K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 04-06-2012, 20:41   #11
Hejdien
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 30-01 2012
Alder: 58
Indlæg: 219
Blog Indlæg: 2
Styrke: 13
Hejdien er ny på vejen
Papaya nok ikke lige det man har lyst og brug for at høre når først man står med håret i postkassen vel ...

Vil da klart anbefale at man hjælper med konkrete råd hvis folk har et problem, blive banket i hovedet det kan man altid blive .. og syntes da at det er rigtig godt at Maja44 kommer på banen med sin problematik, vi kan jo alle lære noget af det ikk ?

Maja at få trukket den tilbage burde ikke være det store problem ..

Vil forslå at du skriver noget i stil med det her..
Citat:

Vedr min parts repræsentant erklæring til (skriv socialrådgivers navn )

Jeg skal hermed gøre opmærksom på at (navnet igen ) ikke længere er involveret i min sag, hvorfor jeg skal bede om at alt herefterdags sendes til mig.

Jeg skal ligeledes bede om at få aktindsigt i hele min sag, alle papir der er tilgået socialrådgiver (navnet igen ) samt hvad kommunen har modtaget fra (navnet igen )

Jeg er klar over at der allerede er sendt en aktindsigt til (navnet igen) men da jeg ikke kan få fat i de papir er jeg nød til at få dem endnu engang, jeg er selvfølgelig villig til at betale alle omkostninger der måtte være forbundet med dette ..

MVH
Navn adresse cpr nummer
Det ville være mit bedste bud for nu ..

Men samtidig ville jeg da helt klart sende en skrivelse til den såkaldte socialrådgiver , nu ved jeg ikke om personen er organiseret eller om vedkommen har et firma ..

Men en ide kunne da være kort og godt at skrive til vedkommen og bede om at få dine papir , send brevet anbefalet til vedkommens adresse bed ikke om at få din aktindsigt forlang det ..

du kan til hver en tid ophæve parts repræsentant aftalen , de papir vedkommen ligger inde med er dine og jeg ville i hvert fald ikke finde mig i det , så skriv at du ikke længere ønsker vedkommens ydelser og at du forventer at få dine papir retur samt alt andet der måtte ligge i sagen ..

Hvis vedkommen har et firma (og ikke bare er en person der gør det for at gøre dig en tjeneste ) så skriv til vedkommen at du vil advare andre mod det firma og fortælle om dine oplevelser hvis ikke du omgående får alt hvad der måtte ligge i din sag..

Kan godt se at du er havnet ude på dybt vand , og den er ikke helt nem den her men formoder da at der om ikke andet så er tale om et firma og der er jo mulighed for at skrive om et firma på steder som trust pilot

Giv ikke op , folk der forvalter andres papir som du skriver om her, er nok ikke interesseret i at få det ud til hele forsamlingen og mon ikke vedkommen hvis der er tale om et firma har en hjemmeside en fb eller andet hvor man kan fortælle om sine oplevelser ...

Men hvem ved hvis du skriver og ophæver parts rep så kan det jo være at vedkommen uden yderligt sender dig hele bunken eller at der er en eller anden fornuftig forklaring på det ...

Og til en anden gang så vær obs på at der er altså en anden partsrep aftale
(måske også værd for dig at vide Papaya ) :-)

den findes her og er nok bedre end den du har skrevet under

http://www.k10.dk/media/skema/fuldma...raesentant.pdf

I hvert fald er det noget man altid skal have med hvis man har en parts rep...

ALT HVAD ER BLIVER SENDT OG MODTAGET SKAL OMGÅENDENE SENDES TIL EN SELV OGSÅ..

Jeg er selv kun parts rep på en eneste sag og det er fordi vedkommen er så syg at det at åbne et brev er for meget, men der sender jeg da med det samme en kopi af alt hvad jeg skriver til sb til vedkommen selv og dennes ægtefælle og kontaktperson ved psykiatrien ...

Lige som kommunen sender mig og vedkommen selv ALLE breve .. at man ordner sagen for andre er jo ikke ensbetydende med at man skal have hånds og hovedret over andre folks liv...

desuden er parts rep.. en rigtig dårlig ide, en bisidder kan gøre det samme, har endnu aldrig oplevet nogen har sagt at jeg skulle holde mund, og breve skriver jeg og sender til den der har sagen som så sender videre til kommunen ... og alt fra kommunen sendes videre til mig, på den måde er man selv inde over og har ansvar for sin egen sag hele tiden ..

(og nej jeg tjener ikke penge på det hvis nogen skulle få ideen .. og nej jeg har maks 3-4 sager om året , for det kræver vildt meget tid og ressourcer bare til dem der tror jeg er bange for konkurrence ... )
Hejdien er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-06-2012, 21:06   #12
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
HEJDIEN.

Vil bare sige det er godt der er mennesker som dig..der har overskudet til at hjælpe nogen der har svært ved det..og bruger en masse tid på det..

dyb respekt herfra

stribe ftp
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-06-2012, 21:10   #13
Papaya
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 26-05 2012
Indlæg: 176
Styrke: 12
Papaya er ny på vejen
Mit konkrete råd har ikke ændret sig, hejdien.
Jeg holder bare fast, og sige at her har vi virkelig et godt eksempel på hvor galt det kan gå.

Du skal da ikke tro at det her er for noget som helst andet, end at jeg synes det er en særdeles alvorlig sag.
Papaya er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-06-2012, 22:17   #14
Maja44
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 09-09 2009
Indlæg: 469
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Maja44 er ny på vejen
tak til Hejdien - vil trække min parts"ting" tilbage og se om jeg får mine papirer udleveret.
og så må jeg jo tage den derfra.
Takker
Maja44 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-06-2012, 22:28   #15
Maja44
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 09-09 2009
Indlæg: 469
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Maja44 er ny på vejen
Har netop afsendt denne mail:


nå "navn" så er toget kørt.

Det lader ikke til, at du vil svare på noget som helst - og jeg vil ikke
blive ved med at vente.

Jeg vil gerne annullere den fuldmagt du har fået til at være
partsrepræsentant for mig og det samme med den til "navn på min søn".

Jeg forventer, at du giver besked til de forskellige instanser og
personer, der har brug for at vide dette.

Og så forventer jeg, at du mailer eller sender alle vores papirer til mig
i løbet af ugen, så jeg selv kan komme videre med vores sager.

Jeg er dybt skuffet over, at du ikke har forstået, at forvalte den tillid
jeg har vist dig, og at du på denne måde har svigtet.

Maja
Maja44 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-06-2012, 22:38   #16
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
det må være et brev der trækker tænder - ikke ondt ment....
hårdt,præcist og kontant..slut

jeg synes det er godt skrevet

stribe ftp
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-06-2012, 22:40   #17
Maja44
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 09-09 2009
Indlæg: 469
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Maja44 er ny på vejen
Tak Stribe

Tror desværre bare, at det var det hxn var ude på - jeg var nemlig "besværlig" - fordi jeg nu gerne ville prøve at følge lidt med.

Men lad os nu se
Maja44 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-06-2012, 22:49   #18
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
det er også DIT LIV....
jeg kender ikke så meget til private rådgivere...jeg havde advokat -arbejdsskadesag og betalte selv--- men jeg kendte ikke til hverken k1io el.private rådgivere dengang

vi havde det sådan at ja hun kørte min sag,men når jeg fik et el.andet kopirede jeg det og sendte det til hende f.eks lægepapier..og omvendt...så jeg var hele tiden med og så følte jeg mig ikke palle alene i verden..det var vigtig for mig...

kommunen var også ved at være lidt sløve v.mig en overgang-ikke jagede,men bare sløve og da hjalp det lige hun ku skrive og ringe og til ask...

og ja det koster,mem jeg fortryder ikke - det var hver en krone værd..fagforeningen havde det i starten,men det havde jeg slet ikke tålmodighed til og så blev det sådan...

jeg ved godt advokat koster,men havde jeg ikke haft en havde jeg måske ikke fået den erstatning..

det er overhovedet ingen kritik..hver skal gøre det de har det bedst med..

stribe førtidspensionist
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-06-2012, 10:35   #19
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Maja44 Se meddelelser
Jeg forventer, at du giver besked til de forskellige instanser og
personer, der har brug for at vide dette.
Jeg tror ikke det er smart, at du lader det være op til din private rådgiver, at give andre instanser besked om, at h*n ikke længere er din partsrepræsentant.

Som Hejdien skriver i #11, så skal du selv skrive det til kommunen.

Du kan jo nemt risikere, at din private rådgiver ikke gør som du beder om.

Hejdien har skrevet et udmærket udkast til et brev du kan sende til kommunen, det håber jeg, at du gør brug af.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-06-2012, 11:46   #20
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Du kan jo altid indgive et privat søgsmål, men check ud, hvad det i værste fald kan komme til at koste dig.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 04:37.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension