K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 15-04-2010, 19:27   #1
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
Vi fokuserer for meget på 'de fattige' !

"Med ved massivt at insistere på, at antallet af ’klassisk fattige’ i kroner og øre-forstand eksploderer, gør oppositionen de ’rigtigt fattige’ en bjørnetjeneste. De har nemlig ikke interesse i et udvandet fattigdomsbegreb."

http://politiken.dk/debat/signatur/article947365.ece

Hm..tja, men min påstand er at det jo for sytten bider sig selv i halen, uanset hvordan og med hvilke ord man vælger at definere begrebet med.
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-04-2010, 00:00   #2
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
tja der ville vel ikke være fattige i danmark hvis vi tog soldaterne hjem dropperde/skar ned på ulandbistanden.irak osv rager mig en papand og de render og skyder sigselv.tænk på os selv i dk før vi tænker p andre ja ja jeg er igoisktisk dankaer og stolt af det :P :P D
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-04-2010, 07:54   #3
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Citat:
Hvad var der i vejen med udtrykket "Socialt udsatte"?
For nej, vi er ikke fattige i den forstand som man ser i udlandet.
Men 'vi' er nogle der lider afsavn, og de er ikke blot af social karakter.
Hvis man ikke har resurser til det mest basale, bliver det meget svært at finde resurser til at tage del i samfundet, det drejer sig både om økonomi og socialudstødelse, ikke enten eller!
Det var så mit lille bidrag til debatten.

Forfatteren viser med al tydelighed at han ikke tilhører denne gruppe, idet han skriver, 'de fattige'.

Jeg elsker folk der ved hvordan jeg har det



Ragdoll
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-04-2010, 14:56   #4
sane
Hjemmevant på K10
 
sanes avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2009
Indlæg: 215
Styrke: 15
sane er ny på vejen
Der står ikke i artiklen hvilken religiøse retning har fået ham til at skrive denne artikel.

Selvfølgelig er vi ikke fattige i forhold til hvordan de rigtige fattige lever f.eks i Indien. Og man skal selvfølgelig være taknemmelig overfor nogle andre menneskelige værdier i livet og ikke kun penge. Det forstår man vel først når man overlever hungersnød, krig, mistet bolig og sygdom, og man ikke har andet tilbage end en stærk sammenhold familierne og vennerne imellem. På det punkt kan jeg godt se pointen- men ellers er artikel en manipulation- fordi uanset fra hvilken udgangspunkt man har skrevet artiklen -så har hverken Gud eller nogle åndelige eller menneskelige værdier forbudt os i at stræbe efter så godt liv som muligt. Og man kan jo ikke bare viske det ud at nu bor man i Danmark hvor en husleje er på niveau ca 5000 kr, nogle gange mindre eller mere. De andre fattige i resten af verden betaler måske i husleje 50 -200 kr eller intet, og deres indkomst er selvfølgelig også lavere eller intet. Og de har for længst accepteret at de ikke får lov til at stræbe efter et bedre liv- de skal bare overleve- fordi deres regeringer er totalt fiasko som ikke kan forbedre livet for borgerne.
Jeg synes helt klart at ham som har skrevet artiklen burde give mindst halvdelen af sin løn hver måned til de fattige i et andet land, og ellers må han med sin familie flytte ind i et telt eller 1 værelses på Vesterbro, hvor hans egne børn ikke må have hverken computer eller mobil og slet ikke kørt i bil- og så vil jeg måske med respekt høre på det han har at sige...
Der er intet som forhindrer mig i at leve så spartansk i dette land og sende resten af min indkomst til en fattig i et andet land- man kan jo altid vælge at leve sit liv efter de værdier. Man så længe man selv ikke gør sådan-så synes jeg det er svært at få andre til at høre på een...
sane er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
753 fattige børn.... buster Politik og Samfund 0 13-03-2010 03:22
Der er ingen fattige her! buster Politik og Samfund 7 04-11-2009 22:40
Fattige førtidspensionister zuza Politik og Samfund 6 26-01-2008 02:10
Fattige kommuner, fattige fleksjobbere rammes zuza Manglen på Fleksjob 9 17-01-2008 18:55
De fattige. Stella Dit og Dat 2 24-02-2007 14:04




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 05:56.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension