K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 01-02-2009, 19:25   #1
hvad sker der
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 27-10 2008
Indlæg: 4
Styrke: 0
hvad sker der er ny på vejen
Revalideringsmuligheder

Er der nogen der ved, om der er regler for, om nogle uddannelser IKKE er "godkendte" som revalideringsindsats?
Jeg er interesseret i en privat uddannelse, som koster penge (i modsætning til hvis jeg valgte en "statslig" uddannelse), men vil med min indtægt som revalident naturligvis ikke have økonomi til at finansere den selv.
Kan man som revilident få finanseret BÅDE en privat uddannelse OG samtidig få dagpenge/revalideringsydelse?
Har ikke talt med min sagsbehandler om det. Hun modarbejder kun, og jeg vil derfor gerne vide på forhånd, hvor jeg står / hvilke rettigheder jeg har, når jeg skal fremlægge mit bud på ren revalideringsplan for hende.
På forhånd tak for hjælpen :-)
hvad sker der er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-02-2009, 23:25   #2
bmdc
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-12 2007
Indlæg: 533
Styrke: 17
bmdc er ny på vejen
Jeg syntes du skal gå ind under Google og skrive revalidering, så kommer det forhåbentlig frem det du ønsker at vide. Der er også satser på ydelsen som du modtager hvis du kommer ind under revalideringen.

Håber du kan bruge det

bmdc
bmdc er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-02-2009, 00:33   #3
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Jeg har da hørt om nogle, der har fået betalt en privat uddannelse.

Så det er muligt.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-02-2009, 11:13   #4
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Du kan godt få revalidering til en privat udd, der står intet sted at man ikke kan, og får du af vide at du ikke kan eller at du skal tage en udd fra en bestemt gruppe:
Bed om at få den § der siger at du ikke må få reva til privat udd, OG om den § der siger at du skal tage inden for en bestemt gruppe.
Bed ved den søde grød om det på skrift (dvs skriv et brev med det og gem en kopi, skriv evt kopi på det du sender til kommunen, så du kan bevise at du har spurt, og altså IKKE har fået de §§ udleveret. (Er du rigtig smart giver du kommunen en tidsfrist på fx 10 dage til at svare, og skriver at hører du intet forventer du at du kan starte på udd (navn og sted) den og den dato, som revalidend med fuld revaliderings ydelse (altså hvis du er berettiget til fuld ydelse)... så skal du nemlig se dem arbejde hurtigt *gg*)
Når du så får afslag (accepter IKKE et mundtligt, få det på skrift, og husk at bede om at få på skrift efter hvilke §§ afslaget gives) så har du noget at holde en anke i, du vil have fat i en MEGET lang ende. Det er besværligt men kan betale sig, også i det lange løb.

MEN der er altså nogle kriterier der skal opfyldes, fx må udd´en IKKE vare mere end 5 år, siger loven, kommunerne siger 3, og kun hvis noget virkelig taler for mere end 3 år kan man være heldig, dog vil jeg fraråde at du forsøger med mere end 3 år, for det vil gøre din før så lange ende en hel del kortere også ved en evt anke.
Du kan naturligvis kun få en ydelse, og IKKE få betalt engangsbeløb til studie betaling, der med mener jeg, hvis du fx skal hoste op med 5000 bare for at få lov at gå på skolen, dem skal du altså selv finde af din reva-ydelse (eller låne dig til) og er bøger urimeligt dyre i forhold til en tilsvarende offentlig udd, skal du heller ikke lige regne med at få dem alle betalt, er der en tilsvarende offentlig udd, kan og må de gå ind og se på hvad bøgerne koster der, lige så kan du ikke få betalt evt ophold på et kolligie, det skal du selv betale.

Mht bøgerne, da jeg i sin tid, fik dem betalt, SKULLE jeg vise en kvittering på købet (smadder dumt sys jeg, for så kunne jeg ikke bare købe dem brugt, og snolre resten op *gg* men fair nok enlig) det nemmeste for mig var faktisk at gå i den nærmeste boghandel, bestille dem hjem, få bestillings seddel med priser, få forventet hjemkomst dato på skrift, sende det til kommunen, så havde jeg pengene på min konto den dag bøgerne ville komme, efterfølgende skulle bonen så sendes til kommunen.
Transporten (som altså er den billigste offentlige transport dvs månedskort til bus eller tog) skulle jeg selv ligge ud, sende bon til kommunen og der gik en uges tid, så havde jeg pengene.

Sidst redigeret af LUM; 02-02-2009 kl. 11:20.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-02-2009, 01:05   #5
hvad sker der
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 27-10 2008
Indlæg: 4
Styrke: 0
hvad sker der er ny på vejen
Tak for jeres svar. Det er utroligt, som folk herinde tager sig tid til at hjælpe hinanden.
Jeg har selvfølgelig googlet "revalidering".:-) Det, mit spørgsmål gik på, var, om jeg udover min revalideringsydelse (altså de penge jeg skal leve for) OGSÅ kunne få betalt en uddannelse, som ikke er offentlig men derimod privat.
Det er "zuza" og "LUM" ikke helt enige om, så vidt jeg kan læse? Jeg vil som revalident ikke have råd til selv at betale den private uddannelse, jeg har kig på, desværre, så jeg håber, at "zuza" har ret :-)
Mht. transportudgifter, så har min fagforening sagt, at man får laveste befordringsfradrag. Hvis man vælger at benytte egen bil, hvordan skal man så kunne fremvise bon for tog/bus? Hmmmm. "LUM"; er du sikker på, at det kun er bus eller tog, man kan få betalt? Ikke tilskud til benzin?
Igen, tusind tak for jeres svar
hvad sker der er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-02-2009, 01:15   #6
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Jeg kan ikke lige henvise til et link, men jeg mener at huske, at nogen har fået bevilget et sted mellem 60-80.000 til en et-årig frisøruddannelse.

Så jo, det er muligt, men sikkert meget, meget svært at få bevilget.

Men ellers kan du tjekke under nyttige links og tjekke lovgivning.

Du kan tjekke her under kapitel 6.

https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=113596

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield

Sidst redigeret af zuza; 03-02-2009 kl. 01:21. Årsag: tilføjet link
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-02-2009, 01:47   #7
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Du kan også få dækket til egen kørsel, eller dækket er så meget sagt. Det har din fagforening helt ret i.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-02-2009, 17:38   #8
Asbjørn
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 01-02 2009
Lokation: vestsjælland
Indlæg: 26
Styrke: 16
Asbjørn er ny på vejen
Lån/køb Revalideringshåndbogen

Har haft stor glæde af at læse i Revalideringshånbogen, mener den bliver løbende opdateret og giver svar på de mest almindelige spørgsmål.
Revalidering giver masser af muligheder, både privat og offentlig, så vidt jeg husker er begrænsningen blot at den uddannelse man vælger, giver ca. samme niveau som det job man ikke kan bestride mere.
Man er berettiget til løn eller dagpenge, kan også være et mix af løn og supplerende ydelse, kørepenge og alle udgifter der knytter sig til den uddannelse man vælger.
Asbjørn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-02-2009, 08:55   #9
Dorthemusen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 14-02 2008
Lokation: København
Alder: 42
Indlæg: 110
Styrke: 17
Dorthemusen er ny på vejen
Jeg fik at vide, at det samtidig skulle være korteste vej til arbejdsmarkedet.. De skal nok tage hensyn til skånebehov, men ringede ind, og var meget i tvivl, da de ikke mente, at jeg kunne udfylde de uddannelser, jeg selv foreslå.. Hun sagde så, at hvis jeg fik en revalidering, ville jeg få tilsendt denne flaskehalsliste så vi sammen kunne vælge en uddannelse, der så samtidig var korteste vej til arbejdsmarkedet...

Ved ikke om der er forskel på kommunerne, håber det for dig
Dorthemusen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-02-2009, 12:48   #10
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Mon ikke den flaskehalsliste er forældet her under krisen?

En revalidering skal føre til ordinær beskæftigelse hurtigst muligt. Det er meget svært at blive revalideret til et fleksjob.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:46.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension