K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Lægekonsulenternes Rolle

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Lægekonsulenternes Rolle Her vil vi sætte fokus på lægekonsulenters rolle i de kommunale sager.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 04-05-2009, 19:52   #11
pruttenQ34
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 16-01 2008
Indlæg: 303
Styrke: 17
pruttenQ34 er ny på vejen
for jeres svar*SSSSS*
pruttenQ34 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-05-2009, 19:59   #12
pruttenQ34
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 16-01 2008
Indlæg: 303
Styrke: 17
pruttenQ34 er ny på vejen
okey ja det kan da godt være...!! men det sgu ikke rart aligevel..dog ikke så slemt som først antaget men gør sgu ondt få sådan en melding fra en der ikke har snakket med mig overhovedt**jeg kan så være glad for jeg har en beskæftigelses rådgiver der kender de andre personer der har været på min sag...havde jeg en helt ny der ikke kendte til mig hørt om mig osv aner man ikke hvor den var endt...puha*
pruttenQ34 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-05-2009, 20:43   #13
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Prutten for min del så tror jeg heller ikke at du har noget at frygter men jeg ville nu alligevel klage over den lægekonsulent hvis det var mig ...

Ikke fordi jeg tror det kan skade dig eller at du ikke har orden i dine ting men fordi der kommer flere efter dig som for hvem det kan få katestrofale følger at der sidder sådan en emsig lille lægekonsulent der ikke kender regler og love..


Jeg ville kort og godt sende en klage over kommentar til Borgmester, sagsbehandler, kommunalbestyrelse--

Jeg ville skrive noget i stil med
Citat:


Da jeg har fået aktindsigt i mine papir fra kommunen kan jeg konstatere at lægekonsulent har skrevet (citer ) jeg vil hermed gøre kommune og lægekonsulent opmærksom på at dette er en lægekonsulent der overskrider sine beføjelser og som øjensynlig ikke kender reglerne på området.

Jeg finder det forkasteligt at man skal læse sådanne ting i sine papir fra en lægekonsulent der ikke har beføjelser ej heller belæg for at udtale sig sådan om hverken mig eller mine børn .

Jeg kan oplyse om at mine børn og jeg i forvejen er i kontakt med kommunen (skriv her med hvem og hvorfor) og at der ikke er nogen tvivl om at jeg kan varetage mine børns tarv.

Samtidig gør jeg opmærksom på at der i står i vejledning
Skrivelse med orientering om lægers rolle i sager om førtidspension 2003

1. Lægekonsulenter

Lægekonsulenten er en administrativ medarbejder ansat af kommunen, som har til opgave at bistå myndigheden med at klarlægge indholdet af andre lægers udtalelser. Lægeattesterne i sagen skal indeholde de nødvendige og tilstrækkelige oplysninger. Hvis oplysningerne ikke er tilstrækkelige, har lægekonsulenten til opgave at pege på, hvilke helbredsoplysninger der mangler. Lægekonsulentens opgave er ikke at indhente de manglende oplysninger eller efterprøve andre lægers oplysninger ved at undersøge borgeren selv. Lægekonsulenten kan også bistå kommunen med at afdække eventuelle skånebehov, som der skal tages hensyn til ved borgerens eventuelle tilbagevenden til arbejdsmarkedet.


Skulle i drage min oplysning i tvivl beder jeg jer om at læse følgende link

https://www.retsinformation.dk/Forms....aspx?id=86668

https://www.retsinformation.dk/Forms....aspx?id=19809

Samtidig skal jeg pointere at da hverken skole, kommune, egen læge eller andre i systemet som jeg har kontakt til har noget som helst at udsætte på min evne som forældre finder jeg lægekonsulentens udtaleser krænkende og som utidig indblanding i noget som vedkommen har absolut ingen kendskab til, ligeledes stiller jeg mig uforstående over for at det ikke fremgår af andre papir så som ressourceprofil o.a. at han udtaler sig som han gør -

Denne skrivelse bedes lægges ind i min sag og samtidig beder jeg om at få slettet lægekonsulentens udtalelser og hvis dette ikke kan lade sig gøre så en forklaring på hvordan i alverden han er kommet frem til dette samt hvad hans beføjelser til denne utidig indblanding er
Igen ikke fordi jeg på nogen måde tror at du er i fare , men jeg bliver sq så pist når det drejer sig om små dumme mænd i hvide kitler der tror de kan tillade sig alt skriver sådan noget og som du selv skrev , så gik du helt bagom dansen da du så det skrevne ---

Men tænk på hvor mange andre en sådan lægekonsulent sidder og skriver sådan om , personer der måske ikke ved at de kan få aktindsigt og som derfor aldrig finder ud af hvad idioten sidder og skriver om dem...

Derfor vil jeg holde på at vi alle hver som en med det samme vi opdager sådanne ting skal skrive til vores kommuner og markere at vi ikke gider at finde os i den måde de behandler os på ... Om du vil det er jo helt op til dig selv men jo flere der handler på ulovligheder og viser at det er slut nu , jo større chance er der for at få det stoppet for jeg tvivler på at kommunerne gider at blive ved at bruge deres ressourcer på at undersøge ting og skrive tilbage til borgere ...

Det mindste vi kan forlange er sq respekt for vores personer og at de kommuner og lægekonsulenter overholder gængse lovgivning
  Besvar med citat
Gammel 04-05-2009, 20:51   #14
pruttenQ34
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 16-01 2008
Indlæg: 303
Styrke: 17
pruttenQ34 er ny på vejen
rigtigt nok heidien....!!
jeg venter på svar fra aktøren på min profil og min beskæftigelses vejleder,derefter må jeg klage over det...bliver bare hlt opkogt over sådan noget og er træt af klage og klage...tænker borgmesteren snart er træt af mig...!!tusinde tak for oplægget til en klage,det vil jeg bruge*:-) jeg er faldet lidt mere ned efter fået ytret mig herinde
pruttenQ34 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-05-2009, 09:05   #15
pruttenQ34
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 16-01 2008
Indlæg: 303
Styrke: 17
pruttenQ34 er ny på vejen
mail fra beskæftigelses vejleder

hejsa igen vil bare lige vise jer den mail jeg idag modtog fra min søde beskæftigelses vejleder....er så glad for hun er en af de gode......jeg spurgte hende hvorfor jeg ikke havde fået det afvide og set før nu og at jeg var rystet og herregal...:


Hej

Det har jeg ikke af den årsag, at jeg for det første ikke mener lægekonsulenten skal gå ind og vurderer på din forældreevne, og jeg havde / har tænkt mig at vende det med Teamet / team-lederen, så lægekonsulenten kan få besked om, hvad hans arbejde består i - han skal rent faktisk kun "oversætte" de lægepapirer der er, med mindre man anmoder om andet.

For det andet, er jeg ikke enig i hans vurdering...

For det tredje, så skal man vurderer om der er oplysninger der er mere til skade en gavn at blive oplyst om, og da jeg ved hvordan du har det i forhold dine børn, og at du forsørger at gøre alt hvad du kan for at de har det godt og, jeg derfor tænkte, hvis du får det "kastet i hovedet", så vil det være at påvirke dine personlige værdier...


hun kunne også godt forstå jeg ville klage og ville snakke med aktøren om dette,så jeg kan få tilsendt en klagevejledning....er herregal på den idiot og gad hellere end gerne snakke med ham personligt så han kan fortælle mig hvad han ligge til grund da jeg har studeret min profil og der står det stik modsatte med hensyn til mine børn arrgg

Sidst redigeret af pruttenQ34; 05-05-2009 kl. 10:28.
pruttenQ34 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-05-2009, 10:29   #16
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
prutten det var et godt brev at få hold godt fast i det , det er hele den dokumentation du har behov for hvis der på et tidspunkt skulle opstå noget

Og at du stadig vil klage det syntes jeg er godt , stadig af hensyn til dem der kommer efter dig og som har en mindre ansvarlig vejleder end du har
  Besvar med citat
Gammel 05-05-2009, 11:31   #17
pruttenQ34
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 16-01 2008
Indlæg: 303
Styrke: 17
pruttenQ34 er ny på vejen
nemlig heidien...tænker jeg også på.....har ligeledes spurgt indtil om det muligt få en personlig samtale med den idiot*SSS'
pruttenQ34 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-05-2009, 11:48   #18
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af pruttenQ34 Se meddelelser
nemlig heidien...tænker jeg også på.....har ligeledes spurgt indtil om det muligt få en personlig samtale med den idiot*SSS'
Jeg tror at jeg ville foretrække at SKRIVE til ham.
Hans navn fremgår sikkert af dine papirer, og så må det kunne afleveres på kommunen.
Jeg ville være bange for, at han ved en samtale vil snakke udenom, og komme med en masse "gode" undskyldninger og forklaringer.
Hvorimod hvis du SKRIVER, og selvfølgelig beder om et skriftligt svar, så kan du, om nødvendigt, overveje, at klage over manglende eller ikke fyldestgørende svar.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-05-2009, 09:16   #19
pruttenQ34
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 16-01 2008
Indlæg: 303
Styrke: 17
pruttenQ34 er ny på vejen
ja du har ret trold*SSS*men nu tror jeg bare jeg klager over ham og får mit svar derigennem*SSS*
tak for jeres svar
pruttenQ34 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-05-2009, 09:18   #20
pruttenQ34
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 16-01 2008
Indlæg: 303
Styrke: 17
pruttenQ34 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hejdien Se meddelelser
Prutten for min del så tror jeg heller ikke at du har noget at frygter men jeg ville nu alligevel klage over den lægekonsulent hvis det var mig ...

Ikke fordi jeg tror det kan skade dig eller at du ikke har orden i dine ting men fordi der kommer flere efter dig som for hvem det kan få katestrofale følger at der sidder sådan en emsig lille lægekonsulent der ikke kender regler og love..


Jeg ville kort og godt sende en klage over kommentar til Borgmester, sagsbehandler, kommunalbestyrelse--

Jeg ville skrive noget i stil med

Igen ikke fordi jeg på nogen måde tror at du er i fare , men jeg bliver sq så pist når det drejer sig om små dumme mænd i hvide kitler der tror de kan tillade sig alt skriver sådan noget og som du selv skrev , så gik du helt bagom dansen da du så det skrevne ---

Men tænk på hvor mange andre en sådan lægekonsulent sidder og skriver sådan om , personer der måske ikke ved at de kan få aktindsigt og som derfor aldrig finder ud af hvad idioten sidder og skriver om dem...

Derfor vil jeg holde på at vi alle hver som en med det samme vi opdager sådanne ting skal skrive til vores kommuner og markere at vi ikke gider at finde os i den måde de behandler os på ... Om du vil det er jo helt op til dig selv men jo flere der handler på ulovligheder og viser at det er slut nu , jo større chance er der for at få det stoppet for jeg tvivler på at kommunerne gider at blive ved at bruge deres ressourcer på at undersøge ting og skrive tilbage til borgere ...

Det mindste vi kan forlange er sq respekt for vores personer og at de kommuner og lægekonsulenter overholder gængse lovgivning


heidien...tusinde tak fordi du gad skrive sådan en klage for mig...jeg har kopiret den og sendt den videre... kunne ikke selv have formuleret den så godt*SS*
pruttenQ34 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Mine børn er blevet såret af at se mig fuld. Hvad gør jeg ?!! Enteneller Alt det andet 53 12-05-2012 20:20
Jeg vil være glad, mine børn savner mig.. Hanna Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 18 05-11-2010 14:22
753 fattige børn.... buster Politik og Samfund 0 13-03-2010 03:22
Børn Forsyg Dit og Dat 4 28-04-2009 18:54
komunens lægekonculent pruttenQ34 Dit og Dat 4 10-09-2008 18:33




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:58.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension