K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-03-2015, 11:39   #11
østerbro
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-06 2010
Lokation: københavn
Indlæg: 1.113
Styrke: 15
østerbro er rigtig godt på vej
Husk lov om retssikkerhed

Citat:
Oprindeligt indsendt af popiae Se meddelelser
De kan IKKE nægte dig at optage telefonsamtaler /møder og lignende, hvis du har problemer med at huske!

Brug dette som argument, hvis du feks er stresset, pga sygdom eller lign.

VH Popiae
Bekendtgørelse af lov om retssikkerhed og administration på det sociale område

Herved bekendtgøres lov om retssikkerhed og administration på det sociale område, jf. lovbekendtgørelse nr. 983 af 8. august 2013, med de ændringer, der følger af § 17 i lov nr. 639 af 12. juni 2013, § 3 i lov nr. 651 af 12. juni 2013, § 2 i lov nr. 1462 af 17. december 2013 og § 2 i lov nr. 722 af 25. juni 2014.
Kapitel 1
Lovens formål og område
§ 1. Formålet med denne lov er at
1) sikre borgernes rettigheder og indflydelse, når de sociale myndigheder behandler sager,
2) fremhæve kommunalbestyrelsens ansvar for kommunens opgavevaretagelse på det sociale område,
3) fremhæve, at de sociale myndigheder har pligt til at tilrettelægge en tidlig helhedsorienteret hjælp,
4) forebygge, at personer, der har eller kan få vanskeligheder ved at fastholde et arbejde, får behov for hjælp til forsørgelse, og
5) fastlægge struktur og grundlæggende principper for administration af sociale sager.
§ 2. Loven indeholder regler for, hvordan kommunen (kommunalbestyrelsen) og statslige myndigheder på det sociale område (statsforvaltningen og Ankestyrelsen) skal behandle sager efter lovgivningen.
Stk. 2. Der kan i anden lovgivning være fastsat regler, der fraviger denne lov.
Stk. 3. Ministeren for børn, ligestilling, integration og sociale forhold bestemmer, på beskæftigelsesområdet efter forhandling med beskæftigelsesministeren, hvilke sager denne lov helt eller delvis skal gælde for.
Kapitel 2
Borgeren
§ 3. Kommunalbestyrelsen skal behandle spørgsmål om hjælp så hurtigt som muligt med henblik på at afgøre, om der er ret til hjælp og i så fald hvilken.
Stk. 2. Kommunalbestyrelsen skal på de enkelte sagsområder fastsætte frister for, hvor lang tid der må gå fra modtagelsen af en ansøgning, til afgørelsen skal være truffet. Fristerne skal offentliggøres. Hvis fristen ikke kan overholdes i en konkret sag, skal ansøgeren skriftligt have besked om, hvornår ansøgeren kan forvente en afgørelse.
§ 4. Borgeren skal have mulighed for at medvirke ved behandlingen af sin sag. Kommunalbestyrelsen tilrettelægger behandlingen af sagerne på en sådan måde, at borgeren kan udnytte denne mulighed.
østerbro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-03-2015, 12:56   #12
pigen
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-08 2012
Lokation: Guldborgsund Kommune
Indlæg: 37
Styrke: 12
pigen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af østerbro Se meddelelser
Bekendtgørelse af lov om retssikkerhed og administration på det sociale område

Herved bekendtgøres lov om retssikkerhed og administration på det sociale område, jf. lovbekendtgørelse nr. 983 af 8. august 2013, med de ændringer, der følger af § 17 i lov nr. 639 af 12. juni 2013, § 3 i lov nr. 651 af 12. juni 2013, § 2 i lov nr. 1462 af 17. december 2013 og § 2 i lov nr. 722 af 25. juni 2014.
Kapitel 1
Lovens formål og område
§ 1. Formålet med denne lov er at
1) sikre borgernes rettigheder og indflydelse, når de sociale myndigheder behandler sager,
2) fremhæve kommunalbestyrelsens ansvar for kommunens opgavevaretagelse på det sociale område,
3) fremhæve, at de sociale myndigheder har pligt til at tilrettelægge en tidlig helhedsorienteret hjælp,
4) forebygge, at personer, der har eller kan få vanskeligheder ved at fastholde et arbejde, får behov for hjælp til forsørgelse, og
5) fastlægge struktur og grundlæggende principper for administration af sociale sager.
§ 2. Loven indeholder regler for, hvordan kommunen (kommunalbestyrelsen) og statslige myndigheder på det sociale område (statsforvaltningen og Ankestyrelsen) skal behandle sager efter lovgivningen.
Stk. 2. Der kan i anden lovgivning være fastsat regler, der fraviger denne lov.
Stk. 3. Ministeren for børn, ligestilling, integration og sociale forhold bestemmer, på beskæftigelsesområdet efter forhandling med beskæftigelsesministeren, hvilke sager denne lov helt eller delvis skal gælde for.
Kapitel 2
Borgeren
§ 3. Kommunalbestyrelsen skal behandle spørgsmål om hjælp så hurtigt som muligt med henblik på at afgøre, om der er ret til hjælp og i så fald hvilken.
Stk. 2. Kommunalbestyrelsen skal på de enkelte sagsområder fastsætte frister for, hvor lang tid der må gå fra modtagelsen af en ansøgning, til afgørelsen skal være truffet. Fristerne skal offentliggøres. Hvis fristen ikke kan overholdes i en konkret sag, skal ansøgeren skriftligt have besked om, hvornår ansøgeren kan forvente en afgørelse.
§ 4. Borgeren skal have mulighed for at medvirke ved behandlingen af sin sag. Kommunalbestyrelsen tilrettelægger behandlingen af sagerne på en sådan måde, at borgeren kan udnytte denne mulighed.



Taj for info det var brugbart

ønsker dig en god dag
pigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-03-2015, 14:57   #13
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Når sb havde en dårlig oplevelse, er det føli dennes ret at sige fra. Der bliver tilbudt dig et alternativ, nemlig skriftlig kommunikation, som er det mange efterlyser.
Lyder som ok for begge parter, så der ikke skal diskuteres hvad og hvordan tingene blev sagt.
Evt optagelser kan du ikke bruge til så meget, idet tredje mand ikke må involveres.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-03-2015, 16:43   #14
pigen
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-08 2012
Lokation: Guldborgsund Kommune
Indlæg: 37
Styrke: 12
pigen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af stampe Se meddelelser
Når sb havde en dårlig oplevelse, er det føli dennes ret at sige fra. Der bliver tilbudt dig et alternativ, nemlig skriftlig kommunikation, som er det mange efterlyser.
Lyder som ok for begge parter, så der ikke skal diskuteres hvad og hvordan tingene blev sagt.
Evt optagelser kan du ikke bruge til så meget, idet tredje mand ikke må involveres.


Hej Stampe

Jeg ved ikke om sb havde en dårlig oplevelse men han blev i hvert til fælde sur og vred og skrev i referatet at han ikke længere ønsker at tale med mig i telefonen, men mit spørgsmål gik jo på om han må det ???

idet jeg jo mener at have loven i ryggen, hvor jeg både må optage telefon samtaler samt til møder og det kan faktisk bruges i en ret sag

MEN det er slet ikke det jeg ønsker stampe jeg undrer mig bare over at kommunen kan lave deres egne regler på dette område, jeg har jo intet gjort forkert

og jeg vil så bede kommunen om en begrundelse

Nej Stampe det er jeg ikke blevet tilbudt der står blot i referatet at han ikke ønsker telefonisk kontakt med mig da jeg optager samtalerne

ønsker jer alle en dejlig dag
pigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-03-2015, 17:25   #15
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Det vil jeg da absolut mene, han må - men tror ikke det står nogen steder. Man skal jo kunne sige fra, hvis man føler "sig trådt på".
Jeg ved jo intet om, hvordan samtalen er forløbet, så skriver kun generelt.
Du kan jo beklage, hvis dine udtalelser har været til gene for ham og oplyse, at du gerne fremover vil i telefonisk dialog med ham.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-03-2015, 17:57   #16
pigen
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-08 2012
Lokation: Guldborgsund Kommune
Indlæg: 37
Styrke: 12
pigen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af stampe Se meddelelser
Det vil jeg da absolut mene, han må - men tror ikke det står nogen steder. Man skal jo kunne sige fra, hvis man føler "sig trådt på".
Jeg ved jo intet om, hvordan samtalen er forløbet, så skriver kun generelt.
Du kan jo beklage, hvis dine udtalelser har været til gene for ham og oplyse, at du gerne fremover vil i telefonisk dialog med ham.

Jamen jeg er også glad over såvel dine som andres svar herinde

Det hele var så ubehageligt for mig og har faktisk aldrig oplevet noget lign. og jeg har tidligere haft møder med andre sb uden de store problemer.

Men da jeg er overgået til jobafklaringsforløb og intet havde hørt fra kommunen siden september sidste år hvor de tog mine sygedagpenge...... tillod jeg mig at ringe til sb, og allerede i tlf var han ubehagelig og vredladne og spurgte mig hvad jeg ville ? hvorpå jeg forklarede min situation og at jeg gerne ville have et møde og mente jo at være berettiget til dette..........

men det afviste han og oplyste at det havde jeg ikke krav på og at regeringen havde lavet denne reform for at " parkerer" folk som mig så man havde et forsørgelses grundlag ....

På selve mødet startede sb først med at nedstirrer mig og dernæst spørge i en vred tone " hvad vil du " ?
sb kendte tydeligt ikke til min sag for han sad med det ene øje og skimmede hen over skærmen og faldt ligesom over nogle ord som øre læge og øjenlæge... hvorpå han ville have adresser og datoer på hvornår jeg havde været der trods det er over 1 år siden og ikke relevant da jeg er blevet afklaret ............ men det var han ikke enig i .... og sådan fortsatte vores møde med at Google adresser

det var til sidst da jeg spurgte hvornår jeg igen kunne forvente at komme til samtale at han sagde " hvorfor hævede du også stemme i telefonen ? "
hvilket jeg absolut ikke havde gjort... men han blev ved jo du har,,, nej jeg har ikke .. jo du har og sådan blev vi ved i nogle minutter....... hvorpå jeg følte mig så presset at jeg blot sagde " det skal vi to ikke diskuterer det aflytter jeg når jeg kommer hjem og så kan vi sammen høre det næste gang jeg kommer "

og så var vores samtale slut og han ville staks kontakte chef juristen

hvilket jeg ikke ved om han har gjort
pigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-03-2015, 18:23   #17
sortepigen
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-02 2014
Lokation: Guldborgsund
Indlæg: 945
Styrke: 11
sortepigen er rigtig godt på vej
Hej Pigen

Der "var "en gang en borgervejleder i vores kommune, hun hedder Dorte Raaballe Rasmussen, jeg har forsøgt at finde hende på kommunens hjemmeside, og hendes navn var gemt godt væk , kan simpelt hen ikke hitte ud af om de har nedlagt funktionen , eller hvorfor hun står under en anden funktion, MEN

det korte af det lange er, at hendes mailadr. er . [email protected]

tænker det kunne være en ide at bruge hende hvis kommunikationen går helt i ged mht. den lidt fjentligt indstillede sagsb.

vh og dejlig aften
sortepigen
sortepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-03-2015, 21:03   #18
pigen
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-08 2012
Lokation: Guldborgsund Kommune
Indlæg: 37
Styrke: 12
pigen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af sortepigen Se meddelelser
Hej Pigen

Der "var "en gang en borgervejleder i vores kommune, hun hedder Dorte Raaballe Rasmussen, jeg har forsøgt at finde hende på kommunens hjemmeside, og hendes navn var gemt godt væk , kan simpelt hen ikke hitte ud af om de har nedlagt funktionen , eller hvorfor hun står under en anden funktion, MEN

det korte af det lange er, at hendes mailadr. er . [email protected]

tænker det kunne være en ide at bruge hende hvis kommunikationen går helt i ged mht. den lidt fjentligt indstillede sagsb.

vh og dejlig aften
sortepigen


Hej Sortepigen

Tak for dit råd og det lyder som en god ide vil maile hende i morgen

også god aften til dig
pigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-03-2015, 16:32   #19
Timeagain
Slette Bruger
 
Tilmeldingsdato: 17-03 2015
Indlæg: 47
Styrke: 10
Timeagain er ny på vejen
Det var da en ubehagelig oplevelse med din sagsbehandler!.

Jeg ved ikke rigtig hvordan man klager over sagsbehandlere, men det må vel være muligt?

Jeg ville nok selv klage over ham og bede om en ny sagsbehandler.
Timeagain er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-03-2015, 16:05   #20
pigen
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-08 2012
Lokation: Guldborgsund Kommune
Indlæg: 37
Styrke: 12
pigen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Timeagain Se meddelelser
Det var da en ubehagelig oplevelse med din sagsbehandler!.

Jeg ved ikke rigtig hvordan man klager over sagsbehandlere, men det må vel være muligt?

Jeg ville nok selv klage over ham og bede om en ny sagsbehandler.


Hej Timeagain

Jeg mener at man skal klage til kommunalbestyrelsen og har ligesom dig tænkt at klage over ham men jeg giver op fordi det jo handler om følelser og hvordan man hver især oplever tingene og så virker en klage pludselig værdiløs hvis det giver mening

Jeg har tit læst her på k10 at der skal være dokumentation for en evt klage og det har jeg jo ikke

For sb har jo ikke skrevet i referatet om alle de ting han oplyste mig om som ikke kunne og ikke var berettiget til ligesom han ej heller har oplyst at han udviste mistillid til mig

Og jeg ved jo heller ikke om jeg ville få en anden sb og hvordan han evt ville behandle mig i forhold til at jeg har klaget over hans kollega.

Jeg ønsker bare at blive behandlet ordentlig og at få hjælp til at blive arbejdsprøvet for at se om jeg overhovedet kan komme tilbage til job men lige nu er jeg bare parkeret her

ønsker alle en god dag
pigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 05:33.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension