K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 06-07-2011, 11:17   #21
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Jesper_dk Se meddelelser
Det kan godt være der er jobs,hvor man ikke vil ansætte vedkommende pga udseendet MEN vedkommende er da stadig til rådighed.
Mvh Jesper
Det er jo så det der er det store spørgsmål.

Hvis man gang på gang får afslag på en jobansøgning og afslaget hver gang er begrundet i, at et langt skæg ikke er foreneligt med jobbet og man totalt nægter at fjerne skægget, eller studse det, står man så til rådighed?

Hvis nu vi forestiller os, at der i en by bygges et kæmpe laboratorium, de skal bruge en masse arb.kraft, også ikke-uddannede, men på laboratoriet er der en dress-kode der sige "hvide bukser+overdel".

Hvis jeg så pure nægter, at gå i andet end cowboybukser og dermed ikke kan få job på laboratoriet, står jeg så til rådighed for arb.markedet?
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-07-2011, 21:09   #22
Vej86
Afhængigheds tegn af K10
 
Vej86s avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-09 2010
Lokation: Verden
Indlæg: 384
Styrke: 14
Vej86 er ny på vejen
OM du gør kommer an på øjet der ser på det Jeg ville ikke gøre ting der er meget langt fra hvad jeg mener er rimeligt i forholde til et arbejde Jeg har langt hår og jeg vil ikke la det klp bare for at komme i arbejde. SÅ måtte jeg gøre noget ved altså tage et net på Men jeg vil ikke gøre det bare for at komme i arbejde. KAN så ikke lide at blive klp bliver kun gjort når 2 gange om året
__________________
Så er der tid til at tage en længere pause fra k10. Håber det går godt med jer der ude Der flere ting som kræver mig sø som mit eget handicap og min sygdom
Vej86 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-09-2012, 22:03   #23
Lady_Kildare
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 06-02 2012
Lokation: -
Indlæg: 8
Styrke: 0
Lady_Kildare er ny på vejen
Hvem bestemmer egentlig hvad der er aparte og hvad der er normalt?
F.eks. synes jeg at de stift-smilende og meget sminkede damer i Magasin er aparte.
Eller de oversmarte metroseksuelle salgsliderlige og meget pågående sælgere er en frastødende joke.

At bede en mand om at rage sit skæg af for at kunne få et job er direkte diskriminerende.
Arbejdsgiveren kan formulere det på en anden måde. Han kan sige at her i firmaet er dresscode dette, efterfulgt af forklaring.
Hvis den jobsøgende ikke ønsker at uniformere sig med dresscode, så er det helt hans sag.
Man kan ikke bagefter sige at han ikke står til rådighed for arbejdsmarkedet.
For hvor går grænsen?
Jeg hørte en gang om en arbejdsgiver som fravalgte en kommende medarbejder fordi hun havde en lille næsering. Og det var endda et håndværkerjob!
Hvad nu hvis kravene går i den krænkende retning. "Her i firmaet er dresscode at du går i kropsnært tøj og lårkorte nederdele".
Står man så heller ikke til rådighed for arbejdsmarkedet, hvis man ikke ønsker at udstille sin krop?
Jeg synes at det direkte er en krænkelse af ens personlige frihed at man skal tilpasse sig visse menneskers normer, for at kunne stå til rådighed.
Arbejdsgivere kan have mange sære præferencer og det er vel ikke dem der dikterer hvad der er normalt?
Lady_Kildare er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-09-2012, 23:58   #24
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Vil lige minde om at denne tråd er over et år gammel...

Selvom den nok er ret oppe i tiden her efter den kære Simon Emil's modetip til de arbejdsløse...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Arbejdsmarked pension nokaldrig Alt det andet 1 05-07-2012 08:38
Hej ..hvordan kan man søge om revalidering! hvis man ikke har været på arbejdsmarked shogun Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 5 30-03-2012 13:18
Det rummelige arbejdsmarked? Retssag :( Morgause Politik og Samfund 0 24-09-2009 08:38
For syg til arbejdsmarked for rask til pension zuza Det er da strengt ! 0 25-02-2008 15:16
EU om det rummelige arbejdsmarked, fattigdom osv. zuza Et godt link! 0 22-02-2008 02:29




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 04:23.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension