K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 29-10-2010, 18:40   #11
adbib
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 22-04 2010
Indlæg: 496
Styrke: 15
adbib er rigtig godt på vej
Hvis man har en kone, hvad skal man så også bruge en opvaskemaskine til... kaffe bord ?
adbib er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-10-2010, 18:53   #12
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
min kæreste ænskede sig en opvaske masine til juk fik hun ny opvaske børste det var pengene værd ok hun blev ikke så glad men aligevel luksus jeg sparede
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-10-2010, 20:06   #13
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
hmmm...de Herrer

-men jeg håber da at man herinde godt kan forstå når jeg siger at jeg ABSOLUT ikke betragter en opvaskemaskine som en luksus!

For mig(og min familie) er den en simpel nødvendighed, simpelthen fordi vi mange dage ikke er i stand til at hverken stå/sidde og klare opvasken sååå.... skal da hilse og sige, at en opvask der får lov at stå i blot et par dage er bare så adwdr

Plejer at sige, næst efter mand og børn ja, så æææælsker jeg min opvasker
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-10-2010, 00:37   #14
lola44
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 04-12 2009
Lokation: Viborg
Alder: 41
Indlæg: 165
Blog Indlæg: 5
Styrke: 15
lola44 er ny på vejen
Citat:
så æææælsker jeg min opvasker
Det må jeg blankt erkende, at det gør jeg også, endnu mere fordi vores udlejer der tidligere selv har boet i vores lejelighed, mente det var super smart og plads besparende, at placere køkkenvasken i et hjørne, så man kommer til at stå i en akavet for over bøjet stilling, ikke særlig godt for ryggen når der skal skrælles kartofler.

For et år siden mente kæresten også, at en tørretumbler var en luxus ting der godt kunne undværes, men da den gamle stod af 14 dage før jul og håndklæderne blev stive som et bræt, tog det ham ikke mange dage om at overbevise hans forældre om, at vi skulle have en ny i jule/fødselsdags gave.
lola44 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-10-2010, 08:53   #15
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
En opvaskemaskine spare vand i forhold til det at vaske op i hånden, hvor man ofte skyller tingene af under en rindende hane. Tingene skal jo kommes i opvaskemaskinen uden forudgående afskylning.

Så derfor er en opvaske makine og så bedre for miljøet.

Ragdoll
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-10-2010, 09:08   #16
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
opvaske maskine bruge mere vand end i hånden mere i strøm end i hånden længere er den ikke ergo ikke bedre for miljøet og stadig en luksus vare længere er den ikke og den gør det bare nemmere forbrug i vand strøm man kan jo bare kigge på en opvaske maskine hvad den bruge og det er mere end i hånden så men ja er lettere og nemmere

Sidst redigeret af superkok; 30-10-2010 kl. 09:22.
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-10-2010, 10:56   #17
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af superkok Se meddelelser
opvaske maskine bruge mere vand end i hånden mere i strøm end i hånden længere er den ikke ergo ikke bedre for miljøet og stadig en luksus vare længere er den ikke
For mennesker som Buster, og andre med smerte-problemer, må den vist nærmere betegnes som et hjælpemiddel.

@superkok, vil du så også betegne en støvsuger som luksus?
Den bruger jo mere strøm end en gulvskrubbe.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-10-2010, 11:05   #18
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
Citat:
Den bruger jo mere strøm end en gulvskrubbe
er til at vaske gulv med kunne ikke ladevære

opvaske maskine er stadig en luksus vare jeg kan undvære den mon mor kan undvære den osv selv om hun har skavanker osv

lige meget hvordan ser det selv et tv er et luksus gode hvem siger man skal have tv osv

at noget ikke kan vaske op i ha¨nden kan jeg/Vi ikke gøre noget ved det er stadig en luksus ting bil er også hvis det er så man hurtigere kan komme rund handle osv også enda lettere pga bus passer som **** og andre ting

så ja opvaskemaskine er en luksus ting længere er den ikke nogen kan måske ikke undvære den men stadig en luksus ting bare ting over alle de luksus ting vi har i hjemmet pyhaa

Sidst redigeret af superkok; 30-10-2010 kl. 11:09.
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-10-2010, 11:09   #19
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
ti hi, blot til orientering: jeg HAR altså prøvet at binde vores hjemmehjælper fast både til støvsugeren, vaskemaskinen og diverse andre hjælpemidler

Men der må være nisser på spil, for lige så snart jeg har blinket med øjnene ja, så er hun væk -øv
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-10-2010, 11:26   #20
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af superkok Se meddelelser
er til at vaske gulv med kunne ikke ladevære
Jeg har prøvet, at ordne gulvtæpper med en gulvskrubbe, og tro mig, det er lige så besværligt som det er for en med smerter, at vaske op i hånden.

Mit kæreste eje (altså materielle ting) er min støvsuger, opvasken klarer min datter.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kan man være fattig i Danmark? Fikaro Politik og Samfund 10 20-05-2010 11:44
Prøv lige at se her... Hejdien Dit og Dat 4 23-06-2009 23:38
Prøv at se her Hejdien Et godt link! 5 20-08-2007 22:11




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:40.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension