K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 08-02-2010, 20:55   #21
V_Brask
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 19-05 2009
Lokation: Jylland
Indlæg: 193
Styrke: 15
V_Brask er ny på vejen
ingen, som har en kommentar?
V_Brask er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-02-2010, 21:01   #22
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Det lyder som en kryptisk besked, du har fået - sikkert for at undgå udgifter til dig.

Men kronisk sygdom kan jo være mange ting. Man kan have en kronisk sygdom og alligevel arbejde på fuld tid uden skånehensyn, mens andre ingen arbejdsevne har.

En kronisk sygdom kan måske også forbedres ved behandling, så arbejdsevnen også forbedres.

Så det er desværre ikke sort-hvidt, men meget individuelt.

Men du skriver jo selv, at der er forskel på de to lægeudtalelser, og det er dem, du skal holde fast i.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-02-2010, 21:13   #23
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Bad du om en skriftlig afgørelse på stop af revalideringsydelse?

Kronisk sygdom kan som Zuza siger, være mange ting. Det er arbejdsevnen, de skal se på. Nogle kan sagtens arbejde mange timer ugentligt, selvom de har en kronisk sygdom.

Klagde du kun over sagsbehandlingen? Du skal klage over selve Stop af revalideringsydelse. Det er vigtigt, hvis du ville klage. At klage over sagsbehandlingen kan ikke altid opfattes som klage over stop af revalideringsydelse.

Hvad siger fagforeningen?

Man kan klage over, at en plan som ikke kunne overholdes kan laves om til en ny plan.
Prøv at se lidt omkring i denne lov(læs kapitlet om revalidering):https://www.retsinformation.dk/Forms...x?id=127214#K6

Sidst redigeret af curls; 08-02-2010 kl. 21:16. Årsag: Tilføjelse af et link
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-02-2010, 21:15   #24
V_Brask
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 19-05 2009
Lokation: Jylland
Indlæg: 193
Styrke: 15
V_Brask er ny på vejen
Hej Zuza

Problemet er, at der er behandlingsmuligheder, men medicineringen er meget meget kraftigt. Det kan sammenlignes med den medicinering, som de giver døende kræftpatienter. Ligeledes er prognosen for bare en lille ændring i helbredet meget uvis. Derfor kan offentlig myndighed (f.eks. kommunen) ikke kræve man tager behandlingen for at afklare erhvervsevnen.
Det må da betyde, at sygdommen er stationær eller?
V_Brask er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-02-2010, 21:16   #25
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Nå, ja, Curls... det er jo også vigtigt.

Det hedder en jobplan, når man er under revalidering, og den SKAL justeres osv. hvert halve år.


__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-02-2010, 21:54   #26
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Nu ved jeg ikke om du har været i arbejdsprøving, men uden den ser det meget svært ud med flex.
Sygdommen er vel stationær, hvis behandlingsmuligheden ikke fjerner det, men måske bare hælper en smule.
det må din læge vil kunne skrive.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-02-2010, 07:03   #27
V_Brask
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 19-05 2009
Lokation: Jylland
Indlæg: 193
Styrke: 15
V_Brask er ny på vejen
Jo der ligger 13 ugers arbejdsprøvning, der blev lavet en plan som hed ordinært arbejdsmarked, med start på 15 timer og slut på fuld tid d. 15 januar 2010. Men gennemsnitlig er der kun 10 timer pr uge.
I afslaget som jeg fik efter at have klaget godt og grundigt, står: Planen hed ordinært marked med henblik på 37 timer. Dette er fra din side ikke overholdt.

I ressourseprofilen skriver de at det pt ikke er muligt, at sende plg i yderligere arbejdsprøvning grundet de helbredsmæssige udbrud. I sep, da de stoppede sygedagpenge, skrev de at yderligere revalidering ikke er en mulighed pga helbredet.

REVA har skrevet for et år siden, at de ikke vil foretage yderlige arbejdsprøvning, sålænge min helbredsmæssige situation ikke kan forbedres væsentligt.
En hudlæge skriver: Yderligere arbejdsprøvning frarådes da det udsætter pgl helbred, måske et forsøg med hjemmearbejdsplads er en mulighed.

Mundtlig udtalelse: Vi parkere dig sku på kontanthjælp, så kan du hænge der i en uendelighed. Det kan ikke passe at udbrudene kommer så hurtigt.

Så her står jeg nu.
V_Brask er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-02-2010, 09:24   #28
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Tror du ikke der skal klages højre oppe i systemet??

Situationen er jo noget nær umulig da ingen vil tage ansvar for en afgørelse.

Den med kontanthjælpen er et velkendt fænomen, der er mange der er på kontanthjælp som syg. Selv var jeg det i 21 år, fordi det på en eller anden måde var lettere og billigere at have mig gående på dén ordning. Men det holder jo ikke i længden, og så langt bør ingen drives ud....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-02-2010, 11:45   #29
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af V_Brask Se meddelelser
Jo der ligger 13 ugers arbejdsprøvning, der blev lavet en plan som hed ordinært arbejdsmarked, med start på 15 timer og slut på fuld tid d. 15 januar 2010. Men gennemsnitlig er der kun 10 timer pr uge.
I afslaget som jeg fik efter at have klaget godt og grundigt, står: Planen hed ordinært marked med henblik på 37 timer. Dette er fra din side ikke overholdt.

I ressourseprofilen skriver de at det pt ikke er muligt, at sende plg i yderligere arbejdsprøvning grundet de helbredsmæssige udbrud. I sep, da de stoppede sygedagpenge, skrev de at yderligere revalidering ikke er en mulighed pga helbredet.

REVA har skrevet for et år siden, at de ikke vil foretage yderlige arbejdsprøvning, sålænge min helbredsmæssige situation ikke kan forbedres væsentligt.
En hudlæge skriver: Yderligere arbejdsprøvning frarådes da det udsætter pgl helbred, måske et forsøg med hjemmearbejdsplads er en mulighed.

Mundtlig udtalelse: Vi parkere dig sku på kontanthjælp, så kan du hænge der i en uendelighed. Det kan ikke passe at udbrudene kommer så hurtigt.

Så her står jeg nu.
Synes du bør klage over afgørelsen med det samme og henvise til nedenstående lov. Det er jo ikke din egen skyld, at du ikke kunne gennemføre den nuværende jobplan. Det er kun på grund af dit helbred, at du ikke kunne.
Vælger du at klage, synes jeg, du skal lave en kopi af den og sende den til borgmesteren i din kommune - eller den som har ansvar for beskæftigelsesforvaltlningen:

Forlængelse af revalideringsperioden

§ 56. Kommunen kan i forhold til den fastsatte tid forlænge den periode, som revalidenden kan få revalideringsydelse i,

1) hvis revalidenden ikke kan gennemføre jobplanen på grund af nedsat fysisk eller psykisk funktionsevne eller andre helt specielle forhold, eller

2) hvis sygdom, pasning af syge børn eller børn med nedsat fysisk eller psykisk funktionsevne, barsel, manglende pasningsmulighed af børn eller særlige sociale forhold midlertidigt forsinker revalidenden i at gennemføre jobplanen.


Ovenstående paragraf er fra den link, jeg satte ind tidligere. Det er så op til dig selv nu, om du vil tage kampen op.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-02-2010, 10:48   #30
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Umiddelbart skal du selvsagt klage, fordi du jo ikke kan gøre for, at du ikke kan arbejde fuld tid pga sygdom.
der skal så laes ny job-plan, enten afklaring eller såfremt du kan blive VÆSENTLIG bedre afvendtes behandling.
VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
pension meddelse hvornår ? nille60 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 28-12-2011 12:58
indkaldelse den hedder LÆ 132 nono222 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 1 30-08-2011 07:25
Hvad er det nu det hedder.... Susanne2412 Dit og Dat 2 11-11-2010 17:28
øhh hedder §17 blevet til § 15?? V_Brask Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 20-10-2010 21:09
Hvad hedder det ? andi1975 Alt det andet 3 12-01-2008 18:11




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:24.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension