K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 20-01-2009, 13:17   #21
Pussi83
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
Tilmeldingsdato: 26-01 2008
Lokation: Østjylland
Alder: 41
Indlæg: 89
Styrke: 17
Pussi83 er ny på vejen
Jobcenter Vejle er fuldstændig iskolde... Nu har jeg modtaget den endelige afgørelse om, at de vil stoppe sygedagpengeudbetalingen fra på fredag .

Hvor er det bare hårdt...
Pussi83 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-01-2009, 17:04   #22
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Det er ulovligt.

Kommunen SKAL varsle dig MINDST 2 uger, FØR sygedagpengene standses.

Der SKAL i ressourceprofilen være en PLAN for, HVORDAN du skal blive selvforsørgende.

Der SKAL være taget stilling til revalidering, fleksjob eller pension.

Hvis de 3 ovenstående ting IKKE er opfyldt, så er standsningen af dine sygedagpenge ulovlig.

Så du må desværre i sving med en klage.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-01-2009, 21:20   #23
Lars Dubo
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-01 2006
Indlæg: 54
Styrke: 19
Lars Dubo er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Pussi83 Se meddelelser
Konklusionen? Hmm, der er ikke nogen direkte konklusion. Som før nævnt skriver sagsbehandleren ikke så meget i min RP. Hun giver et lille resume efter hvert "afsnit" med hendes meget dårlige måde at formulere sig på.

Nu har jeg afleveret kommentarer til deres afgørelse om sygedagpengestop. Det samme har min arbejdsgiver. Jeg håber, at de tænker sig lidt om inden...
Der skal være en konklusion - ellers er profilen ikke gyldig. Du kan med rette skrive til Beskæftigelsesankenævnet om det. Så kan de heller ikke stoppe dine sygedagpenge. Enten kan du arbejde elller ikke. Det skal konklusionen lyde på.
Lars
Lars Dubo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-01-2009, 15:27   #24
Pussi83
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
Tilmeldingsdato: 26-01 2008
Lokation: Østjylland
Alder: 41
Indlæg: 89
Styrke: 17
Pussi83 er ny på vejen
Hej Zuza og Lars

Tak for svar

Zuza - d. 8. januar modtager jeg et "varselsbrev" fra kommunen om at de vil stoppe sygedagpenge. De skriver at jeg har til d. 16. januar hvor jeg kan kommentere afgørelsen. Det gør jeg så og modtager d. 20. januar brev om at de på trods af mine (og min arbejdsgivers) kommentarer vælger at stoppe sygedagpengene efter d. 23. januar. Så egentlig har de varslet det 2 uger før.

Har du et linktil en lov hvor der direkte står, at der skal være en plan?? For dét skrev jeg til dem i mine kommentarer, men det har de ikke taget højde for.

Jeg er revalideret til det job, som bedst vil passe mig og min sygdom. Men kommunen mener jeg er for god til fleks - så på den måde har de vel taget stilling? Eller hva'?

Hvis jeg klager over afgørelsen - kan min arbejdsgiver så få sygedagpenge udbetalt med tilbagevirkende kræft, hvis jeg får medhold?

Lars - Jeg kan ikke helt forstå det med den konklussion. Har du evt. link til det?? Der er ikke anført en rubrik til konklussion i RP'en.

---

Kommunen begrunder afgørelsen med, at min tilstand vurderes som stationær, og derfor stoppes sygedagpengene.

Kommunen skriver bl.a. i brevet fra i går, at det vil være konkurrenceforvridende, at tilkende mig fleksjob, når jeg arbejder mere end 50 % af tiden (>18,5 timer), da tilskud min. vil være 50 %. Er det ikke noget vrøvl??
Pussi83 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-01-2009, 15:49   #25
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Ok, så er varslingen god nok.

Du kan se i Sygedagpengeloven, læse om arbejdsevne og sikkert flere steder. Tjek under nyttige links.

Sygedagpengeloven er her: https://www.retsinformation.dk/Forms....aspx?id=30746

Planen er ALTID vigtig, når arbejdsevnen er truet. Den skal FOREBYGGE, at borgerne kommer længere væk fra arbejdsmarkedet.

Der skal være planer for aktiverede, sygemeldte og i ressourceprofiler.

Din tilstand kan jo være stationær på et ringere "arbejdsevneniveau" end tidligere og derfor SKAL din ressourceprofil opdateres, og der SKAL være en plan, så du kan FORBLIVE på arbejdsmarkedet, evt. med flere skånehensyn eller andet.

Jeg vil da gå ud fra, at din arbejdsgiver vil få pengene ved medhold.

Det er sådan set korrekt med konkurrenceforvridning, hvis du EFFEKTIVT kan arbejde mere end halv tid, men hvis de 18,5 timer er INKL. pauser, så er det IKKE konkurrenceforvridende.

Du kan læse meget mere i fleksjobpjecen, som ligger under nyttige links.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-01-2009, 17:44   #26
Pussi83
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
Tilmeldingsdato: 26-01 2008
Lokation: Østjylland
Alder: 41
Indlæg: 89
Styrke: 17
Pussi83 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af zuza Se meddelelser
Det er sådan set korrekt med konkurrenceforvridning, hvis du EFFEKTIVT kan arbejde mere end halv tid, men hvis de 18,5 timer er INKL. pauser, så er det IKKE konkurrenceforvridende.

Du kan læse meget mere i fleksjobpjecen, som ligger under nyttige links.

Tak fordi du gider at svare på alle mine spørgsmål...

Jeg er deltidssygemeldt og arbejder 27½ timer om ugen inkl. pauser. Uden pauser er min arbejdstid 24 timer. I de 24 timer har jeg skånehensyn for ikke-stressende arbejdsfunktioner og let adgang til toilet - og det skal være sådan, at jeg kan bruge den tid på toilet, som jeg skal bruge. Det er selvfølgelig værst med toiletbesøg, når sygdommen er i udbrud eller når den bare giver symptomer fra tarmen. Men udover de nævnte skånehensyn, vil jeg sige at jeg arbejder normalt effektivt.

Men jeg mener bare, at det er arbejdsevnen, som skal være med til at vurdere om man skal have fleksjob. Og når arbejdsevnen vurderes skal der også tages højde for ens hjemmelige funktioner og sociale liv. For når jeg kommer hjem fra arbejde magter jeg intet...

Jeg er vist lidt forvirret, men der er sørme også mange regler at holde styr på.
Pussi83 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-01-2009, 20:53   #27
Lars Dubo
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-01 2006
Indlæg: 54
Styrke: 19
Lars Dubo er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Pussi83 Se meddelelser
Hej Zuza og Lars

Tak for svar

Zuza - d. 8. januar modtager jeg et "varselsbrev" fra kommunen om at de vil stoppe sygedagpenge. De skriver at jeg har til d. 16. januar hvor jeg kan kommentere afgørelsen. Det gør jeg så og modtager d. 20. januar brev om at de på trods af mine (og min arbejdsgivers) kommentarer vælger at stoppe sygedagpengene efter d. 23. januar. Så egentlig har de varslet det 2 uger før.

Har du et linktil en lov hvor der direkte står, at der skal være en plan?? For dét skrev jeg til dem i mine kommentarer, men det har de ikke taget højde for.

Jeg er revalideret til det job, som bedst vil passe mig og min sygdom. Men kommunen mener jeg er for god til fleks - så på den måde har de vel taget stilling? Eller hva'?

Hvis jeg klager over afgørelsen - kan min arbejdsgiver så få sygedagpenge udbetalt med tilbagevirkende kræft, hvis jeg får medhold?

Lars - Jeg kan ikke helt forstå det med den konklussion. Har du evt. link til det?? Der er ikke anført en rubrik til konklussion i RP'en.

---

Kommunen begrunder afgørelsen med, at min tilstand vurderes som stationær, og derfor stoppes sygedagpengene.

Kommunen skriver bl.a. i brevet fra i går, at det vil være konkurrenceforvridende, at tilkende mig fleksjob, når jeg arbejder mere end 50 % af tiden (>18,5 timer), da tilskud min. vil være 50 %. Er det ikke noget vrøvl??
Sagsbehandlerens konklusion skal fremgå af ressourceprofilen. Jeg ved ikke hvor det står i lovgivningen, men jeg har selv fået lavet en, og meningen med en profil er jo, at finde ud af om man kan arbejde eller ikke - enten pga. nedsat arbejdsevne eller sygdom. Hvis du er berettiget til fleksjob er din arbejdsevne enten nedsat med halvdelen eller to trejde dele, og er du sygemeldt er din arbejdsevne jo ikke aktuelt. Så er du berettiget til sygedagpenge i 360 dage + evt. forlængelse, og førtidspension kan du få enten af fysiske eller psykiske årsager. Kommunen må have en plan der fortæller hvad de vil med dig. Det er derfor der er en rubrik der hedder sagsbehandlerens konklusion i profilen. Hvis den ikke er der vil jeg mene profilen er ugyldig, og så kan du klage over den til kommunalbestyrelsen, og så vil de videresende den til Statsamtet hvis de ikke giver dig medhold.
Håber du finder ud af det - ellers kontakt f.eks. Landsforeningen af fleks- og skånejobbere på www.lafs.dk
Lars
Lars Dubo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-01-2009, 18:57   #28
Lars Dubo
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-01 2006
Indlæg: 54
Styrke: 19
Lars Dubo er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Lars Dubo Se meddelelser
Sagsbehandlerens konklusion skal fremgå af ressourceprofilen. Jeg ved ikke hvor det står i lovgivningen, men jeg har selv fået lavet en, og meningen med en profil er jo, at finde ud af om man kan arbejde eller ikke - enten pga. nedsat arbejdsevne eller sygdom. Hvis du er berettiget til fleksjob er din arbejdsevne enten nedsat med halvdelen eller to trejde dele, og er du sygemeldt er din arbejdsevne jo ikke aktuelt. Så er du berettiget til sygedagpenge i 360 dage + evt. forlængelse, og førtidspension kan du få enten af fysiske eller psykiske årsager. Kommunen må have en plan der fortæller hvad de vil med dig. Det er derfor der er en rubrik der hedder sagsbehandlerens konklusion i profilen. Hvis den ikke er der vil jeg mene profilen er ugyldig, og så kan du klage over den til kommunalbestyrelsen, og så vil de videresende den til Statsamtet hvis de ikke giver dig medhold.
Håber du finder ud af det - ellers kontakt f.eks. Landsforeningen af fleks- og skånejobbere på www.lafs.dk
Lars
Jeg synes du skal lade en advokat se på din sag. Hvis du arbejder 18,5 time kan du sagtens få bevilget fleksjob. Du kan for den sags skyld også arbejde fuldtid i et fleksjob, og hvis din tilstand er stationær er der jo også tale om en nedsat arbejdsevne. Lars
Lars Dubo er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Må kommunen stoppe mine sygdagpenge? Jette91 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 5 23-11-2011 22:52
Kommunen vil stoppe sygedagpenge - hjælp Betty Alt det andet 25 09-10-2011 23:03
Stoppe sygedagpenge siffeline Alt det andet 31 24-01-2011 17:09
Hjælp min kommune vil stoppe mine penge lillesine Alt det andet 93 11-11-2010 10:20
Kan de stoppe mine sygedagpenge? Camille De Unge 7 25-06-2009 19:33




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:22.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension