K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-03-2011, 18:05   #1
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
Hvilken lovgivning er der tale om?

Hm, så sidder man der igen og har liiiiige "glemt" at gemme lovgivningen ang Partsrepræsentant mv....

Har nu brugt en time i ivrig søgen herinde men kan stadig ikke finde den konkrete der kan bruges, hmm....

Mit spørgsmål:

Når borgerens Partsrepræsentant skal have besked om møde, fx, ja, hvilken lovgivning er det så jeg kan henvise til hvis dette IKKE blir opfyldt?

Jeg mener, hvis borgeren IKKE har en chance for at orientere Partsrepræsentanten om et møde i RIMELIG TID -som er hvad?

(-og så taler jeg slet ikke om at Partsrepræsentanten slet ikke FÅR besked!)

Savner altså selve lovgivningen om: HVORNÅR skal Partsrepræsentanten have besked om et forestående møde og ER der i det hele taget en frist for dette?

Mon det er Retssikkerhedslovgivningen jeg skal have fat i:

§ 4. Borgeren skal have mulighed for at medvirke ved behandlingen af sin sag. Kommunen tilrettelægger behandlingen af sagerne på en sådan måde, at borgeren kan udnytte denne mulighed.

-denne siger jo at borgeren eller rep. skal have mulighed for at medvirke MEN siger intet om hvor længe før borgeren/rep skal have besked om møde?

Eks:

Borgeren modtager brev fra kommunen fredag eftermiddag, altså op til weekend!

Borgeren skal møde mandag formiddag!

Borgeren har således ikke haft mulighed for at indkalde sin Partsrep.

Skulle mene at ovenstående eksempel giver borgeren juridisk ret til at udskyde mødet da borgeren jo ikke har mulighed for at nå at kontakte sin partsrep?

På forhånd tak for hjælpen
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-03-2011, 19:25   #2
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Jeg har brugt en del timer på netop det mene, altså partsrepensentant, og har aldrig set noget omkring tidsfrister.

Men jeg vil våge den påstand at der gælder de samme som for borgeren, i det partsrepensentanten jo altså er en stedfortrædder, der helt eller delvist fører orgers sag.

Det syntes jeg du skal holde dig til, og vil de ikke må du jo lade den gå videre så vi kan få en ordentlig afgørelse på området

Altså hvis du orker, jeg har selv muligheden for at tage den kamp, men i forhold til alt det andet jeg kæmper med, er det en mindre detajle, og for ikke at køre træt i anke klage og brokke, du ved vælge kampene med omhug, men super fedt hvis andre har overskudet *ss*
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-03-2011, 22:23   #3
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Prøv lige at se, om dette er relevant: http://www.depweb.dk/social_info/dwd...t_bisidder.pdf

Jeg fandt det her: http://www.depweb.dk/social_info/si_...formation.html

Nederst i det øverste store felt, som starter med "Per Christensen", står der:
"Ovennævnte fakta ark kan downloades her Formularer" , klik på det, så kommer du til en side med en masse links, her tager du: "Bisidder info og aftaler", og kommer så til en ny side med en masse links, og her findes de interessante, i denne sammenhæng, her: "Mappe4: Bisidder info og aftaler", og her valgte jeg den allerøverste.

Der er vist flere gode ting på siden.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.

Sidst redigeret af Vovse; 11-03-2011 kl. 22:31.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Skriv den bedste 1. maj-tale i Politikken buster Politik og Samfund 0 27-04-2010 23:11
Skriv din egen 1. maj tale bla-bla Politik og Samfund 0 01-05-2009 15:34
Nu skal de tale pænt til borgerne zuza Skal kommuner ikke overholde loven? 3 02-12-2008 16:09
Minister vil tale med KL om retssikkerhed zuza Nyt om loven 1 17-03-2008 01:31




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:10.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension