K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 04-06-2012, 15:42   #11
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
aktivering er der intet galt med for raske på kontanthjælp
man skal yde noget for en ydelse, hvis man ikke er syg
desværre er det jo sådan en masse lever af kontanthjælp, uden der bliver stillet nogle ordenligt krav.
om man kan lide det eller ej

igen er problemet som jeg har sagt mange gange.
hvorfor skal sygemeldt have kontanthjælp, de skulle ikke være i nærhenden af det
men skal være en anden ydelse, hvor alle kan få i den periode som de er sygemeldt
uanset formue eller man er gift.
samt en kommunen skal ikke kunne få refusion på denne ydelse.
så kan det være kommunen får afklaret folk i en fart


som det er nu tror alle jo ingen penge, så kommer man i arbejde
sådan spiller klaveret ikke
men raske skal have rigtig uddannelse og ikke et papkasse kursus
eller lave papir fly
samt der skal være tilsyn med det, i dag er kommunen hammer ligeglade med hvad de indholder. da de får deres refusion.

Sidst redigeret af MTVRV1; 04-06-2012 kl. 15:45.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-06-2012, 16:03   #12
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
aktivering er der intet galt med for raske på kontanthjælp
man skal yde noget for en ydelse, hvis man ikke er syg
desværre er det jo sådan en masse lever af kontanthjælp, uden der bliver stillet nogle ordenligt krav.
om man kan lide det eller ej
...
Det er helt korrekt, men er det nu virkeligt sådan, at nogen på den politiske arena ønsker at fok komme i arbejde efter disse aktiveringer eller i stedet for disse?. Det tvivler jeg på.

Nu i stedet for de meningsløse aktiveringer folk blive sent til virksomhedspraktiker igennem flere år og få alligevel ikke en jordiske chance for en fastansættelse, bedre løn eller pentionsordninger.

Danmark har et meget stort problem, for høje lønninger og det blive/er bare en enestående chance for politikere at dumpe lønninger på, trin efter trin, netop via disse nu “meningsfulde” aktiveringer.

Om kort tid kommer flere arbejdsløse dem som er faldet ud af dagpengesystemet og den som mister arbejde og blive viklet af systemet i aktiverings maskineri.

Alt mens politikere og private blive ved med at gnide sig i hænder og grine hele vejen ned til banken.

Sidst redigeret af Karo; 04-06-2012 kl. 16:06.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-06-2012, 16:56   #13
halse
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2008
Indlæg: 883
Styrke: 17
halse er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
aktivering er der intet galt med for raske på kontanthjælp
man skal yde noget for en ydelse


Jeg er ikke tilhænger af et A og B arbejdsmarked. Hvor sidstnævnte ud over at arbejde under tariffen , skubber førstnævnte gruppe ud i arbejdsløshed og trykker lønningerne.

Du siger de arbejdsløse skal yde deres part. Ja tak , men du er som skatteborger tilsyneladende ikke indstillet på at yde din part.

Når man yder et stykke arbejde , skal man naturligvis lønnes efter gældende overenskomst.

Den førte aktiveringspolitik , har gjort det langt sværere at komme ind på det ordinære arbejdsmarked , og drevet mange mennesker ud i arbejdsløshed.

Sidst redigeret af halse; 04-06-2012 kl. 17:03.
halse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-06-2012, 17:07   #14
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
For rigtig mange år siden var jeg i en aktivering, der simpelthen var så latterlig, at jeg havde svært ved overhoved at se formålet med den.
Da jeg fik et møde med min sagsbehandler for at fortælle om mine oplevelser på aktiveringsstedet, sad hun og små grinede og forklarede det med, at aktiveringer præcis var skruet sådan sammen, at de SKULLE virke fordummende og meningsløse og at pointen var, at folk ville tage flugten og selv finde på noget bedre/smartere...

Da jeg var ung hed aktivering ''ung i arbejde'' senere blev det kaldt enten Dum i arbejde, eller Tung i arbejde, fordi tilbudet var under al kritik.

Gennem årene fik aktiveringen navnet INERFA her efter blev navnet INCITA og nu REVA.
Blot for at fremhæve dem, der køre modulaktivering, forstået på den måde, at der er flere aktiveringstilbud samlet under ét tag som ''projekt bycykel, køkken og kantine, værksted, havearbejde'' som samtidig også er forsamlingshus for direkte arbejdsprøvninger mm....
- og så er der så kommet alle de private, hvor folk bliver udsat for endnu flere sindssyge ting som ''at lære'' at skrive uopfordrede ansøgninger via telefonbogen, og dette gerne rigtig mange gange til ingen verdens nytte. Prisen på folks hoveder ligger ofte oppe omkring 15.000 - 30.000 kr for sådan en omgang lal.

Så jeg er lige som jer andre, fuldstændig overbevist om, at aktiverings ******* fortsætter. Endnu engang under nyt navn, og endnu engang uden forståelse for folks reelle problemstillinger.
Nu skal de så tilbydes uddannelse - 'amen er de helt VÆK?
De folk der oftest ''hænger fast'' i et aktiverings ******* er jo præcis dem der har andre og flere problemer end kun ledighed........

Debatten om de formålsløse og fordummende aktiveringer har jo eksisteret siden de blev indført, og der er ikke dén regering der ikke har sagt, at det skal være slut med disse aktiveringer
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-06-2012, 17:16   #15
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
det meste er spild af tid....det holder jeg på...jeg har aldrig prøvet det og kunne heller ikke tænke mig det..jrg har været på reva iog i arbejdsprøvning hos en landmand iforbindelse med fleksjob for mange år siden..

men vil give mange ret - det forsvinder ikke,men du ka sørme slippe for at komme igennem det samme 3 gange og flere sagde mette frederiksen igår..
men der vil vel altid være noget,hvad skal de el.gøre med dem de -mener skal aktiveres...
de skal jo desværre placeres et sted - men tænk alle de penge der blir brugt..

er der nogen der kan fortælle mig hvad sådan noget koster..pr.person..
jobværksted,reva osv.........det er garanteret ikke billigt..jeg har ondt af alle dem der skal igennem den mølle,det må være lidt nederen

stribe ftp
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-06-2012, 17:30   #16
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af halse Se meddelelser
Jeg er ikke tilhænger af et A og B arbejdsmarked. Hvor sidstnævnte ud over at arbejde under tariffen , skubber førstnævnte gruppe ud i arbejdsløshed og trykker lønningerne.

Du siger de arbejdsløse skal yde deres part. Ja tak , men du er som skatteborger tilsyneladende ikke indstillet på at yde din part.

Når man yder et stykke arbejde , skal man naturligvis lønnes efter gældende overenskomst.

Den førte aktiveringspolitik , har gjort det langt sværere at komme ind på det ordinære arbejdsmarked , og drevet mange mennesker ud i arbejdsløshed.
aktivering det er ikke et rigtig arbejde, så du kan ikke stille det op mod et rigtig arbejde.
ellers havde fagforeninger sagt fra, og det gør de i samme øjeblik
at en i aktivering udfører det samme arbejde som en på arbejdsmarkedet.
så det er en balace gang

så skulle man jo også have fuld løn i en arbejdsprøving
den sidste jeg skal i forhold til pension, der får jeg ikke en krone
da jeg er uden indtægt

man skal kunne modtage rigtig uddannelse og det er vejen frem
at man sidder år efter år på kontanthjælp kommer man heller ikke i arbejde af
så det er klart man skal yde noget for sin kontanthjælp
men ikke papir kursus, men rigtig uddannelse eller efteruddannelse
mens man er arbejdsløs
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-06-2012, 17:35   #17
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
men hvor mange ville kunne gennemføre en uddannelse.........

stribe ftp
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-06-2012, 17:47   #18
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af stribe Se meddelelser
men hvor mange ville kunne gennemføre en uddannelse.........

stribe ftp
netop hoved på sømmet

det er netop ikke sygemeldte

jeg hader som en i .... sygemeldt bliver henvist til kontanthjælp
de skal have en anden form for ydelse og den skal være uden refusion
så kommunen kan få travlt med at afklare folk
dog skal man have nogle klare lægepapir, man ikke kan arbejde på nuværende tidspunkt

de fleste sager drejer sig jo aldrig om at den sygemeldt skal have det bedre og få de bedste muligheder for at komme videre

et jobcenter er lavet sådan at når de ser en sygemeldt, så skal de så hurtig som muligt over på den lave kontanthjælp eller ingen indtægt som bonus
det er den eneste mulighed for at presse kommunen til en hurtigere afklaring

ergo kunne man spare rigtig mange på penge på aktivering som ikke fører til noget som helst
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-06-2012, 17:49   #19
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
aktivering det er ikke et rigtig arbejde, så du kan ikke stille det op mod et rigtig arbejde.
ellers havde fagforeninger sagt fra, og det gør de i samme øjeblik
at en i aktivering udfører det samme arbejde som en på arbejdsmarkedet.
...
Tja…. netop derfor Mette F. vil lave loven om. Jeg husker ikke om hun vil eller allerede har aftalt med ombudsmanden den lovændring....
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-06-2012, 17:57   #20
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
hun sagde igår mette frederiksen at hun først skulle til at - arbejde på sagen...sådan forstod jeg det i news...

som fru glinton sagde i københavn er uddannelse vejen frem og måske er det lidt dyrt - men ka folk klare sig selv senere hen evt bare på 3o timer - ja så¨er pengene jo godt givet ud -----modsat deres pjataktivering...

også det at de ældre -ikke ondt ment skal aktiveres er også fis i en horn lygte efter min mening

stribe ftp
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Minister: Slut med meningsløs aktivering Webmaster K10 Nyheder 0 04-06-2012 00:10
Slut med meningsløs aktivering Webmaster K10 Nyheder 0 03-06-2012 12:10
Slut med planløs aktivering. Debutanten Politik og Samfund 5 23-05-2012 13:40
Højtuddannede sendes i meningsløs aktivering gunvor Politik og Samfund 6 27-07-2011 23:58
Slut med tåbelig aktivering Webmaster K10 Nyheder 0 21-10-2010 08:00




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 03:29.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension