010
Indlæg: 57
Styrke: 14
stolpesten er ny på vejen
Tak for de rigtig rigtig gode svar, som hjælper mig meget.
Der er også det i det at jeg bor lidt ude for lands lov og ret, hvor det bliver svært for dem at smide mig i virksomhedspraktik, og det betyder at jeg vil få lagt 1 til 2 timers daglig transport oveni mine arbejdstimer.
Min smertelæge har og jeg vurderet at jeg bør have mulighed for total-hvile, efter 45-60 minutter "aktivitet", ellers mister jeg overblik og koncentration. Det har jeg lært efter 2 uddannelsesforsøg.
Det er i det hele taget imponerende hvis der findes en virksomhed som vil tilgodese mine skånebehov...
stolpesten er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-04-2015, 19:47   #8
østerbro
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-06 2010
Lokation: københavn
Indlæg: 1.113
Styrke: 15
østerbro er rigtig godt på vej
Stop af erhvervsrettet aktivitet

Vær opmærksom på , at om du er på revalideringsydelse eller rehabiliteringsydelse,
Ved en revalidering forventes du at kunne klare et almindelig ordinært arbejde efter end revalidering, altså udenfor systemet.
Men hvis du stopper en revalidering , er det stop af en erhvervsrettet aktivitet og der skal findes ud hvad der så skal ske, en placering på kontanthjælp kan ankes.

Se under stop af sygedagpenge for paragraf i retsikkerhedsloven;
Erhvervsrettede foranstaltninger

I retssikkerheds loven står der

Citat:
§7a Senest 2 uger før en erhvervsrettet foranstaltning hører op, skal kommunalbestyrelsen tage stilling til, om der er behov for yderligere foranstaltninger for at bringe borgeren tilbage til arbejdsmarkedet. Ved vurderingen skal borgeren, egen læge, den faglige organisation, virksomheder m.fl. inddrages.

Stk. 2 Hvis kommunalbestyrelsen træffer afgørelse om yderligere foranstaltninger, skal disse sættes i værk i umiddelbar tilknytning til ophøret af den nuværende foranstaltning.
Kilde: Retssikkerhedsloven

Dette betyder at de skal undersøge hvad de kan gøre for at bringe dig tilbage i et job. Det kan enten være Revalidering, Ressourceforløb, Fleksjob, Førtidspension eller ordinært job. Dette skal ske i forlængelse af sygedagpenge stoppet.

Sidst redigeret af østerbro; 14-04-2015 kl. 19:50. Årsag: Citat
østerbro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-04-2015, 19:54   #9
stolpesten
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 05-12 2010
Indlæg: 57
Styrke: 14
stolpesten er ny på vejen
Jeg er på revalideringsydelse nu, og min SB har oplyst mig om at det vil jeg fortsætte med i virksomhedspraktikken, indtil den dag hvor arbejdsgiver evt. ansætter mig ordinært eller i løntilskud.
stolpesten er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-04-2015, 20:45   #10
Snøvs
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-12 2012
Lokation: Rudersdal
Indlæg: 36
Styrke: 12
Snøvs er ny på vejen
Vær kritisk over for lægekonsulentens vurdering...

Citat:
Man kan vel få alle sine papirer fra kommunen hvis man beder om dem? Jeg skal jo være sikker på at deres læges udtalelser stemmer overens med det min sagsbehandler siger at læger har sagt.
Jeg er i besiddelse af alle mine lægepapirer, der alle peger på en somatisk lidelse. Jeg kunne ikke kende mig selv i lægekonsulentens skøn, og hun var den eneste, der vurderede, at jeg var tiltagende psykisk ustabil. Og den eneste, der har påført diagnosen "Belastingsreaktion, følger efter stress". Jeg kommenterede skriftligt på det, og i min forberedende del til rehabiliteringsteamet var mine kommenter vedlagt. Teamet tilkendte mig ressourceforløb - og pegede på en ekstern konsulent, der udelukkende har en psykisk/psykiatrisk tilgangsvinkel. Så jeg har mistanke om, at de stort set kun har læst lægekonsulentens vurdering.....

Så du skal ikke blindt stole på lægekonsulentes vurdering. I mit tilfælde træder min sagsbehandler nu vande, for at leve op til rehabiliteringsteamets afgørelse. Og jeg kastes ud i det ene formålsløse forløb efter det andet.
Snøvs er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:11.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension