K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 31-03-2014, 22:59   #1
henrikschantz
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 13-03 2013
Lokation: Vejen kommune
Indlæg: 1
Styrke: 0
henrikschantz er ny på vejen
Praktik trods frarådning fra læge.

Hej.

I min seneste LÆ 145 står der under punkt 7 atet skønnes pga de heibredsmæssige lidelser ikke tilrådeligt at foretage yderligere aktivering, da det vil forværre tilstanden. Dette har både min sagsbehandler og lægekonsulenten fuldstændigt valgt at overse, så nu vil de have sendt mig i virksomhedspraktik for at vurdere min arbejdsevne, jeg har følgende diagnoser: Svær Atopisk dermatit ( eksem ) Morbus Becheterew, Morbus Sheuermann, spondylose, diabetes ( type 2 ) og Kronisk stresstilstand, og alle behandlings muligheder er udtømt.
eventuelle forværringer af situationen vil job centeret ikke påtage ansvaret for, og det må jeg så bare tage konsekvensen af og leve med, jeg føler at de spiller Russisk roulette med mit helbred !!!

Hvad kan jeg gøre for IKKE at komme ud i virksomhedspraktik uden a miste mine sygedagpenge ????
henrikschantz er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-04-2014, 06:10   #2
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Ring til din læge pg sig at du er på vej ud i en aktiviering mod lægens udtalelse og at du har brug for at blive sygemeldt fra denne.

Kontakt derefter jobcenteret og fortæl at din læge har sygemeldt dig fra virksomhedspraktik, da det vil forværre din tilstand.

Du skal ringe til lægen først, så denne er enig med dig at du ikke skal ud, således at hvis jobcenteret henvender sig til lægen, så er denne uptodate med hvad der sker og hvad jobcenteret er ved at presse dig til.

Og ja, det kan kræve is i maven at gøre dette, når jobcenteret presser på. Men du er nød til at gøre alt for at undgå en forværring og det kan være vejen til at jobcenteret indser at det altså er alvorligt hvad din læge skriver
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-04-2014, 08:38   #3
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Du kan be om afklaring af din restarbejdsevne i et REVA-Center, hvor der findes rette fagpersonale, til at sikre at din tilstand IKKE forværres.

Dette bør du med lægens hjælp trunfe igennem, fordi du har brug for denne afklaring, hvis din tilstand vurdes stationær, og/eller uden behandlingsmuligheder, der kan forbedre din restarbejdsevne.

Og Kommunen ER FORPLIGTET, til at sikre, at du IKKE lider overlast.
Dvs, at du ved underskrift, eller TVANG, skriver, at de har ansvar imod enhver forværring, der måtte opstå, som følge af forløb, de tvinger dig til, fordi de truer dig med fratagelse af økonomi oa.

VH POpiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-04-2014, 10:19   #4
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Tag en snak med din læge og hør, hvad dennes mening helt eksakt er. Ikke tilrådeligt kan være et meget bredt begreb.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-04-2014, 12:18   #5
Cykeltyv
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 22-02 2014
Indlæg: 189
Styrke: 11
Cykeltyv er ny på vejen
Det lægen beskriver er aktivering, det har intet med afklaring at gøre.

Afklaring har det formål at se hvad du kan, om det så bare er at sidde på en stol i ti minutter, ja så ved man det.

Derimod, hvis man ikke har forsøgt afklaring, så kan kommunen køre en rundt i årevis.

Jeg var i praktik 30minutter to gange om ugen og fik massiv forværring det tog over et halvt år at komme mig, til gengæld strøg pensionen igennem og uden ressourceforløb.

Mit råd... tag imod afklaring, sørg for at få alle sandsynlige skånebehov flettet ind i aftalen.
Så må kommunen jo se om der findes sådan en praktikplads.

Under praktikken har du tæt kontakt med lægen der stopper forløbet så snart der er noget der påvirker dit helbred.
Cykeltyv er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:02.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension