K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 20-09-2013, 16:29   #1
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.787
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Nøglepersoner i jobcentrene ved handicap.

Kollegaerne i Høreforeningen oplyser:

http://hoereforeningen.dk/viden-om/f...-i-jobcentrene

"Alle jobcentre har udpeget en nøgleperson på handicapområdet. Nøglepersonens funktion er at være intern konsulent for kolleger i spørgsmål om f.eks. løntilskud, hjælpemidler og tolkebistand.

Nøglepersonen skal bl.a. bidrage til at jobcentret prioriterer arbejdsfastholdelse og integration af personer med handicap som en del af beskæftigelsesindsatsen i jobcentret.

Indsatsen over for personer med handicap er ikke bestemt af, om man er førtidspensionist, kontanthjælpsmodtager, på ledighedsydelse eller i beskæftigelse."

Lyder godt.

Har nogen erfaringer, desangående?

Hilsen Peter
phhmw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-09-2013, 16:38   #2
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Den ordning findes slet ikke mere, det er mange år siden, det blev nedlagt....

Så det er godt nok lidt underligt, at det står på deres hjemmeside...

Jeg har brugt sådan en konsulent, men af andre årsager skete der så andre ting, at jeg ikke kom videre hos den konsulent.

Man kan jo altid henvende sig til jobcentret får rådgivning på de nævnte område såsom hjælpemidler, løntilskud og tolkebistand, så vil de stille én videre til de rette personer, der sidder på de enkelte områder.

Update: Nu så jeg lige, at jeg har overset sætningen (jeg læste for hurtigt) "INTERN konsulent for kollegaer..", så det har egentlig ikke noget med os andre at gøre, hvis vi ikke arbejder der... Det jeg mente, at ordningen er nedlagt, er handicapkonsulent-ordningen, som eksisterede indtil for ca. 10 år siden.

Sidst redigeret af curls; 20-09-2013 kl. 17:16.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Svindel DUO indtager jobcentrene supersus Politik og Samfund 2 02-05-2012 11:25
Weee...Ministerbesøg på Jobcentrene buster Politik og Samfund 6 05-11-2011 12:03
Jobcentrene svigter de arbejdsløse buster Politik og Samfund 1 08-11-2010 09:02
Jobcentrene byder kun på kaffe bla-bla Politik og Samfund 5 29-03-2009 18:47
Jobcentrene bliver kommunale Ninja Politik og Samfund 0 28-11-2008 22:06




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:48.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension