K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 10-06-2012, 01:42   #1
Multe
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 1.634
Styrke: 16
Multe er ny på vejen
Sidste nyt fra taberne...

Godt "forbryderen" er kommet tilbage til de andre tåber...

Citat fra BT:
Sass til danskerne: Nu kommer de rigtig barske reformer

Henrik Sass klar i spyttet: Reformknæk betyder barske reformer

Hr. og fru Jensen kommer til at mærke de kuldsejlede trepartsforhandlinger på egen pengepung og velfærd.

Forude venter nemlig en hård økonomisk kurs for at kompensere for de fire milliarder kroner, som statskassen skulle have haft tilført med en trepartsaftale. Men som altså nu ser ud til at måtte findes på anden vis. For ét er sikkert: Pengene mangler, og de skal findes for at få statens husholdningsregnskab til at gå bare nogenlunde op.

Det fastslår Socialdemokraternes gruppeformand Henrik Sass Larsen i Jyllands-Posten.

- Vi har ikke bedt folk om at arbejde mere, fordi vi er sadister, men fordi der skal være råd til at skabe vækst i det offentlige, så vi har råd til vores sundhed og vores uddannelser. Når man siger nej til det, er alternativet ikke at gøre ingenting. Alternativet bliver barske reformer, hvor vi kommer til at skære voldsomt ned på vores fælles velfærd, siger Henrik Sass Larsen.
Citat slut.


Hvorfor har de Røde tabere ikke fantasi til at tænke lidt kreativt... -hvorfor kan der fx ikke hentes penge hos/ved: større afgift på Nordsøolien, afgift på lystbåde, "millionærskat", afgift/moms på aktiehandel osv. osv. osv. -ifølge mine beregninger kunne der hentes det dobbelte hvis man ville bruge hovedet over snegleniveau


Husk: Tidligere erhvervet viden... -er ikke nødvendigvis fremtidsorienteret



.
__________________
Hva' man har, det har man... -resten ka' de vise som respekt!
Multe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-06-2012, 02:57   #2
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
fordi de er en stor flok kujoner, andet svar er der ikke på dit spørgsmål, for tro ikke at de er så dumme at de ikke godt ved den slags muligheder er til stede... de TØR ikke, anden grund er der ikke.

Meen lad os nu se om det ikke er mere et forsøg på at true med de udtalelser, end der er magt bag ordene for sidst jeg så efter gik det faktisk ganske godt for den Danske økonomi, så jeg er ikke så bange, ud over at han jo altså skal have et flertal for at gennemføre noget som helst.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-06-2012, 10:20   #3
Papaya
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 26-05 2012
Indlæg: 176
Styrke: 12
Papaya er ny på vejen
Jeg forstår simpelthen ikke regnestykket, hvorfor skal dem i arbejde tvinges til at arbejde mere for at få flere penge i kassen, når os der ikke er i job, ikke kan finde noget og faktisk går rundt på statens regning.

Der må være nogle høje herrer der ikke kan regne, og implcit siger at os der ikke har job, ikke ønsker eller magter at have det.
Papaya er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-06-2012, 10:35   #4
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Ja det må bedre kunne svare sig og får dem uden job i arbejde
rigtig mange som er i arbejde, de har mere end 37 timer i forvejen

men afgifter det er de gode til. hvor det er de svagste som bliver ramt af dem
synes faktisk alt i alt S og SF er langt værre end blå blok har været i 10 år

de rammer nemlig hele tiden dem som ligger ned, med refomer på fleks og pension
skattereform og kontanthjælpreform.
godt min stemme ikke gik til den omvendte Robin Hood Helle Thorning

men advarede alle her på k10 inden der var valg
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-06-2012, 10:57   #5
Pedro
Skal snart betale husleje på K10
 
Pedros avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-06 2010
Lokation: Nordjylland
Alder: 66
Indlæg: 704
Styrke: 14
Pedro er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
Ja det må bedre kunne svare sig og får dem uden job i arbejde
rigtig mange som er i arbejde, de har mere end 37 timer i forvejen

men afgifter det er de gode til. hvor det er de svagste som bliver ramt af dem
synes faktisk alt i alt S og SF er langt værre end blå blok har været i 10 år

de rammer nemlig hele tiden dem som ligger ned, med refomer på fleks og pension
skattereform og kontanthjælpreform.
godt min stemme ikke gik til den omvendte Robin Hood Helle Thorning

men advarede alle her på k10 inden der var valg
Ja, det er fint nok med advarsler og gode råd, men som bekendt, er der meget, der skal prøves på "egen krop" før det fiser ind.

Man må sige, at det efterhånden er feset ind for de fleste FTPér, kontanthjælpsmodtagere m.fl, at det nok var det forkerte sted krydset blev sat.
Godt nok, har jeg selv stemt på en "anden skrap dame", men har egentlig altid tidligere følt mig solidarisk med S.

Men den solidaritet er hermed ophørt.
Pedro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-06-2012, 11:07   #6
Debutanten
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-12 2011
Lokation: Hillerød komune
Indlæg: 235
Styrke: 13
Debutanten er ny på vejen
Jeg tror at grunden til at dem som er i arbejde skal arbejde mere i virkeligheden er et udtryk for at der er alt for få jobs.
Debutanten er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-06-2012, 11:08   #7
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
...
men afgifter det er de gode til. hvor det er de svagste som bliver ramt af dem
synes faktisk alt i alt S og SF er langt værre end blå blok har været i 10 år

de rammer nemlig hele tiden dem som ligger ned, med refomer på fleks og pension
skattereform og kontanthjælpreform.
godt min stemme ikke gik til den omvendte Robin Hood Helle Thorning

men advarede alle her på k10 inden der var valg
Det er super godt at vi fik en ny regering som kludrer i alt fordi på den måde danskere blive enlig opmærksom på hvor korrupt det hele i DK er og folk blive mere beviste om hvad politik går ud på.

Det er kun illusion at tro på, at hvis den gammel regering blev ved magten så solen ville skinne året rundt, ja… sådan ville det gå for dem som har raget til sig i de sidste 10 år.

Den ny regering har indgået alle mulige aftaler med den gamle bag folkets ryg og det forpligter.
Hold B, som vi hører til vil få det lige så svært udenset hvilken regering vi har eller vil få.

p.t.
Hvorfor banker ( Nordea ) har travlt med at opfordre kunder til at holde sig væk fra obligationer og i stedet have kolde kontanter på sine bankkonti…..???

http://www.dr.dk/Nyheder/Penge/2012/...0.htm?rss=true

Sidst redigeret af Karo; 10-06-2012 kl. 11:11.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-06-2012, 11:16   #8
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
ja det er skræmmende - at de røde skærer ned hos dem der har mindst...det minder ikke om rød politik..
hver 5 -ja hver 5 er kun tilfreds med regeringen...det siger da lidt..må indrømme at jeg der kommer fra blå blok savner vko....

de her lever i en anden verden og får de ike snart noget op ad hatten - el.ka de godt rejse til syden med deres pension..

selvom jeg ikke er fagforeningsfreak synes jeg det var godt de bremsede regeringen i trepartsforhandlingerne..
men de skal passe på med at gi firmaer mere afgifter - for væk er de...og jeg må indrømme at dem der arbejder 8o timer også selv skal ha noget ud af det - el.gider de jo heller ikke mere..
godt de har fået en på hatten - de røde...det burde-ja burde få dem til at vågne op

stribe ftp
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-06-2012, 13:02   #9
halse
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2008
Indlæg: 883
Styrke: 17
halse er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Papaya Se meddelelser
Jeg forstår simpelthen ikke regnestykket, hvorfor skal dem i arbejde tvinges til at arbejde mere for at få flere penge i kassen, når os der ikke er i job, ikke kan finde noget og faktisk går rundt på statens regning.
Fordi regeringen og Dansk Industri , arbejder målrettet hen imod at få arbejdsløsheden banket i vejret ( de siger det bare ikke højt ).

En forøgelse af arbejdstiden vil uvægerligt føre til masseafskedigelser. Færre mennesker skal udføre samme arbejdsmængde. Øget ledighed skaber lønpres , som dernæst styrker dansk industris konkurrenceevne , og medfører massive milliardbesparelser på den offentlige lønkonto.
På denne post vil det offentlige kunne spare rigtig mange milliarder.


Udgifterne til overførselsindkomster vil selvfølgelig stige , men ikke nær så meget som nogle kunne tro.
Titusinder er grundet formue og familieforhold , slet ikke berettiget til offentlig hjælp.

Dagpengesatsen er tillige nedsat ( relativt ) betragteligt i forhold til tidligere , og perioden ligeså.
Tidligere kunne man gå på dagpenge i ubegrænset tid , oven i købet til en ( relativ ) højere sats. Den er gennem de sidste ca. 30 år trinvist sat ned til to år.

Derudover kan aktiverede arbejdsløse jo være en sand guldgruppe i sig selv , og ikke nødvendigvis kun en belastning for samfundet.
halse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-06-2012, 13:29   #10
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af halse Se meddelelser
Fordi regeringen og Dansk Industri , arbejder målrettet hen imod at få arbejdsløsheden banket i vejret ( de siger det bare ikke højt ).

En forøgelse af arbejdstiden vil uvægerligt føre til masseafskedigelser. Færre mennesker skal udføre samme arbejdsmængde. Øget ledighed skaber lønpres , som dernæst styrker dansk industris konkurrenceevne , og medfører massive milliardbesparelser på den offentlige lønkonto.
På denne post vil det offentlige kunne spare rigtig mange milliarder.


Udgifterne til overførselsindkomster vil selvfølgelig stige , men ikke nær så meget som nogle kunne tro.
Titusinder er grundet formue og familieforhold , slet ikke berettiget til offentlig hjælp.

Dagpengesatsen er tillige nedsat ( relativt ) betragteligt i forhold til tidligere , og perioden ligeså.
Tidligere kunne man gå på dagpenge i ubegrænset tid , oven i købet til en ( relativ ) højere sats. Den er gennem de sidste ca. 30 år trinvist sat ned til to år.

Derudover kan aktiverede arbejdsløse jo være en sand guldgruppe i sig selv , og ikke nødvendigvis kun en belastning for samfundet.

Halse jeg vil så gerne komme med en positiv bedømmelse af dit indlæg men jeg ved ikke hvor jeg kan gøre det.

Måske web kan hjælpe…. På forhånd tak.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Sidste chance: Bydelreporter kurset, for sidste gang. SidselK Nyttigt at vide for Førtidspensionister 2 12-08-2013 13:46
Min sidste dag :) Helle Smith Dit og Dat 23 03-08-2010 13:17
"Sidste chance for de sidste" zuza Politik og Samfund 0 10-03-2008 11:48
Sidste nyt.... Brittaf Jeg har fået job. 3 05-03-2008 20:54
Udryd taberne og betal mindre i skat Antoniette Dit og Dat 11 06-11-2007 11:56




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:01.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension