K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-03-2011, 00:31   #21
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.775
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Dette er skrevet i en høflig.......

og venlig tone.

Kære Andersine85

Alt hvad der er skrevet har vi alle ret i, men......... når jeg oplyser om at det er 10 kalenderdage, er det ud fra min viden og erfaring her på k10 at her råder vi på det laveste plan af hele det juridiske spekter.

Hvilket vil sige at når en ALMINDELIGE borger med voldsomme problemer i sit liv, i egen sag, udbedes aktindsigt i en lille sag, som en social sag, hvor der ALDRIG kan drages tvivl om der findes den mindste juridiske spidsfindighed for at udskyde en sådan ansøgning om aktindsigt SKAL der ALTID i sådanne sager udleveres sagsakter inden 10 KALENDERDAGE, uanset hvad Schulz og den enkelte sagsbehandler/socialrådgiver mener.

Uanset Jul, ferie eller travlhed.

Læs og forstå.:

http://aabenhedskomite.homepage.dk/
http://www.update.dk/cfje/Lovbasen.nsf/ID/LB00340215

I andre sager som du nævner, findes jo netop grunden til at Lars Barfoed, Konservativ vil have ændret lovgivningen til en mere lukket. For ikke at journalisterne skal få fat i ALT hvad der vedkommer offentligheden.

Her i de tunge sager er det korrekt at aktindsigtfristen kan udsættes, indtil "man" har fundet ud af hvad der kan skjules og ikke aktindsigt i almindelige borgers ansøgning i egne sager.

Mange hilsner
Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 11-03-2011, 10:18   #22
archibald
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2009
Indlæg: 117
Styrke: 15
archibald er ny på vejen
Er ikke blevet helt klog på hvad man gør når aktindsigten ikke er fremsendt / imødekommet. De 10 arbejdsdage / kalenderdage er langt overskredet i min sag ( mail 15/2, svar 28/2 at de leder efter dem), intet svar om hvornår de forventer at have "fundet" dem. Det skal lige pointeres at de sagsakter jeg har bedt om, er mangler i tidligere udleveret, og de burde være vedlagt sag. Problemet med udleveringen er at jeg så kan dokumentere fejl og mangler, og det er jo ikke så godt for Jobcenter. Har skrevet kladde ang klage , hvem skal jeg sende den til? Synes det er latterligt hvis jeg "kun" skal sende den til sagsbehandler. Og der er 28 byrødder i min kommune, synes det er lidt overdrevet at sende den til alle dem.
archibald er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-03-2011, 11:11   #23
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.775
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Der er kun den hårde og korrekte måde....

Kære Archibald

Klagemuligheder
som er vigtig at følge http://www.k10.dk/showthread.php?t=13712

Det der er trist i sådanne sager hvor du har opdaget fejl og vil rette disse samt begyndertråden, hvor Mad er bekymret for et møde, hvor indsigten i egen sag mangler. Total manglende forståelse for retssikkerheden, for den enkelte.

Ulovligt og uacceptabelt og kan kun laves om, ved at protesterer og klage.
2 tilfælde hvor embedsmænd/kvinder, hverken kender lovgivningen eller passer deres arbejde.

UPS! i skrivende stund indløber så lige en til, hvor embedsmænd/kvinder ikke passer deres job eller har mangelfuld viden om lovgivningen.
http://www.k10.dk/showthread.php?t=17134

Hilsen Peter

Sidst redigeret af phhmw; 11-03-2011 kl. 12:22.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 11-03-2011, 20:48   #24
Mad
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2010
Lokation: Aalborg
Alder: 48
Indlæg: 20
Styrke: 14
Mad er ny på vejen
Har nu modtaget min aktindsigt

Jeg vil lige opdatere her og sige at jeg modtog min aktindsigt den 9/3-11 en dag før jeg skulle til møde, så jeg synes jeg har fået den indenfor rimelig tid, da jeg jo heller ikke har sendt brevet rekommanderet...

Tak for jeres repsons :-)
Mad er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-03-2011, 11:33   #25
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af archibald Se meddelelser
Velkommen i "klubben". Ja jeg bad også om aktindsigt,15/2, har selføljelig ikke modtaget dem, de svarede at de ledte efter dem og så ville vende tilbage. Ville smadder gerne klage, men er ikke blevet klog på hvordan det skal gribes an , så venter bare.
Den var smuttet den her , husk at skrive jeres egne tråde hvis det er jeres egne problemer, ellers forsvinder det nemt i tråden , hvor man jo fokusere på det som trådstarter spørger om..

Men giver det lige et forsøg archibald

Oplyste de dig på skrift om at de ledte efter dem ??

Ellers ville jeg skrive noget ala det her til dem


Citat:
Til (sagsbehandlers navn)

Jeg udbad mig den 15/2-2011 aktindsigt efter §16 stk 2 og bad om alle parpir jfr §9 i forvaltningsloven.

Dog manglede der en del papir i min sag som jeg ved skulle ligge der bla (nævn et par eksempler) ved kontakt til kommunen blev det oplyst at de papir var "væk" men at man ledte efter dem.

Dette kan man så kalde noget utrygt hvordan er de blevet "væk" hvor er de henne ? hvem har adgang til dem ?

Jeg har så ikke hørt videre omkring de papir og derfor skal jeg gøre opmærksom på at har jeg ikke fået aktindsigt i de sidste papir inden for fem dage, agter jeg at sende en klage over sagsbehandling og lemfældig behandling af person følsomme oplysninger ...

hilsen
Det er en af måderne du kan gøre det på og så håbe at papirene kommer frem inden for de fem dage (formoder at det er det at få fat i papir der er det vigtigste ? )

Hvis du vil gå direkte til klage så er der den her som du kan bruge

§ 16. Kommunalbestyrelsen har pligt til at føre tilsyn med, hvordan de kommunale opgaver løses, jf. § 15. Tilsynet omfatter både indholdet af tilbudene og den måde, opgaverne udføres på.


https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=132626

Hvis du vælger at gå direkte til at sende en klage så skal du sende det til borgmesteren (som er den øverste chef) jeg ville også sende det til alle i kommunalbestyrelsen , men syntes du det er for voldsomt og kender til nogen der kæmper i socialsager i kommunalbestyrelsen , så send til dem ... samtidig er det en god ide at sende en kopi til din sagsbehandler og dennes overordnet ..
  Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Har endnu ikke modtaget aktindsigt 2 archibald Alt det andet 6 13-04-2011 08:28
§34 og modregning af ikke modtaget boligsikring CFS Alt det andet 11 06-12-2010 22:37
stop SP ikke modtaget afgørelse!! kalona Spørgsmål ang fleksjob 1 29-11-2010 17:11
Ikke modtaget FP siden 2006 pollerik Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 12 28-08-2010 16:33
modtaget papir som ikke er mine Mai-Britt Alt det andet 19 26-05-2008 18:38




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 05:31.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension