K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 05-07-2015, 12:08   #1
kayjay
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-09 2013
Indlæg: 69
Styrke: 11
kayjay er ny på vejen
Kugldyne

Min psykoterapi fra psykiatri hjælp mig med at søg om en kugldyne der den hjælper mod min angst, men jeg har får afslag pga. At de siger jeg er stadige under behandling og almuligheder er ikke tømt.

Jeg ved ikke om jeg skal anke det? Hvad synes i?
kayjay er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-07-2015, 12:25   #2
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Hmm lyder mystisk. Jeg fik min kædedyne (samme princip som kugledynen) godkendt da jeg ikke engang havde en decideret diagnose endnu.
En terapeut kom ud til mig med dynen, jeg skulle udfylde nogen "før dynen, med dynen og efter dynen" skemaer, om hvordan min hverdag så ud. Altså om jeg fik lavet mere i hverdagen, da dynen skulle give en bedre søvn.
Da hun havde hentet skemaerne gik der et par dage, og så ringede hun og sagde at jeg bare kunne beholde dynen.

Jeg skal ikke kunne sige hvorfor det var anderledes for mig.
Kan muligvis være fordi min var pga mistanke om ADHD (hvilket jeg lige straks har decideret diagnose på), og der er mindre behandlingsmuligheder på det område, måske at man ved at ADHD medicin ikke hjælper på søvnen.
Mens ved angst kan tilstanden ofte forbedres ved behandlingsforløb ved f.eks. psykolog.

Hvilke behandlingsmuligheder mener de mangler at være udtømte?
Hvad mener din behandler/behandlere? altså mener de at du fortsat kan have gavn af deres behandling, eller har du fået det ud af det du kan?
Har du dokumentation på at dynen hjælper dig?
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-07-2015, 13:16   #3
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Tror jeg ville anke det afslag, for kuge/kædedyne er netop ikke IKKE noget der indgår i behandling, men anses for at være et hjælpemiddel. Så behandlingsmulighederne, behøver faktisk ikke være udtømte, for at komme i betragtning til sådan en dyne!
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-07-2015, 15:00   #4
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af kayjay Se meddelelser
Min psykoterapi fra psykiatri hjælp mig med at søg om en kugldyne der den hjælper mod min angst, men jeg har får afslag pga. At de siger jeg er stadige under behandling og almuligheder er ikke tømt.

Jeg ved ikke om jeg skal anke det? Hvad synes i?
Selvfølgelig skal du anke afslaget.

Når kommunen giver dig afslag behøver det sådan set ikke, at være p.g.a. noget som helst i din situation, selvom de får det til at lyde sådan.

Det kan meget nemt udelukkende være af hensyn til kommunens økonomi.

Hvis de slipper for, at betale en kugledyne til dig, så er de penge jo sparet, for kommunen.

Jeg er nået dertil, at når nogen beder mig om hjælp til ansøgninger, så siger jeg ja til at hjælpe, på én eneste betingelse, at de er med på, at anke et evt. afslag.

Der skal være en ankevejledning vedlagt dit afslag, og deraf vil det fremgå, at du har 4 uger til at anke, og det er meget vigtigt, at du overholder denne frist.
Når kommunen så modtager din anke, så skal de se på sagen igen, og overveje, om de kan/vil ændre deres afgørelse.
Hvis kommunen fastholder deres afslag skal de sende anken videre til ankestyrelsen, som så kigger på sagen.

Det største problem i en ankesag er, at der nemt kan gå ½-1 år før man har en afgørelse fra ankestyrelsen.

Men bare klø på.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-07-2015, 16:10   #5
kayjay
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-09 2013
Indlæg: 69
Styrke: 11
kayjay er ny på vejen
Tak for jeres svar. Jeg vil anke det for her er et lillie pluk for hvad der står i min ansøgning at det for at mindsk angst, dæmpe spændinger og smerter og giver ro både psykisk og fysisk.

Der står også at har meget angst om dagen problem med at sove om natten, oplever uro og smerter, hvilken at jeg ikke føler mig udhvilet om morgenen og har ikke så meget overskud.
kayjay er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-07-2015, 16:53   #6
Salsa
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-06 2015
Indlæg: 218
Styrke: 9
Salsa er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af kayjay Se meddelelser
Min psykoterapi fra psykiatri hjælp mig med at søg om en kugldyne der den hjælper mod min angst, men jeg har får afslag pga. At de siger jeg er stadige under behandling og almuligheder er ikke tømt.

Jeg ved ikke om jeg skal anke det? Hvad synes i?
Er det hos handicapcenteret Der er søgt, for det begreb om man har behandlingsmulighed er nemlig ikke noget de arbejder med.
Men ansøgningen kan meget let være dårligt formuleret og en dårligt formuleret ansøgning giver næsten altid afslag.

Har du afprøvet en sådan dyne og dokumenteret hvordan den virker på dig ? Eller dækker ansøgningen på en formodning om at dynen kan hjælpe?
Salsa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-07-2015, 17:13   #7
kayjay
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-09 2013
Indlæg: 69
Styrke: 11
kayjay er ny på vejen
Hej Salsa. Vi søgt ind hos hjælpemidler center i min kommune. Jeg prøvet dynen på psykiatri center hos pysiterapien, der kunne jeg mærk det hjælp derfor besluttede vi at søge om den.
kayjay er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-07-2015, 17:25   #8
Salsa
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-06 2015
Indlæg: 218
Styrke: 9
Salsa er ny på vejen
Det er vigtigt at du prøver dynen i nogle uger hjemme hos dig selv for at kunne dokumentere virkningen.
Du kan som privat person låne dynen gratis hos forhandleren til det formål !
Hvis en prøvning som denne ikke har fundet sted er det spild af tid at klage.
Du skal i stedet sørge for at få dokumentation for din afprøvning af dynen og så søge igen.
Salsa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-07-2015, 17:27   #9
kayjay
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-09 2013
Indlæg: 69
Styrke: 11
kayjay er ny på vejen
Tak for svar Salsa.
kayjay er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-07-2015, 18:08   #10
Salsa
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-06 2015
Indlæg: 218
Styrke: 9
Salsa er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af kayjay Se meddelelser
Tak for svar Salsa.
http://www.protac.dk/dyne_typer.aspx?ID=8
På siden kan du læse lidt om dynerne og hvordan de bevilliges.
Du kan også ringe og tale med dem om eventuelt besøg af en konsulent.

Jeg håber du kan se hvordan du kan være med til at få sagen lidt mere på skinner.

Jeg anbefaler i øvrigt den model der heder Calm
idet den kan deles og ikke er så uhåndterlig.
Jeg har både haft almindelige kugledyne, kædedyne og nu denne dyne med kanalerne, model "Calm"

Jeg har erfaring med flere jeg har hjulpet til at få en dyne bevilliget på denne måde, også netop når psykiatrien har indsendt en halvhjertet ansøgning.
Det er sket ikke svært at søge selv, det kræver et opkald til firmaet hvor man beder om besøg, konsulenten der kommer har forskelligt med som man prøver, man får en "dagbog" udleveret, den sender man med til kommunen, når man søger igen.
Salsa er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:35.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension