K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-11-2008, 00:10   #1
Anni_D
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-11 2008
Lokation: Midtjylland
Indlæg: 53
Styrke: 16
Anni_D er ny på vejen
Ansættelse med løntilskud hos offentlig arbejdsgiver

Jeg ved ikke, om dette hører sig til i dette forum, da jeg ikke er nået til flex-job/førtidspension endnu, men jeg vil arbejde på at få det, da jeg har slidgigt i næsten alle mine led og ikke kan klare et ordinært job.

Men jeg er simpelthen så gal, at jeg er nødt til at få afreageret, så det går lidt ud over jer,undskyld.

Jeg er snart 55 år og blev fyret 1. januar 2008, da min stilling blev nedlagt.

Jeg er så sendt i aktivering med løntilskud hos kommunen. Nu er det jo sådan, at man ikke må tjene ekstra penge, når det er kommunen der er arbejdsgiver i sådan en aktivering, man må nemlig ikke overstige dagpengesatsen, så man får i stedet godskrevet nogle timer hver uge i dette tilfælde 2 timer.

Så jeg arbejder gratis 35 timer om ugen for kommunen, de sidste 2 timer bruger jeg så på at søge jobs, jeg skal jo stadig være aktiv søgende. Så alt i alt arbejder jeg gratis 37 timer om ugen. Samtidig får man at vide, at man ikke skal forvente at få ordinært arbejde hos dem bagefter, da der ikke er midler til det, dog har Jobcentret i jobplanen skrevet: "Formålet er ordinært arbejde".

Nu har jeg 18,3 km til arbejde og 18,3 km tilbage. Så da det er hos det offentlige, jeg skal arbejde gratis, så kan jeg få befordringsgodtgørelse, 1,07 kr. for hver km over 24 km.

Da min slidgigt forhindrer mig i at cykle så langt hver dag, er jeg nødt til at tage den offentlige transport. Et månedskort er den billigste løsning for mig, den koster 455 kr. Havde jeg købt 10'turs kort, ville det koste 596 kr.

Så jeg regner og regner lidt på november måned, for jeg har kun 2000 kr at leve for og til uforudsete udgifter hver måned, så jeg vil da lige se, hvor meget jeg kan forvente at få refunderet, da jeg jo nu kun har 1545 kr. til at leve for hele måneden.

Jeg kommer så frem til, at jeg vil få refunderet 269,64 kr.

Det vil så sige, at jeg betaler 185,36 kr. i november måned, for at arbejde gratis for kommunen!!

Det er dog første gang, jeg har været udsat for, at man skal betale for at arbejde gratis.

Er man ikke langt nok nede i forvejen psykisk på grund af ledighed og dårlig økonomi, så skal samfundet nok sparke til en, så man ikke glemmer, at man ikke regnes for noget.

Jeg vil gerne i gang med at søge flex-job/førtidspension, men jeg ved efterhånden ikke, om jeg har mod på at gå i gang med det.

Hilsen
Anni/der skulle have afreageret
Anni_D er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-11-2008, 09:10   #2
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.795
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Kære Anni.
Velkommen til. Om hvad der skal ske i fremtiden har du indflydelse på. Du har nogle tanker om flexjob eller pension. Det første der skal ske er jo at du skal udredes af lægerne og hvis du allerede har det på plads vil jeg råde dig til at følge "begynderrådende"

Tag det roligt, du er ikke alene.
Søg aktindsigt i dine kommunale journaler, læge og hospitals journaler.
Forlang igangsættelse af din personlige resourceprofil.
Hold orden i disse papirer og sørg hele tiden for opdatering.
Alt foregår skriftligt imellem dig og alle andre instandser. Ingen hygge tlf-snak.

Fortsæt din tråd her og stil spørgsmål hver gang du er i tvivl.
Gå på opdagelse her på k10-siten og begynd langsomt at sætte dig ind i love og regler.

Mange hilsner Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 12-11-2008, 10:05   #3
Dorthemusen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 14-02 2008
Lokation: København
Alder: 42
Indlæg: 110
Styrke: 17
Dorthemusen er ny på vejen
Hejsa og velkommen til..

Vil bare sige, du ikke er den eneste der har været den mølle igennem.. Har selv været arbejdsløs siden 2004, og har også været i løntilskud hos en offentlig arbejdsgiver, som ja, rent ud sagt behandlede mig som en der havde pest..
Det er hverken sjovt eller giver arbejde, at man skal arbejde "gratis" for en arbejdsgiver.. Den ordning er efter min menning ikke lavet for at hjælpe de arbejdsløse..

Vil dog lige sige, at du har mulighed for at søge ekstra transport udgifter hos din a-kasse..

Men held og lykke med søgningen Håber det bedste for dig
Dorthemusen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-11-2008, 11:38   #4
Sommer
Hvor skulle jeg ellers være
 
Sommers avatar
 
Tilmeldingsdato: 24-02 2008
Indlæg: 195
Styrke: 17
Sommer er ny på vejen
Hej Anni.

Håber du finder hjælp og støtte her på k10 til at komme videre.

Jeg reagere på din sidste sætning.

"Jeg vil gerne i gang med at søge flex-job/førtidspension, men jeg ved efterhånden ikke, om jeg har mod på at gå i gang med det."

Jeg håber du finder mod til at komme videre, for så længe alternetivet er, at du
"betaler 185,36 kr. i november måned, for at arbejde gratis for kommunen!!"
kan det da næsten ikke blive værre.

Håber du finder en udvej, for jeg kan godt forstå du trænger til at få afreageret.

Mvh. Sommer.
Sommer er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Opfølgning på ansættelse med løntilskud Abraxus Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 0 08-02-2013 15:23
Reformen og offentlig ansat.... Mor27 Fremtiden for fleksjob og førtidspension 25 06-03-2012 17:28
Offentlig Retshjælp udhulet... buster Politik og Samfund 5 12-11-2011 17:38
Fleksjob i offentlig regi Hejdien Er det overhovdet til at få fleksjob? 8 01-05-2008 00:42




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:44.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension