K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 24-01-2011, 17:20   #1
fishermanfo
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 13-01 2011
Indlæg: 8
Styrke: 0
fishermanfo er ny på vejen
tilkendt flexjob, hvilken ydelse vil man få

jeg har igennem flere år, kæmpet en kamp, lige som så mange andre, men for 14 dage siden ringede min sagsbehandler og sagde jeg var tilkendt flexjob, men hun skulle lige ordne papir osv, så der vil gå 14 dage. Hvornår bliver jeg så tilkendt flexjob fra mon ?
pt har de sendt mig på kontanthjælp, efter virksomhedspraktik, hvor jeg fik revalidering, først blev jeg forlænget i min praktik, fordi de regnede med, at have en afgørelse klar, så jeg slap for kontanthjælp, men det nåede de ikke, for pludselig skulle de have en masse ting, som de havde haft flere år til at få, men det skulle så være nu, så endte med, at de ikke ville forlænge min praktik mere, så røg på kontanthjælp, og har været det siden, august 2010, så nu er jeg spændt på, hvad jeg så får i ydelse, som flexjob, hvis jeg ikke får et job med det samme. får min kontanthjælp, har ikke været til at overleve på, har ikke haft til medicin, mad , behandlinger osv, og når jeg søger ekstra, ja så har jeg ca 40000 kr i kapitalpension, de penge der er optjent fra de job jeg har haft i årenes løb, er nu samlet på en konto, og de bliver investeret,men kan jo ikke hæve dem før jeg er 63 mener jeg det er, men dem regner de jo med, så man kan ikke søge hjælp nogen steder. Er der nogen der ved hvad jeg får at leve for i flexjob, så vil jeg blive glad, så jeg ved om jeg stadig skal forblive i mit sorte hul, eller der er lys forude
fishermanfo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-01-2011, 17:38   #2
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
så vidt jeg ved så forsætter man på den ydelse man er på desværre
så det hedder vist kontanthjælp indtil du finder et job
du kunne få ledighedsydelse, hvis du stadig var på sygedagpenge

men held og lykke med at finde et job
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-01-2011, 18:10   #3
Garfield
Hvor skulle jeg ellers være
 
Garfields avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-05 2010
Lokation: Fyn
Indlæg: 196
Styrke: 14
Garfield er ny på vejen
ja det er korrekt som skrevet over, hvis du er på kontanthjælp når du bliver tilkendt flex beholder du den ydelse indtil du har arbejdet i 9 mdr
__________________
Elsk mig mest, når jeg fortjener det mindst
for der behøver jeg det mest
Garfield er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-01-2011, 18:36   #4
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
Hej Fishermanfo

Endnu en stemme på vægtskålen: Intet andet end kontanthjælp til dig før du får et arbejde og dermed løn.
Men se det fra den lysere side: Nu er du tilkendt flexjob og kan komme igang med at søge, så der er håb.

Nå, jeg skriver på grund af det med økonomien.

Har du kronikertilskud? Ellers skal du se at få bedt din behandler om at søge det for dig. Det vil gøre at du "kun" skal betale 3555 kr. om året selv.
Du kan se en oversigt over det her: http://www.birkeroed.apotekeren.dk/m...lskud2011.html
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-01-2011, 21:06   #5
Road66
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 10-12 2009
Indlæg: 132
Styrke: 15
Road66 er ny på vejen
Hypotetisk...tænker jeg, hvad hun ville få, hvis kommunen havde fortsat hendes virksomhedspraktik. Således at hun var på revalidering da de visiteret hende til flexjob

Ville hun så ikke kunne få ledighedsydelse??

Hvis det er tilfældet, ville jeg nok anke sagen omkring stop af revalidering...Hvad siger I andre??
Road66 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-01-2011, 05:15   #6
fishermanfo
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 13-01 2011
Indlæg: 8
Styrke: 0
fishermanfo er ny på vejen
mange tak for svar. ang anke af virksomhedspraktik, er det så ikke forsent ? sjovt nok , da jeg sad til samtale med sagsbehandler, og hende jeg havde da jeg fik revalidering, der sagde de, at det kun ville være et par mdr højst, jeg skulle på kontanthjælp, kun indtil jeg havde fået tilkendt flexjob, men det passer så ikke, øv hvor er livet surt, det er ikke sjovt at være syg, og slet ikke sjovt, når det gør en , mere syg, og man så ikke har råd til at få behandlinger og medicin. Jo jeg for kronikertilskud til noget, men desværre , er det ikke alt medicin, der er tilskud til, og efterhånden, bliver det mere og mere, der ikk er tilskud til.så listerne, som er mange, da jeg hos lægen sidst, og hun ryster også på hovedet af det, for det gør jo, at man ikke får det medicin, man har brug for..
fishermanfo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-01-2011, 10:42   #7
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Jeg kan ikke de der § men syntes at have læst flere gange her inde at klare man ikke sin revalidering,så kommer man på kontant hjælp.

Nogle sagsbehandler forsøger at forlænge praktiker eller hvad men er i gang med for at holde borgeren i den højer ydelse så ænge som muligt.

Du skal lige vide at fra kontakthjælp til flexjob,der skal du så have været i job 9 månder for at få ledighedsydelse ved en evt.fyring
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-02-2011, 23:32   #8
fishermanfo
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 13-01 2011
Indlæg: 8
Styrke: 0
fishermanfo er ny på vejen
Er der nogen af jer, der har gode henvisninger, til steder, for jeg evt vil kunne finde sider, hvor folk søger efter arbejdskraft, af folk , i flexjob ?
fishermanfo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-02-2011, 23:37   #9
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af fishermanfo Se meddelelser
Er der nogen af jer, der har gode henvisninger, til steder, for jeg evt vil kunne finde sider, hvor folk søger efter arbejdskraft, af folk , i flexjob ?
www.ijobnu.dk
Derinde er der lige nu noget fra Manpower (godt initiativ!):
http://www.ijobnu.dk/sw45109.asp

www.jobindex.dk

brug google.dk og skrive "fleksjob" eller "flexjob"....

Det er bare om at være kreativ. Man kan også søge uformelt....
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-02-2011, 00:02   #10
cl8
Hjemmevant på K10
 
cl8s avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-04 2007
Indlæg: 225
Styrke: 18
cl8 er rigtig godt på vej
Hvis din jobplan under revalidering blev afbrudt bliver man henvist til kontanthjælp.

Mener at have læst at din praktik ikke kunne forlænges? Hvad var årsagen til dette, var det virksomheden? Eller løb din jobplan ud?

Der skal være et mål med en revaliderings jobplan, som skal føre til ordinær beskæftigelse - var der ikke dét må kommunen have lavet en fejl og jeg ville klart skyde en klage afsted... De må slet ikke bevillige en revalidering uden en realistisk jobplan som du skal underskrive...

Stort tillykke med fleksbeviset! Det må være en lettelse, bortset fra den økonomiske side af det...
Kan kun opfordre dig til at søge uopfordret alle de steder du kan se dig selv arbejde - brug de kontakter du har!
Pøj pøj
cl8 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
hvilken ydelse får man på flexjob gitte kirk Spørgsmål ang fleksjob 14 21-06-2011 16:09
Hvilken ydelse?? tumnus Alt det andet 5 13-04-2011 14:15
hvilken ydelse når i aktivering? sane Alt det andet 5 31-10-2009 11:00
hvilken ydelse under ansøgning om fleksjob? Kvinde30 Spørgsmål ang fleksjob 12 18-04-2009 20:16




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:14.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension